Candidatii pentru posturile vacante din Ministerul Muncii, precum si persoanele care doresc sa promoveze in functii vor fi evaluate atat pe baza cunostintelor din domeniu, cat si in functie de abilitatile de comunicare, spiritul organizatoric, creativitate sau initiativa, conform unui proiect de hotarare elaborat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Ministerul Muncii a publicat, marti, un proiect de HG privind aprobarea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale in cazul ocuparii prin concurs sau examen a posturilor vacante corespunzatoare functiilor contractuale si in cazul examenului de promovare si avansare in functii personalului contractual din cadrul aparatului propriu al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si institutiilor sau autoritatilor aflate in subordine.
Astfel, actul normativ cuprinde prevederi referitoare la criterii de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual in cazul examenului sau concursului de ocupare a unui post vacant precum si criterii de evaluare profesionala in cazul examenului de promovare si avansare in functiii, dar si la modalitatea de constituire a comisiei de concurs sau examen si a comisiei de solutionare a contestatiilor.
Potrivit proiectului de act normativ, promovarea si avansarea in functii, grade si trepte profesionale a personalului contractual se va face prin examen, care va fi sustinut in doua etape, o proba scrisa si un interviu.
Conform proiectului elaborat de Ministerul muncii, candidatii la examenul pentru actul normativ trebuie sa fi obtinut calificativul "foarte bun" la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii trei ani.
Daca au indeplinit aceasta conditie, Comisia de examinare va evalua performantele profesionale individuale pe baza urmatoarelor criterii:
-abilitati impuse de functie, pe baza unei probe scrise/test grila din domeniul de activitate al angajatului care sa ateste pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei profesionale;
- comportamentul in situatii de criza;
-asumarea responsabilitatii;
-initiativa si creativitatea.
Motivatia, abilitatile practice ale candidadtilor sau spiritul de initiativa reprezinta criterii de evaluare si in cazul examenului pentru candidatii la posturile contractuale vacante sau temporar vacante din Ministerul Muncii.
Astfel, conform proiectului de HG, acestia vor fi evaluati in cadrul unui examen, atat in functie de cunostintele teoretice necesare exercitarii functiei, cat si in functie de capacitatea de adaptare la cerintele postului: abilitati de comunicare, spirit organizatoric, creativitate, initiativa, responsabilitate, capacitate de analiza si sinteza.
Totodata, conform proiectului elaborat de Ministerul Muncii, evaluarea candidatilor se va face si in functie de „experienta profesionala necesara executarii operartiunilor specifice postului, comportamentului in situatii de criza”.
Motivatia candidatului si abilitatile practice necesare exercitarii functiei vor reprezenta de asemenea, criterii pe care Comisia de concurs le va avea in vedere pentru evaluarea candidatilor la posturile vacante din Ministerul Muncii sau institutiile subordonate.
In expunerea de motive, se arata ca hotarearea este necesara, in conditiile in care, incepand cu data de 01 ianuarie 2010, ca urmare a intrarii in vigoare a prevederilor din Legea – cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, au fost aprobate prevederile legale privind incadrarea, promovarea si avansarea personalului contractual.
„Potrivit prevederilor art. 48 alin.(1) pct. 34 si pct.12 din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice au fost abrogate dispozitiile Hotararii Guvernului nr.749/1998 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, cu modificarile ulterioare si dispozitii ale Ordonantei Guvernului nr.10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, care stabileau procedura si inclusiv criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale potentiale la angajarea personalului contractual si conditiile si procedura de promovare si avansare a personalului contractual”.
Va prezentam proiectul in fisierul atasat.
Comentarii articol (2)