Prin Legea nr. 198/2009, a fost respinsa OUG nr. 129/2007 pentru modificarea OUG nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
Legea nr. 198/2009 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 393, din 10 iunie 2009.
Ca urmare a respingerii OUG nr. 129/2007, pragurile valorice pentru verificarea procedurala, prevazute de OUG nr. 30/2006, sunt urmatoarele:
a) contractele de lucrari si contractele de concesiune de lucrari cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu
250.000 de euro;
b) contractele de servicii si contractele de concesiune de servicii cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu
40.000 de euro;
c) contractele de furnizare cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu
40.000 de euro;
d) acordurile-cadru incheiate in vederea atribuirii contractelor prevazute la lit. a)-c).
Prin urmare, autoritatile contractante vor avea in vedere aceste praguri valorice, atunci cand isi indeplinesc obligatia de a instiinta Ministerul Finantelor Publice asupra procedurilor de atribuire care urmeaza a fi derulate.
Trebuie mentionat ca OUG nr. 129/2007 a prevazut praguri valorice mai mari, astfel:
a) contractele de lucrari si contractele de concesiune de lucrari publice cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 500.000 euro;
b) contractele de servicii si contractele de concesiune de servicii cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 75.000 euro;
c) contractele de furnizare cu valoare estimata, fara TVA, mai mare sau egala cu echivalentul in lei a 75.000 euro;
d) acordurile-cadru incheiate in vederea atribuirii contractelor prevazute la lit. a)-c).
Conform OUG nr. 30/2006, Ministerul Finantelor Publice este institutia responsabila pentru indeplinirea functiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor care intra sub incidenta legislatiei privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
Potrivit aceluiasi act normativ, verificarea vizeaza etapele procesului de achizitie publica, dupa publicarea anuntului de participare pana la atribuirea si semnarea contractului. In situatiile exceptionale reglementate de lege, in care este permisa incheierea contractului fara publicarea prealabila a anuntului de participare, verificarea priveste etapele procesului de achizitie incepand cu transmiterea invitatiei de participare la negociere pana la atribuirea si semnarea contractului.
Comentarii articol (0)