Inalta Curte de Casatie si Justitie a anuntat reluarea procedurii de depunere a cadidaturior pentru functia de presedinte al institutiei, dupa ce presedintele Traian Basescu a refuzat sa o numeasca in aceasta functie pe Lidia Barbulescu.
“Avand in vedere adresa nr. 3848/22 decembrie 2009 a Administratiei Prezidentiale, in conditiile art. 53 alin 1-5 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 22 decembrie 2009, se pot depune candidaturi pentru functia de presedinte al ICCJ”, se arata in comunicatul Inaltei Curti.
In acest context, judecatorii ICCJ care au functionat la aceasta instanta cel putin 2 ani, isi pot depune candidaturile pentru functia de presedinte, la Consiliul Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la data anuntului.
Potrivit art. 53 din Legea nr. 303/2004, presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt numiti de catre Presedintele Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dintre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie care au functionat la aceasta instanta cel putin 2 ani. De asemenea, numirea in functiile respective se face pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.
Legea nr. 303/2004 prevede, totodata, posibilitatea presedintelui Romaniei de a refuza motivat candidatul propus de CSM.
Conform ICCJ, canidatura judecatorilor pentru ocuparea functiei cuprinde:
- manifestarea expresa de vointa a candidatului de a participa la procedura stabilita de lege pentru ocuparea functiei.
- o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual sau in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care judecatorul a luat cunostinta despre aceasta.
Pe langa acestea, se pot atasa urmatoarele acte:
- inscrisuri si documente pe care candidatul le considera relevante in sustinerea candidaturii sale (diplome, certificate, atestate);
- date privind activitatea sa didactica si de cercetare stiintifica, cu referiri la lucrarile elaborate si publicate:
- curriculum vitae;
- plan managerial privind conceptia asupra modului de exercitare a functiei pentru care se candideaza.
Comentarii articol (1)