Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 688/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a magistratilor-asistenti din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 297, din 6 mai 2009.
Avand in vedere dispozitiile art. 66 alin. (4) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t a r a s t e:
Art. 1. — Se aproba Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a magistratilor-asistenti din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2. — Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator Virgil Viorel Andreies
Bucuresti, 9 aprilie 2009.
Nr. 688.
ANEXA
Regulament privind evaluarea activitatii profesionale a magistratilor-asistenti
din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. — Pentru verificarea indeplinirii criteriilor de competenta profesionala si de performanta, magistratii-asistenti sunt supusi la fiecare 3 ani unei evaluari privind eficienta si calitatea activitatii, integritatea si obligatia de formare profesionala continua. In cazul magistratilor-asistenti care ocupa functii de conducere, evaluarea se face si cu privire la modul de indeplinire a atributiilor manageriale.
Art. 2. — (1) Evaluarea magistratilor-asistenti din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie urmareste imbunatatirea performantelor profesionale.
(2) Procesul de evaluare a magistratilor-asistenti implica parcurgerea urmatoarelor etape: analiza documentelor care contin rezultate ale activitatii profesionale a magistratuluiasistent evaluat, autoevaluarea, interviul de evaluare si acordarea calificativului.
(3) Aspectele relevate in urma autoevaluarii vor fi avute in vedere la interviu.
CAPITOLUL II
Indicatori de evaluare a performantelor profesionale
SECȚIUNEA 1
Indicatori de evaluare a performantelor profesionale pentru magistratii-asistenti
A. Eficienta si calitatea activitatii
Art. 3. — (1) Eficienta activitatii desfasurate de magistratiiasistenti din cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, al Completului de 9 judecatori si al Sectiilor Unite se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) numarul de hotarari redactate (incheieri, sentinte, decizii);
b) respectarea termenului legal de redactare a hotararilor;
c) rezolvarea in termenul legal a altor atributii stabilite de presedintele sectiei, vicepresedintele sau presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie ori de magistratul-asistent-sef, dupa caz.
(2) Indicatorii corespunzatori criteriului eficientei vor fi avuti in vedere in functie de volumul de activitate al sectiei, al Completului de 9 judecatori sau, dupa caz, al Sectiilor Unite ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de volumul de activitate al magistratului-asistent evaluat si de complexitatea cauzelor.
(3) Calitatea activitatii desfasurate de magistratii-asistenti din cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, al Completului de 9 judecatori si al Sectiilor Unite se apreciaza in functie de calitatea lucrarilor intocmite.
(4) Eficienta activitatii desfasurate de magistratii-asistenti din cadrul Directiei legislatie, studii, documentare si informatica juridica, al Biroului relatii internationale si al Biroului de informare si relatii publice se apreciaza in functie de lucrarile intocmite si respectarea termenului de rezolvare a acestora, tinandu-se seama de volumul de activitate al compartimentului, de volumul de activitate al magistratului-asistent evaluat si de complexitatea lucrarilor rezolvate, iar calitatea activitatii desfasurate de magistratii-asistenti din cadrul acestor compartimente se evalueaza in functie de calitatea lucrarilor intocmite.
(5) La evaluarea altor activitati desfasurate de magistratiiasistenti pe baza unor dispozitii din legi si regulamente vor fi luate in considerare intocmirea in termen si calitatea lucrarilor.
B. Integritatea
Art. 4. — Integritatea magistratilor-asistenti se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) respectarea standardelor de conduita;
b) sanctiuni disciplinare aplicate, ramase definitive.
C. Obligatia de formare profesionala continua
Art. 5. — (1) La analizarea criteriului formarii profesionale continue a magistratilor-asistenti vor fi avuti in vedere urmatorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa si participarea la programele de formare profesionala continua organizate de Institutul National al Magistraturii, de institutiile de invatamant superior din tara sau din strainatate ori la alte forme de perfectionare profesionala;
b) prezentarea de teme la invatamant profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrari si articole publicate, inclusiv contributii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenta, proiecte si culegeri de acte normative, activitatea didactica in invatamantul superior juridic acreditat sau in alte institutii de formare profesionala juridica;
c) studiul individual al legislatiei, practicii si doctrinei in
materie;
d) studierea jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene;
e) cunostinte de operare pe calculator si cunoasterea unei limbi straine.
(2) Indicatorii prevazuti la alin. (1) lit. a), b) si e) vor fi avuti in vedere pentru caracterizarea completa a magistratilor-asistenti, fara ca nerealizarea uneia dintre activitatile la care se refera acestia sa constituie temei pentru depunctare.
SECȚIUNEA a 2-a
Indicatori de evaluare a performantelor profesionale pentru magistratii-asistenti care ocupa functii de conducere
Art. 6. — Activitatea desfasurata de magistratii-asistenti care ocupa functii de conducere se evalueaza prin urmatorii indicatori:
1. capacitatea de conducere si organizare:
a) gestionarea resurselor umane si materiale;
b) capacitatea de planificare a activitatilor;
c) repartizarea echilibrata si echitabila a atributiilor de serviciu;
d) rezolvarea cu celeritate a lucrarilor specifice activitatii de conducere;
e) preocuparea pentru pregatirea profesionala a magistratilor-asistenti si a personalului auxiliar de specialitate;
f) gestionarea informatiilor;
g) modul de indeplinire a atributiilor specifice, prevazute de legi si regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activitatii de grefa si secretariat;
b) capacitatea de sesizare si solutionare a deficientelor de orice fel;
c) managementul situatiilor de criza;
3. capacitatea decizionala si asumarea raspunderii:
a) initiativa, promptitudinea si rapiditatea in luarea deciziilor si asumarea raspunderii;
b) rezistenta la stres;
c) verificarea respectarii distribuirii aleatorii a cauzelor;
4. comportamentul si comunicarea:
a) comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul auxiliar de specialitate, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie si alte institutii;
b) asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul instantei;
c) transparenta actului de conducere;
d) obiectivitatea si impartialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de munca.
CAPITOLUL III
Comisiile de evaluare
Art. 7. — (1) Evaluarea magistratilor-asistenti din cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie se realizeaza de catre comisii constituite la nivelul fiecarei sectii, prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, formate din presedintele sectiei si cate 2 judecatori din cadrul acesteia, desemnati de Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(2) Evaluarea magistratilor-asistenti din cadrul Completului de 9 judecatori, al Sectiilor Unite, al Directiei legislatie, studii, documentare si informatica juridica, al Biroului relatii internationale si al Biroului de informare si relatii publice se realizeaza de comisiile constituite la nivelul sectiilor, in functie de specializarea si de atributiile magistratului-asistent evaluat.
Art. 8. — (1) Membrii comisiilor sunt numiti pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii in functie o singura data.
(2) Comisiile functioneaza cu participarea tuturor membrilor si hotarasc cu majoritatea voturilor acestora.
(3) Culegerea datelor si a informatiilor necesare evaluarii, precum si constatarile preliminare pot fi facute de oricare dintre membrii comisiei de evaluare.
(4) Comisia de evaluare delibereaza si hotaraste cu privire la notarea fiecarui indicator si acordarea calificativului.
(5) Exista incompatibilitate intre membrii comisiei de evaluare si magistratul-asistent evaluat in urmatoarele situatii:
1. cand unul dintre membrii comisiei de evaluare este sot, ruda sau afin pana la al patrulea grad inclusiv cu magistratulasistent evaluat;
2. cand exista sau a existat in perioada de 5 ani inaintea evaluarii un litigiu intre unul dintre membrii comisiei de evaluare si magistratul-asistent evaluat.
(6) Daca un membru al comisiei de evaluare se afla intr-o situatie care, desi nu se incadreaza in cazurile de incompatibilitate prevazute la alin. (5), este de natura sa ii afecteze obiectivitatea in evaluarea unui magistrat-asistent, acesta are obligatia de a anunta de indata Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(7) In situatiile prevazute la alin. (5) si (6), colegiul de conducere va desemna un alt judecator din cadrul sectiei, pentru a fi numit de Consiliul Superior al Magistraturii in comisia de evaluare.
(8) Nu pot face parte din aceeasi comisie de evaluare judecatorii care sunt soti, rude sau afini pana la al patrulea grad inclusiv.
Art. 9. — Membrii comisiilor de evaluare pot fi revocati din functie, prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea motivata a Colegiului de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Art. 10. — In functie de volumul de activitate, Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate dispune degrevarea partiala a evaluatorilor de celelalte activitati.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Procedura de evaluare
Art. 11. — (1) Evaluarea se realizeaza, de regula, in luna februarie a anului urmator.
(2) Procesul de evaluare a activitatii profesionale a magistratilor-asistenti se desfasoara pe parcursul intregii perioade de 3 ani.
(3) Comisia de evaluare intocmeste un dosar de evaluare pentru fiecare magistrat-asistent, care cuprinde proceseleverbale incheiate anual, raportul de evaluare si, dupa caz, observatiile si obiectiile magistratului-asistent evaluat.
(4) Magistratii-asistenti au acces oricand la propriul dosar de evaluare.
Art. 12. — Pentru fiecare magistrat-asistent se intocmeste anual un proces-verbal in care se mentioneaza date privind eficienta si calitatea activitatii, date referitoare la integritate si la formarea profesionala continua, evaluatorul si evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesara realizarea unui progres in perioada urmatoare.
Art. 13. — (1) In procedura de evaluare, comisiile de evaluare pot consulta orice evidenta a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, inclusiv actele de control.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii comunica, la cererea comisiilor de evaluare, datele relevante pentru activitatea de evaluare din dosarele profesionale ale magistratilor-asistenti, referitoare la sanctiunile disciplinare aplicate, ramase definitive.
(3) Pentru evaluarea calitatii activitatii, comisia de evaluare selectioneaza anual un numar de cel putin 10 lucrari cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel putin mediu, pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata. Copiile actelor intocmite de magistratul-asistent, considerate de acesta si de membrii comisiei de evaluare relevante sub aspectul calitatii activitatii, se ataseaza la raportul de evaluare.
Art. 14. — Autoevaluarea reprezinta procesul prin care magistratul-asistent formuleaza propriile aprecieri cu privire la activitatea desfasurata in perioada supusa evaluarii, acordand note motivate la fiecare indicator, aceasta avand rolul de a pregati magistratul-asistent pentru interviu.
Art. 15. — Interviul de evaluare reprezinta discutia purtata intre magistratul-asistent evaluat si membrii comisiei de evaluare, atat cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor si informatiilor necesare evaluarii, cat si cu privire la aspectele in legatura cu care magistratul-asistent a formulat observatii si obiectii.
Art. 16. — (1) Raportul de evaluare a activitatii profesionale are caracter confidential si se intocmeste separat pentru fiecare magistrat-asistent, pe baza proceselor-verbale anuale si a interviului.
(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitatilor desfasurate de comisia de evaluare, fisa de evaluare, conform modelului corespunzator prevazut in anexele nr. 1 si 2 la prezentul regulament, eventualele recomandari facute magistratului-asistent evaluat si se intocmeste in 3 exemplare, dintre care unul se comunica magistratului-asistent evaluat, unul se pastreaza la dosarul de evaluare, iar unul se ataseaza la mapa profesionala.
(3) Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a magistratului-asistent se acorda unul dintre urmatoarele calificative:
„Foarte bine”, „Bine”, „Satisfacator” sau „Nesatisfacator”.
(4) Inainte de intocmirea raportului de evaluare, comisia de evaluare intocmeste un proiect de raport, care se comunica magistratului-asistent evaluat, acesta avand dreptul de a formula observatii si obiectii in termen de 15 zile.
(5) Observatiile si obiectiile se depun la comisia de evaluare, care se pronunta asupra acestora in termen de 15 zile. In situatia in care observatiile si obiectiile se admit, se vor face modificarile corespunzatoare in cuprinsul raportului de evaluare.
Art. 17. — (1) Fiecare indicator se noteaza cu note cuprinse intre 1 si 10, iar fiecare nota acordata se motiveaza, facandu-se, daca este cazul, recomandarile necesare.
(2) In situatia in care exista subindicatori, nota acordata la indicatorul respectiv reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la subindicatorii prevazuti.
(3) Nota obtinuta de magistratul-asistent evaluat la fiecare criteriu de evaluare reprezinta media aritmetica a notelor acordate la indicatorii corespunzatori acelui criteriu.
(4) Calificativul se acorda in functie de media aritmetica a notelor obtinute de magistratul-asistent evaluat la fiecare criteriu de evaluare, astfel:
— de la 9 la 10 — calificativul „Foarte bine”;
— de la 7 la 8,99 — calificativul „Bine”;
— de la 5 la 6,99 — calificativul „Satisfacator”;
— sub nota 5 — calificativul „Nesatisfacator”.
(5) Notele obtinute la fiecare indicator de evaluare, precum si calificativul acordat trebuie sa corespunda datelor, constatarilor si observatiilor comisiei de evaluare.
Art. 18. — (1) Magistratii-asistenti nemultumiti de calificativul acordat pot face contestatie la Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare, care, in cursul aceleiasi zile, o transmite Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu raportul de evaluare, insotit de copii ale documentelor avute in vedere la evaluare si de punctul de vedere al comisiei fata de contestatia formulata.
(3) Pentru solutionarea contestatiei, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii poate cere comisiilor de evaluare orice informatii pe care le considera necesare.
Contestatia se solutioneaza cu citarea magistratului-asistent.
Audierea magistratului-asistent nu este obligatorie.
(4) Hotararile Sectiei pentru judecatori pot fi atacate, in termen de 5 zile de la comunicare, la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 19. — (1) Magistratii-asistenti care primesc calificativul „Nesatisfacator” sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
(2) Magistratii-asistenti care primesc calificativul „Satisfacator” in urma a doua evaluari consecutive sunt obligati sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
Art. 20. — (1) Cursurile prevazute la art. 19 se incheie cu sustinerea unui examen.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de magistratiiasistenti care au primit calificativul „Nesatisfacator” sau care au primit la doua evaluari consecutive calificativul „Satisfacator”, precum si tematica si bibliografia examenului prevazut la alin. (1) se aproba de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, in functie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Comisia de examinare este formata din 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii, numiti prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii.
Art. 21. — (1) Absenta nejustificata echivaleaza cu nepromovarea examenului.
(2) Pentru magistratii-asistenti care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va sustine in termen de maximum o luna de la incetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste situatii, magistratul-asistent are obligatia de a instiinta conducerea Institutului National al Magistraturii atat cu privire la motivul neprezentarii la examen, cat si referitor la data incetarii acestuia, prezentand dovada motivelor invocate.
Art. 22. — Pentru magistratii-asistenti care primesc in urma a doua evaluari consecutive calificativul „Nesatisfacator” sau care nu au promovat examenul prevazut la art. 20 alin. (1), Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii dispune eliberarea din functie pentru incapacitate profesionala.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 23. — Pentru prima evaluare realizata in temeiul prezentului regulament, prin derogare de la dispozitiile art. 12, se incheie un singur proces-verbal pentru intreaga perioada supusa evaluarii, in care se mentioneaza date privind eficienta si calitatea activitatii, integritatea si formarea profesionala continua.
Art. 24. — La data intrarii in vigoare a prezentului regulament, art. 55 din Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
___
Nota Avocatnet.ro:
-Va prezentam ca fisier atasat anexele 1-2 ale Regulamentului. ( fisier ".jpeg")
Comentarii articol (0)