Dobînda reala, dobînda la sold si toate comisioanele si taxele aferente administrarii contului, cumulate sub denumirea "dobînda anuala efectiva" (DAE), vor fi de acum încolo la vedere. Noile norme cumulate cu tendintele ce se preconizeaza pentru anul acesta îi vor determina pe actorii de pe piata de retail sa recurga la modificari ale strategiilor de marketing.
Efectele transparentei
La o prima analiza, marii retaileri sînt de parere ca noile norme ale Legii creditului de consum nu le vor influenta în nici un fel vînzarile. ste o masura ce va completa transparenta, dar în rest nu se schimba absolut nimic. Nu va avea nici un impact, nici pozitiv, nici negativ. Decizia de a cumpara se bazeaza pe alte lucruri, iar cel mai important pentru client îl reprezinta ratele, ne-a spus Dan Ostahie, director general la Altex. Parerea managerului Altex este împartasita si de Departamentul de marketing de la Credisson, companie de creditare prezenta în cadrul retelelor de magazine Flanco. Din punctul nostru de vedere, noile norme aduc o consistenta în transparenta. Noi am fost transparenti si pîna acum, afisînd dobînzile si comisioanele, si vom fi transparenti în continuare. Masura nu ne va afecta în nici un fel, apreciaza Violeta Sîrbu, director de marketing la Credisson. Adrian Barbu, director de vînzari la Flanco, sustine ca transparenta impusa prin norme legislative ar putea avea efect asupra alegerii bancii de catre consumator. Aceasta transparenta va determina bancile sa revizuiasca în forma sau continut unele dintre produsele de credit de consum din oferta lor curente, apreciaza Barbu.
Piata de retail în 2005
Retailerii estimeaza ca anul acesta va fi unul al stabilizarii pietei de profil. De asemenea, sînt asteptate cresteri cu 5-10%. „2005 va fi un an în care se va stabiliza piata, un an ce apartine înca tranzitiei. Estimez ca în 2005 piata de retail va continua cresterea din anul trecut, dar într-un ritm mai temperat, între 5 si 10%“, a mai spus Ostahie. Potrivit acestuia, cresteri semnificative ale pietei se vor înregistra abia în 2006 si 2007. Bazîndu-se în primul rînd pe gradul de penetrare înca redus al produselor electrocasnice pe piata din România si pe cresterea estimata a puterii de cumparare a populatiei, Flanco mizeaza anul acesta pe o crestere a pietei de retail pentru electronice si electrocasnice cu 10% fata de 2004.
Produsele anului
Pe segmente de produse, asteptarile cele mai mari graviteaza în jurul zonei IT&C. Astfel, Flanco preconizeaza ca, din punct de vedere al volumului, vor continua sa predomine produsele „albe“ si televizoarele la preturi mici. De asemenea, se întrevad cresteri semnificative si pe segmentul produselor digitale, în special camere foto, camere video, televizoare cu LCD. Nu în ultimul rînd, se vor vinde tot mai multe telefoane mobile cu caracteristici tehnice sofisticate. La Altex se prevad vînzari ale produselor albe similare cu cele înregistrate în 2004, în timp ce pe zona IT&C cresterile vor fi mai evidente. „Anul trecut, pe zona IT&C cresterile au fost cu 30-50%. În 2005, evolutia va fi mai temperata, cu cresteri probabil de 20-30%“, a mai afirmat directorul Altex.
Campanii de marketing
Schimbarile vizibile ce se întrevad pentru anul în curs îi obliga pe marii retaileri sa se gîndeasca la diferite strategii de marketing pentru a atrage noi clienti, pastrîndu-i în acelasi timp pe cei vechi. Este greu de crezut însa ca inovatiile de anul acesta vor fi la fel de spectaculoase ca cele de anul trecut, tinînd cont de faptul ca 2004 a fost anul în care s-a nascut creditul cu buletinul.
Comentarii articol (0)