Ordinul Ministerului Apararii Nationale nr. 88/2009 privind aprobarea Normelor pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591, din 26 august 2009.
Pentru aplicarea prevederilor art. 74 alin. 4 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 2 si 51 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 582/2001, precum si ale art. 30 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, cu modificarile ulterioare,
ministrul apararii nationale emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aproba Normele pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — La intrarea in vigoare a prezentului ordin se abroga „M.R.U.-5/2, Norme pentru ocuparea posturilor permanente ale Ministerului Apararii Nationale in strainatate”, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M. 106/2006*), completat prin Ordinul ministrului apararii nr. M. 147/2007*).
Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul apararii nationale,
Mihai Stanisoara
Bucuresti, 17 august 2009.
Nr. M.88.
*) Ordinele nr. M.106/2006 si M.147/2007 nu au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementari din sectorul de aparare a tarii si securitate nationala.
ANEXA
Norme pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale
Dispozitii generale
Art. 1. — (1) Ministerul Apararii Nationale selectioneaza si trimite personal militar si civil pentru a ocupa posturi permanente in strainatate, denumite in continuare posturi, in cadrul delegatiilor si misiunilor Romaniei pe langa organizatiile internationale, reprezentantele militare nationale, structurile ONU, NATO, UE, OSCE, precum si in cadrul altor structuri internationale la care Romania este parte.
(2) Termenii si definitiile utilizate in prezentele norme sunt prezentate in anexa nr. 1.
Art. 2. — (1) Evidenta posturilor prevazute la art. 1 si a personalului Ministerului Apararii Nationale care le incadreaza se tine de catre Departamentul pentru politica de aparare si planificare si Statul Major General prin structurile de resurse umane.
(2) Departamentul pentru politica de aparare si planificare tine evidenta pentru:
a) posturile din cadrul Delegatiei Romaniei la NATO;
b) posturile din cadrul Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana.
(3) Statul Major General tine evidenta pentru:
a) posturile din cadrul Misiunii permanente a Romaniei la ONU;
b) posturile din cadrul Reprezentantei Militare Permanente la OSCE, Reprezentantei Militare a Romaniei la NATO si UE, Reprezentantei Statului Major General la Comandamentul Suprem al Fortelor Aliate din Europa — SHAPE si Reprezentantei Nationale de Legatura la Comandamentul Aliat pentru Transformare;
c) posturile de ofiteri de legatura pe langa comandamentele si agentiile NATO;
d) posturile de administratori la elementele de sprijin national de pe langa comandamentele NATO;
e) posturile alocate Romaniei in structurile NATO si UE, in regim QUOTA, rotational sau de contributie nationala voluntara;
f) posturile repartizate Ministerului Apararii Nationale in cadrul initiativelor regionale la care Romania este parte.
Art. 3. — (1) Posturile prevazute la art. 1 se ocupa prin concurs/examen, care presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
a) selectia si evaluarea initiala a candidatilor pe baza documentelor existente in memoriile originale/dosarele profesionale si a rezultatelor testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat;
b) interviu;
c) stabilirea ierarhiei finale de catre comisia de selectie, in baza evaluarii initiale si a rezultatelor obtinute la interviu.
(2) Posturile prevazute cu grade de generali/similari se ocupa in conformitate cu prevederile normelor privind organizarea si functionarea sistemului de selectie si ierarhizare in vederea evolutiei in cariera a cadrelor militare din Ministerul Apararii Nationale, aprobate prin ordin al ministrului apararii nationale.
Art. 4. — (1) Scopul concursului/examenului este de a evalua si ierarhiza candidatii, in vederea ocuparii posturilor.
(2) Pentru organizarea si desfasurarea concursului/examenului se abiliteaza urmatoarele structuri:
a) Directia management resurse umane;
b) Directia personal si mobilizare din cadrul Statului Major General;
c) Serviciul coordonare activitati si resurse din cadrul Departamentului pentru politica de aparare si planificare.
(3) Concursul/examenul se organizeaza, de regula, cu minimum 6 luni inainte de data stabilita pentru trimiterea la post sau cu cel putin 30 de zile inainte de aceasta data, in situatii deosebite precum intoarcerea din misiune inainte de incheierea acesteia din cauza unor motive obiective, lansarea cu intarziere a ofertei de catre structurile/organizatiile internationale sau imposibilitatea participarii la misiune, din motive obiective, a celor care au castigat concursul/examenul.
Art. 5. — (1) Posturile scoase la concurs/examen sunt aduse
la cunostinta personalului de catre structurile care tin evidenta
acestora, potrivit art. 2, astfel:
a) prin publicare in Buletinul Informativ al Armatei, in trimestrul al III-lea al anului precedent celui in care posturile urmeaza sa fie incadrate;
b) prin publicare pe site-ul INTRANET al Ministerului Apararii Nationale, insotite de fisele posturilor;
c) prin transmitere pe cale ierarhica, de catre Directia management resurse umane structurilor centrale ale Ministerului Apararii Nationale si celor subordonate nemijlocit ministrului apararii nationale si de catre Directia personal si mobilizare structurilor din compunerea si subordinea Statului Major General.
(2) In cazul in care unele posturi trebuie ocupate in timp scurt, in situatiile prevazute la art. 4 alin. (3), aducerea la cunostinta personalului se realizeaza numai prin transmitere pe cale ierarhica.
(3) Responsabilitatea aducerii la cunostinta intregului personal revine structurilor de resurse umane de la toate esaloanele.
CAPITOLUL II
Organizarea, componenta, competentele si functionarea comisiilor de selectie
Art. 6. — (1) In vederea selectiei candidatilor care participa la concurs/examen pentru ocuparea posturilor permanente in strainatate, se constituie comisii de selectie, astfel:
a) Comisia de selectie nr. 1/PS — pentru posturile militare si civile de conducere, precum si pentru posturile de vizibilitate, indiferent de grad/nivel, stabilite in sedinta de analiza si planificare a posturilor;
b) Comisia de selectie nr. 2/PS — pentru posturile militare si
civile care nu intra in competenta Comisiei de selectie nr. 1/PS.
(2) Comisia de selectie nr. 1/PS are urmatoarea componenta:
a) presedinte: loctiitorul sefului/directorul general al Departamentului pentru politica de aparare si planificare, in functie de posturile analizate;
b) vicepresedinte: loctiitorul pentru resurse/operatii si instructie la Statul Major General sau loctiitorul/directorul general adjunct al Directiei generale de informatii a apararii — cand se evalueaza prin interviu numai candidati pentru posturile specifice din domeniul de activitate;
c) membri: cate un reprezentant din Departamentul pentru politica de aparare si planificare, Directia management resurse umane, Directia personal si mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forte ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate si cate un reprezentant din Directia generala de informatii a apararii, Departamentul pentru relatia cu Parlamentul si informare publica, Departamentul pentru armamente, Directia financiarcontabila si structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenta al postului pentru care se organizeaza concursul/examenul;
d) secretar: seful Serviciului coordonare activitati si resurse din cadrul Departamentului pentru politica de aparare si planificare.
(3) Comisia de selectie nr. 2/PS are urmatoarea componenta:
a) presedinte: loctiitorul pentru resurse/operatii si instructie la Statul Major General, in functie de posturile analizate;
b) vicepresedinte: seful directiei/directorul adjunct din Departamentul pentru politica de aparare si planificare sau seful directiei/loctiitorul sefului Directiei generale de informatii a apararii — numai cand se evalueaza prin interviu candidati pentru posturile specifice din domeniul de activitate;
c) membri: cate un reprezentant din Departamentul pentru politica de aparare si planificare, Directia management resurse umane, Directia personal si mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forte ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate si cate un reprezentant din Directia generala de informatii a apararii, Departamentul pentru relatia cu Parlamentul si informare publica, Departamentul pentru armamente, Directia financiarcontabila si structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenta al postului pentru care se organizeaza concursul/examenul;
d) secretar: un ofiter din Directia personal si mobilizare a Statului Major General.
(4) Comisiile de selectie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin 2/3 din totalul membrilor acestora.
Art. 7. — (1) Structurile care desemneaza reprezentanti in comisiile de selectie nominalizeaza persoana care urmeaza sa participe la sedinte, astfel incat nivelul de reprezentare sa fie pentru Comisia de selectie nr. 1/PS de cel putin sef sectie/birou cu grad de colonel/echivalent civil, iar pentru Comisia de selectie nr. 2/PS, cu grad/echivalent civil cel putin egal cu cel al candidatilor evaluati, iar experienta/pregatirea acestora sa fie in domeniul de specialitate al posturilor scoase la concurs/examen.
(2) Secretariatul comisiei de selectie informeaza structurile in cauza despre data si locul de desfasurare a sedintei, posturile scoase la concurs/examen, precum si gradele candidatilor care urmeaza a fi evaluati.
(3) Gradul/echivalentul civil al membrilor comisiilor de selectie nu poate fi mai mare decat al presedintelui comisiei de selectie.
Art. 8. — Repartizarea posturilor pe comisii de selectie se face de catre Comisia de selectie nr. 1/PS, intr-o sedinta de analiza si planificare, dupa lansarea ofertei de posturi si se trimite de catre secretariatul acesteia la Directia management resurse umane si la secretariatul Comisiei de selectie nr. 2/PS.
Art. 9. — Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare si desfasurare a concursului/examenului se infiinteaza secretariatul tehnic al comisiei de selectie, denumit in continuare secretariat, dupa cum urmeaza:
a) pentru Comisia de selectie nr. 1/PS — 2 sau 3 membri din cadrul Serviciului coordonare activitati si resurse din cadrul Departamentului pentru politica de aparare si planificare;
b) pentru Comisia de selectie nr. 2/PS — 2 sau 3 membri din cadrul Directiei personal si mobilizare a Statului Major General.
CAPITOLUL III
Organizarea si desfasurarea concursului/examenului
SECTIUNEA 1
Selectia si evaluarea initiala a candidatilor
Art. 10. — Etapa de selectie a candidatilor cuprinde:
a) inscrierea candidatilor pe baza de raport personal in care acestia nominalizeaza posturile pentru care opteaza;
b) centralizarea datelor si documentelor necesare analizei candidatilor: raportul personal, fisa cu principalele date intocmita de catre structura de resurse umane, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, memoriul original/dosarul profesional al candidatului si inaintarea acestora, pe cale ierarhica, la structurile abilitate pentru desfasurarea etapelor concursului/examenului, potrivit prezentului ordin;
c) analiza indeplinirii de catre candidatii propusi a cerintelor de personal prevazute in fisele posturilor: grad, categorie de forte ale armatei, arma/specialitate militara, permis de conducere, abilitati in lucrul cu computerul, experienta in domeniu si evaluarea initiala pe baza datelor din documentele de evidenta a personalului;
d) sustinerea testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat de catre candidatii care indeplinesc cerintele de personal din fisele posturilor;
e) sustinerea testului de specialitate de catre candidatii care participa la concurs/examen pentru ocuparea posturilor din domeniul financiar.
Art. 11. — (1) Pentru selectia candidatilor se abiliteaza urmatoarele structuri:
a) Directia management resurse umane, pentru personalul din structurile centrale ale Ministerului Apararii Nationale si cele subordonate nemijlocit ministrului apararii nationale, pentru activitatile prevazute la art. 10 lit. c) si d);
b) Directia personal si mobilizare, pentru personalul din Statul Major General si structurile subordonate acestuia, pentru activitatile prevazute la art. 10 lit. b) si c);
c) Directia financiar-contabila, pentru activitatile prevazute la art. 10 lit. e);
d) Comandantii/sefii unitatilor militare si structurile de resurse umane de la toate esaloanele, pentru activitatile prevazute la art. 10 lit. a) si b).
(2) In urma desfasurarii selectiei, candidatii sunt declarati „admisi” sau „respinsi”.
Art. 12. — (1) Evaluarea initiala a candidatilor declarati admisi se face de catre Directia management resurse umane care stabileste nota pentru experienta profesionala corespunzator cerintelor postului, potrivit anexei nr. 3, si trimite tabelul centralizator secretariatului comisiei de selectie.
(2) Candidatii care nu indeplinesc cerintele de personal din fisele posturilor sau au obtinut calificative inferioare celui de „bun” in aprecierile de serviciu/evaluarile profesionale individuale din ultimii 3 ani de activitate, au fost judecati si gasiti vinovati de catre consiliile de onoare si/sau de judecata sau au fost condamnati cu suspendarea conditionata a executarii pedepsei si mentinuti in activitate sunt declarati „respinsi” si nu
pot participa la interviu.
(3) Tabelele cu candidatii declarati „respinsi”, cu precizarea standardului care nu a fost indeplinit, sunt intocmite de Directia management resurse umane si trimise structurilor centrale ale Ministerului Apararii Nationale de unde provin candidatii.
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea si desfasurarea interviului
Art. 13. — Interviul se organizeaza pe posturi si se desfasoara individual, in ordine alfabetica, cu fiecare dintre candidati, de regula, in limba engleza.
Art. 14. — (1) In cadrul interviului se evalueaza urmatoarele criterii:
a) cunostintele din tematica generala;
b) cunostintele de specialitate din domeniul de referinta al postului;
c) capacitatea de comunicare.
(2) Tematica si bibliografia generala pentru sustinerea interviului sunt prevazute in anexa nr. 4. (3) Tematica si bibliografia specifica domeniului de apartenenta al postului pentru care se organizeaza interviul se stabilesc de catre structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apararii Nationale si se comunica secretariatelorcomisiilor de selectie cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii interviului.
Art. 15. — (1) Durata interviului pentru fiecare candidat este de aproximativ 30 de minute, iar rezultatele se concretizeaza in fisa de evaluare a candidatului, prevazuta in anexa nr. 5.
(2) Fisa de evaluare a candidatului se completeaza individual de catre fiecare membru al comisiei, care acorda note pe o scara de la 1 la 10 la rubricile D2, D3 si D4.
Art. 16. — (1) Nota pentru fiecare criteriu la interviu este data de media aritmetica a notelor acordate de catre fiecare membru al comisiei de selectie.
(2) In situatia in care intre notele acordate de membrii comisiei de selectie exista diferente mai mari de 3 puncte, notele cea mai mare si cea mai mica acordate se anuleaza, iar nota finala la fiecare criteriu al interviului se calculeaza pe baza mediei aritmetice a notelor ramase.
(3) Nota finala se calculeaza dupa formula prevazuta in anexa nr. 5.
(4) Candidatii care nu obtin cel putin 6 la nota acordata la criteriile D2 si D3 sunt declarati „respinsi”.
Art. 17. — Rezultatele se comunica participantilor la terminarea concursului/examenului pentru fiecare post in parte.
Art. 18. — (1) Pentru organizarea si desfasurarea interviului secretariatul are urmatoarele atributii:
a) solicita structurilor prevazute la art. 6 alin. (2) si (3) desemnarea reprezentantilor in cadrul comisiei de selectie;
b) solicita structurilor de specialitate stabilirea tematicii si bibliografiei aferente domeniului de apartenenta al postului pentru care se organizeaza concursul/examenul;
c) informeaza Directia management resurse umane, Directia personal si mobilizare si membrii comisiei de selectie despre data si locul desfasurarii interviului si le trimite fisele posturilor scoase la concurs/examen, tematica si bibliografia aferenta domeniului de apartenenta al postului pentru care se organizeaza concursul/examenul;
d) pregateste fisele de evaluare ale candidatilor, conform modelului prezentat in anexa nr. 5;
e) completeaza rubrica „Experienta profesionala” corespunzatoare cerintelor postului (D1) din fisa de evaluare a candidatului cu nota acordata de Directia management resurse umane pentru experienta profesionala corespunzator cerintelor postului;
f) pune la dispozitia membrilor comisiei de selectie fisele de evaluare necesare interviului, conform modelului prezentat in anexa nr. 5, tabelul cu evaluarea initiala a candidatilor si fisele cu principalele date ale acestora;
g) centralizeaza rezultatele din fisele de evaluare pentru interviu si aduce la cunostinta comisiei de selectie rezultatele finale;
h) comunica Directiei management resurse umane si structurilor care tin evidenta posturilor, potrivit art. 2, rezultatele finale ale concursului/examenului.
(2) Pentru organizarea si desfasurarea interviului Directia management resurse umane are urmatoarele atributii:
a) informeaza structurile pentru care are competente de selectie despre: data si locul desfasurarii interviului, tematica, bibliografia si tinuta pentru interviu cu cel putin 20 de zile inainte de desfasurarea acestuia;
b) comunica structurilor centrale ale Ministerului Apararii Nationale si celor subordonate nemijlocit ministrului apararii ationale rezultatele finale ale concursului/examenului, inclusiv tabelul cu candidatii declarati „respinsi” si standardul care nu a fost indeplinit.
(3) Pentru organizarea si desfasurarea interviului Directia personal si mobilizare are urmatoarele atributii:
a) informeaza candidatii din Statul Major General si structurile subordonate acestuia, declarati admisi in urma desfasurarii procesului de selectie, prin structurile din care provin, despre: data si locul desfasurarii interviului, tematica, bibliografia si tinuta pentru interviu cu cel putin 20 de zile inainte de desfasurarea acestuia;
b) comunica rezultatele finale ale concursului/examenului structurilor din Statul Major General si celor subordonate acestuia, inclusiv tabelul cu candidatii declarati „respinsi” si standardul care nu a fost indeplinit.
Art. 19. — Pentru stabilirea salariului de baza al personalului civil care urmeaza sa ocupe posturi permanente ale Ministerului Apararii Nationale in strainatate, performanta profesionala a salariatului, respectiv punctajul total realizat la angajare se obtin prin impartirea notei finale la 2.
SECTIUNEA a 3-a
Stabilirea ierarhiei finale si numirea la post
Art. 20. — (1) Ierarhia finala a candidatilor se stabileste pe baza notei finale.
(2) In cazul in care 2 sau mai multi candidati la acelasi post au rezultate egale, acestia se departajeaza pe baza mediei notelor acordate de membrii comisiei la cunostintele de specialitate din domeniul de referinta al postului. In situatia in care egalitatea persista, departajarea se efectueaza in baza mediei notelor obtinute la celelalte criterii, in urmatoarea ordine:
experienta profesionala, cunostinte din tematica generala si capacitatea de comunicare.
Art. 21. — Dupa stabilirea ierarhiei finale, personalul nominalizat pentru ocuparea posturilor se testeaza psihologic si se examineaza din punct de vedere medical, astfel:
a) testare psihologica — de catre Laboratorul de psihologie al Statului Major General;
b) examinare medicala — la Spitalul Clinic de Urgenta Militar Central „Dr. Carol Davila”.
Art. 22. — (1) Raportul cu ierarhia finala a candidatilor si propunerile de nominalizare se semneaza de catre presedintele comisiei de selectie si se inainteaza spre aprobare ministrului apararii nationale in termen de 7 zile lucratoare de la data desfasurarii concursului/examenului.
(2) In situatia in care pentru ocuparea unui post sunt mai multi candidati, cel clasat pe primul loc este declarat castigator dupa aprobarea raportului de catre ministrul apararii nationale.
Art. 23. — Structurile care tin evidenta posturilor initiaza demersurile necesare ocuparii posturilor de catre candidatii declarati castigatori.
Art. 24. — (1) In situatia in care personalul aprobat pentru ocuparea unui post a fost declarat respins la testele prevazute la art. 21 sau se retrage ulterior din motive obiective — probleme personale, de familie, medicale, aceasta determina in mod automat trimiterea la post a candidatului clasat pe locul urmator, dupa testarea psihologica si examinarea medicala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1), cand la selectie nu au mai participat si alti candidati, se organizeaza o noua selectie.
Art. 25. — Candidatii pot contesta rezultatele, in scris, in termen de 24 de ore de la luarea la cunostinta a rezultatului. Contestatia se adreseaza presedintelui comisiei de selectie, se depune la secretariat si se solutioneaza in termen de 5 zile lucratoare de la depunere.
Art. 26. — (1) Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarea componenta:
a) presedinte: loctiitorul sefului Departamentului pentru relatia cu Parlamentul si informare publica;
b) membri: cate un reprezentant al Directiei pentru relatia cu Parlamentul si asistenta juridica, Departamentului pentru politica de aparare si planificare, Directiei management resurse umane, Directiei personal si mobilizare, Directiei generale de informatii a apararii sau al structurii de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenta al postului pentru a carui incadrare se organizeaza concursul/examenul.
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor are in componenta sa ofiteri cu gradul cel putin egal cu gradul persoanei care a depus contestatia. Persoanele care au facut parte din comisia de selectie nu pot face parte din comisia de solutionare a contestatiilor.
(3) Actul de constatare, intocmit in urma analizarii contestatiilor, se trimite presedintelui comisiei de selectie care a condus sedinta, in vederea inaintarii acestuia catre ministrul apararii nationale, impreuna cu documentele intocmite de comisia de selectie, pentru luarea deciziei.
(4) Rezultatul contestatiei se aduce la cunostinta petentului dupa solutionare.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 27. — (1) Personalul care isi incheie mandatul se incadreaza in functii, cu respectarea prevederilor actelor normative in vigoare.
(2) Personalul care se inapoiaza de la post poate candida din nou pentru ocuparea unui post permanent in strainatate, dupa o perioada de timp cel putin egala cu durata mandatului anterior, cu exceptia persoanelor care candideaza pentru incadrarea posturilor NON-QUOTA, cu aprobarea ministrului apararii nationale.
Art. 28. — Personalul aflat la post nu poate participa pe durata mandatului la concursurile/examenele organizate de Ministerul Apararii Nationale pentru ocuparea altor posturi permanente in strainatate.
Art. 29. — (1) Limita de varsta pentru trimiterea la post a personalului din Ministerul Apararii Nationale este data de principiul folosirii in tara a acestuia, dupa incheierea mandatului, pentru o perioada de timp cel putin egala cu durata unui mandat.
(2) Exceptie de la prevederile alin. (1) fac ofiterii cu gradul de colonel/comandor a caror limita de varsta pentru trimiterea la post este data de principiul utilizarii in tara a acestora pentru o perioada de cel putin 6 luni dupa incheierea mandatului ce urmeaza a fi efectuat in strainatate.
Art. 30. — Pentru largirea bazei de selectie si oferirea de sanse egale cat mai multor candidati care indeplinesc cerintele de specialitate ale posturilor, pana la armonizarea metodologiei de testare a competentelor lingvistice cu cea folosita in cadrul structurilor NATO, sunt admisi la interviu urmatorii:
a) pentru posturile de reprezentare nationala, candidatii cu nivel de competenta lingvistica inferior cu o treapta la cele 4 deprinderi fata de nivelul cerut de fisa postului, dar nu mai mic de nivelul 2;
b) pentru posturile din comandamente NATO/UE cu nivel 4 de cunoastere a limbii straine, candidatii cu nivel de competenta lingvistica inferior cu o treapta la cele 4 deprinderi, iar pentru posturile cu nivel 3 se admit candidati cu nivel inferior cu o treapta, respectiv nivel 2, la doua deprinderi.
Art. 31. — Anexele nr. 1—5 fac parte integranta din prezentele norme.
___
Nota Avocatnet.ro:
- Va prezentam ca fisiere atasate anexele 1-5.
Comentarii articol (0)