Ordinul Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 122/2009 pentru modificarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 107/2009 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 570, din 17 august 2009.
Avand in vedere dispozitiile art. 3 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2006, cu modificarile ulterioare, si ale art. 3 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
in temeiul art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2006, cu modificarile ulterioare,
presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice emite urmatorul ordin:
Art. I. — Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin
Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 107/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 9 iulie 2009, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, litera c) va avea urmatorul cuprins:
„c) U.C.V.A.P. — Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice;”.
2. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
„Art. 12. — (1) Pe parcursul procedurii de supraveghere se va intocmi un dosar de supraveghere, care va contine, dupa caz, urmatoarele:
a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6;
b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);
c) nota de informare, intocmita potrivit prevederilor art. 6;
d) comunicarea privind inceperea procedurii de supraveghere;
e) comunicarea privind incetarea procedurii de supraveghere;
f) documentele aferente fiecarei proceduri de atribuire supuse verificarii;
g) declaratia pe propria raspundere a conducatorului autoritatii contractante/operatorului economic sau a reprezentantului legal;
h) notele explicative.
(2) Dosarul de supraveghere poate fi pus doar la dispozitia instantelor judecatoresti si a celorlalte organe judiciare competente.
(3) In cazul in care se constata ca s-au savarsit contraventii din cele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, agentii constatatori vor intocmi un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.
(4) La finalul procedurii de supraveghere se intocmeste un raport de control care, impreuna cu documentele in baza carora s-a intocmit, constituie dosarul final de control.
(5) Utilizarea masurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de incalcarea ori eludarea prevederilor legale in organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, altele decat aplicarea de sanctiuni, sunt adoptate prin decizia Colegiului consultativ, care se ataseaza dosarului de control.
(6) Orice persoana interesata poate solicita informatii cu privire la documentele cuprinse in dosarul final de control.
(7) In functie de volumul si complexitatea dosarului de achizitie publica, A.N.R.M.A.P. poate emite rapoarte intermediare.”
3. La articolul 14 alineatul 1, litera c) va avea urmatorul cuprins:
„c) sa propuna Colegiului consultativ utilizarea masurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de incalcarea ori eludarea prevederilor legale in organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, altele decat aplicarea de sanctiuni, conform modelelor din anexele nr. 7 si 8; adoptarea masurii de formulare de actiuni in constatarea nulitatii absolute a contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru/contractelor de concesiune va fi dispusa de catre Colegiul consultativ al A.N.R.M.A.P. dupa analizarea situatiei de fapt si de drept cuprinse in raportul de control.”
4. Anexa nr. 8 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
Art. II. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
Cristina Traila
Bucuresti, 14 august 2009.
Nr. 122
______
Nota Avocatnet.ro:
- Anexa v-o prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)