Hotararea Guvernului nr. 606/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare si a Legii nr. 1/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 402, din 12 iunie 2009.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. II si VIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar, al art. 1 si 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile ulterioare, si al art. 7 din Legea nr. 1/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. — In sensul prezentei hotarari, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare — totalitatea activitatilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare si control tehnic si financiar, efectuare a platilor, certificare, recuperare a sumelor necuvenite, asigurare a functionarii adecvate a sistemelor de management si control, precum si activitati de natura financiar-contabila si activitati specifice de coordonare cu privire la instrumentul de preaderare SAPARD, precum si pentru Fondul European de Garantare Agricola, Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala si Fondul European pentru Pescuit;
b) structuri organizatorice de gestionare a asistentei financiare nerambursabile comunitare — institutiile publice din subordinea si coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, precum si compartimentele si colectivele organizatorice din aparatul central al acestuia, cu atributii si responsabilitati in gestionarea fondurilor SAPARD, a fondurilor europene pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit, altele decat Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit;
c) Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura — organism care raspunde de gestionarea eficienta, efectiva si transparenta a asistentei financiare asigurate prin Fondul European de Garantare Agricola (FEGA) pentru platile directe si masurile de piata si pentru unele masuri finantate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR);
d) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura — organismul responsabil pentru eficienta si corectitudinea programarii, implementarii, coordonarii, promovarii, controlului si raportarii pentru Programul operational pentru pescuit finantat din Fondul European pentru Pescuit (FEP);
e) autoritatea de management pentru Programul SAPARD— organismul responsabil pentru eficienta si corectitudinea coordonarii si raportarii privind monitorizarea si evaluarea Programului SAPARD;
f) autoritatea de management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala — organismul responsabil pentru eficienta si corectitudinea programarii, implementarii, coordonarii, promovarii, controlului si raportarii Programului National de Dezvoltare Rurala, finantat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR);
g) autoritatea competenta pentru acreditarea agentiilor de plati pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit — structura organizatorica care acorda si/sau retrage acreditarea de functionare a acestora.
Art. 2. — Prevederile prezentei hotarari se aplica personalului de conducere si personalului de executie definit ca personal de specialitate potrivit prevederilor art. 1 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile ulterioare, si prevederilor art. 7 din Legea nr. 1/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, cu modificarile si completarile ulterioare, care indeplineste cumulativ urmatoarele criterii:
a) are atributii specifice domeniului gestionarii asistentei
financiare nerambursabile comunitare, prevazute in fisa postului, reprezentand minimum 75% din totalul obiectivelor si atributiilor de serviciu si pentru indeplinirea carora aloca minimum 75% din timpul total alocat indeplinirii tuturor atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului;
b) este incadrat in urmatoarele structuri din cadrul si din subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale:
1. Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura;
2. Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura;
3. Directia generala dezvoltare rurala, care indeplineste functia de autoritate de management pentru Programul SAPARD si de autoritate de management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala;
4. unitatile de plata pentru programele finantate din fonduri
comunitare, in cazul in care acestea sunt organizate separat de autoritatea de management;
5. autoritatea competenta pentru acreditarea agentiilor de
plati;
6. structurile de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si din cadrul institutiilor subordonate care indeplinesc, prin delegare, functii de gestionare si implementare a asistentei financiare nerambursabile comunitare, prevazute de regulamentele comunitare si memorandumurile de finantare aplicabile, pe perioada de valabilitate a acordurilor de delegare.
Art. 3. — Prevederile prezentei hotarari nu se aplica persoanelor incadrate in functii de demnitar, respectiv ministru, secretar de stat, sau in functii asimilate acestora, personalului incadrat la cabinetele demnitarilor, personalului din corpul consilierilor de afaceri europene.
Art. 4. — (1) Salariile de baza ale personalului nou-incadrat, prin concurs sau examen, in structurile prevazute la art. 2 si care indeplineste criteriile prevazute in cadrul aceluiasi articol se majoreaza cu 25% fata de cele prevazute de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii. Salariile de baza ale personalului al carui raport de serviciu se modifica prin transfer sau detasare de la alte institutii care nu gestioneaza fonduri comunitare se majoreaza cu 25% fata de cele prevazute de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
(2) Pentru personalul aflat in functie la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar in cadrul structurilor prevazute la art. 2 si care indeplineste criteriile prevazute in cadrul aceluiasi articol, salariile de baza se majoreaza cu pana la 75% fata de cele prevazute de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii.
(3) Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor prevazute la art. 2, in vederea acordarii majorarii salariale, se fac de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, care avizeaza structurile si personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare.
(4) Majorarea salariala se aplica de la data incadrarii in functie, dar nu inainte de data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009, cu conditia obtinerii avizului Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
Art. 5. — (1) Lista cuprinzand numarul si structura posturilor ocupate de personalul care gestioneaza asistenta financiara nerambursabila comunitara se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, pentru fiecare structura organizatorica cu atributii in procesul de gestionare a asistentei financiare nerambursabile comunitare, la propunerea conducerii structurilor prevazute la art. 2.
(2) Institutiile publice in cadrul carora functioneaza structurile prevazute la art. 2 lit. b) solicita avizul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale pentru structurile si personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea conforma modelului stabilit prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale;
b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;
c) structura organizatorica a institutiei publice;
d) ordinul/decizia de numire pe posturi cu atributii in gestionarea fondurilor comunitare a personalului pentru care se solicita avizarea, emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite;
e) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate potrivit legii;
f) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea.
Art. 6. — Dupa evaluarea performantelor individuale ale personalului prevazut la art. 2, realizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile pentru functiile publice sau functiile contractuale bugetare pe care le ocupa, procentul de majorare salariala poate fi mentinut, crescut, diminuat sau neacordat, pana la urmatoarea evaluare, dupa cum urmeaza:
a) in cazul calificativului „foarte bine”, majorarea salariala va fi de 75% fata de salariul de baza prevazut de lege;
b) in cazul calificativului „bine”, respectiv al calificativului la nivelul standardului de performanta stabilit postului, majorarea salariala va fi de 50% fata de salariul de baza prevazut de lege;
c) in cazul calificativelor „satisfacator” sau „nesatisfacator” nu se aplica majorare salariala.
Art. 7. — (1) Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii.
(2) Procedura interna de avizare este stabilita prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, emis in termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 8. — (1) Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari vor comunica Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale orice modificare de personal, structura, organizare si/sau functionare, impreuna cu documentele constatatoare conform prevederilor art. 5, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se pronunta in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii documentatiei prevazute la alin. (1), in sensul mentinerii, retragerii sau modificarii avizului acordat initial.
(3) Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor stabilite la art. 2.
Art. 9. — (1) In situatiile in care Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2, in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale va retrage sau, dupa caz, va modifica, motivat, avizul acordat.
(2) In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand ajorari salariale acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sa fie recuperate.
Art. 10. — (1) Pentru personalul aflat in functie la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 si pentru care s-a obtinut avizul in baza Hotararii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare, precum si a normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent si a Legii nr. 1/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, conducatorii institutiilor in cadrul carora acesta isi desfasoara activitatea analizeaza indeplinirea criteriilor stabilite la art. 2 si transmit Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale lista nominala a personalului pentru care confirma, pe propria raspundere, indeplinirea acestor criterii, cu precizarea directiei generale/directiei/serviciului/biroului/ compartimentului din care fiecare persoana face parte.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale emite un nou ordin, pe baza documentelor prevazute la alin. (1).
Art. 11. — Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare, precum si a normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 5 mai 2006, se abroga.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Marian Sarbu
Viceprim-ministru, ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucuresti, 13 mai 2009.
Nr. 606.
Comentarii articol (1)