Sfera functiilor publice se stabileste, de regula, prin act administrativ, „neputand sa opereze o extindere a acesteia pe cale de interpretare juridica”
2. Ele sunt enumerate fie in Anexa la Legea nr. 188/1999, fie in statutele speciale, insa simpla atribuire a unei astfel de denumiri nu confera functiei calitatea de functie publica, deoarece in conformitate cu art. 107
3 si art. 111 alin. 1 din Legea nr. 188/1999, functiile publice se stabilesc la fiecare nivel al ierarhiei sistemului, pentru fiecare autoritate si institutie publica, in parte, de ordonatorul principal de credite, in mod obligatoriu si prealabil
4 cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pe baza competentelor stabilite pentru acel nivel, daca cel putin 70% din atributiile fiecarui post presupun exercitarea prerogativelor de putere publica, pe baza activitatilor indicate in acest sens la art. 2 alin. 3 din acelasi act normativ:
a) punerea in executare a legilor si a celorlalte acte normative;
b) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;
c) elaborarea proiectelor politicilor si strategiilor, a programelor, a studiilor, analizelor si statisticilor necesare realizarii si implementarii politicilor publice, precum si a documentatiei necesare executarii legilor, in vederea realizarii competentei autoritatii sau institutiei publice;
d) consilierea, controlul si auditul public intern;
e) gestionarea resurselor umane (s.n.) si a resurselor financiare;
f) colectarea creantelor bugetare;
g) reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din tara si strainatate, in limita competentelor stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, precum si reprezentarea in justitie a autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;
h) realizarea de activitati in conformitate cu strategia de informatizare a administratiei publice.
Potrivit art. 107 alin. 1 lit. d) si alin. (7) din Legea nr. 188/1999 modificat prin art. I, pct. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2009,
lista documentelor necesare pentru obtinerea avizului Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, precum si modalitatea de transmitere a acestora de catre autoritatile si institutiile publice in cazul transformarii functiilor publice vacante sau ocupate pentru care nu mai sunt prevazute activitatile cuprinse la art. 2 alin. (1) si (3) in posturi vacante sau ocupate ce urmeaza a fi ocupate in baza unui contract individual de munca, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
__
1Republicata in M. Of. nr. 365 din 29 mai 2007, modificata ulterior, inclusiv prin O.U.G. nr. 105/2009 privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local (publicata in M. Of. nr. 668 din 6 octombrie 2009).
2I.T. Stefanescu, Tratat de dreptul muncii, Ed. Wolters Kluwer, Bucuresti, 2007, p. 23.
3Aceste prevederi au fost reluate de art. 4 alin. (1) lit. k) din H.G. nr. 1000/2006.
4Art. 107 alin. 1 lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 188/1999, asa cum a fost modificat de art. I, pct. 22 din O.U.G. nr. 105/2009.
Comentarii articol (0)