Ministerul Administratiei si Internelor a elaborat recent normele de aplicare ale OUG nr. 92/2008 privind managerii deconcentratelor. Proiectul detaliaza regulile specifice stabilite spre aplicare in domeniul organizarii si dezvoltarii carierei functionarului public denumit manager public.
Potrivit proiectului de act normativ, cariera managerului public cuprinde ansamblul situatiilor juridice si efectele produse, care intervin de la data la care persoanele sunt inmatriculate la unul dintre programele de formare organizate, in conditiile legii, pentru obtinerea statutului de manager public, si pana in momentul incetarii raporturilor de serviciu si iesirii din corpul functionarilor publici a acestora.
Prin proiectul de act normativ se urmareste reglementarea urmatoarelor mecanisme si proceduri, grupate in functie de etapele carierei si de problematica:
1. Recrutarea si selectia candidatilor pentru programele de formare specializata organizate pentru obtinerea statutului de manager public:
a) modalitatea de organizare a programelor de formare pentru obtinerea statutului de manager public precum si corelarea dintre numarul de locuri la acestea si analiza nevoilor institutionale cu privire la necesarul de manageri publici;
b) procedurile privind organizarea concursului national de recrutare si selectie pentru programele de formare, urmarind identificarea si selectarea persoanelor care demonstreaza abilitatile si competentele necesare obtinerii statutului de manager public;
c) modelul angajamentului prin care participantii la programele de formare se obliga sa lucreze pentru o perioada de 5 ani dupa absolvirea acestora in cadrul administratiei publice.
2. Formarea participantilor la programele de formare specializata si repartizarea acestora in functiile de manager public
a) cuantumul burselor pentru participantii la programele de formare, atat pentru activitatile din tara cat si pentru cele desfasurate in strainatate, daca este cazul;
b) reglementari privind perioada de stagiu in administratia publica si stabilirea in sarcina Institutului National de Administratie a atributiilor privind organizarea acestei etape de formare, managementul si rolul corpului de mentori, precum si modelul de
acord institutional care sta la baza recrutarii si selectiei mentorilor;
c) procedurile privind repartizarea absolventilor programelor de formare pe functiile de manager public, numirea pe post in functie de nevoile autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala, precum si stabilirea atributiilor in concordanta cu scopul functiei.
3. Cariera managerilor publici
a) detalierea procesului de evaluare externa, intr-o maniera de natura sa asigure transparenta, obiectivitatea si profesionalismul acestui proces;
b) reglementari care stau la baza recrutarii si selectiei evaluatorilor externi, a managementul corpului acestora si modelul raportului evaluatorului extern;
c) detalierea procedurii de evaluare a performantelor profesionale ale managerilor publici, stabilirea criteriilor de performanta specifice functiei, precum si a impactului pe care evaluarea o are asupra carierei acestora;
d) detalierea regulilor privind promovarea managerilor publici;
e) proceduri si criterii privind modalitatea de stabilire a nivelului individual al sporului de manager public, pana la adoptarea sistemului unic de salarizare.
Pentru mai multe informatii, puteti consulta proiectul de HG.
Comentarii articol (0)