Ordinul Ministerului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3979/2010 pentru modificarea Ordinului ministrului educatiei, cercetarii si inovarii nr. 5.507/2009 privind aprobarea Calendarului examenului de bacalaureat - 2010, a Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat - 2010, precum si a Atributiilor membrilor comisiilor de bacalaureat a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 354, din 28 mai 2010.
In baza prevederilor Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin:
Art. I. — Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si inovarii nr. 5.507/2009 privind aprobarea Calendarului examenului de bacalaureat — 2010, a Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat — 2010, precum si a Atributiilor membrilor comisiilor de bacalaureat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 757 si 757 bis din 5 noiembrie 2009, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Anexa nr. 1 se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
2. La anexa nr. 2, articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
„Art. 12. — (1) Comisia de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale se organizeaza in fiecare unitate de invatamant liceal care are clase terminale si se compune din:
— presedinte — directorul sau directorul adjunct al unitatii de invatamant;
— secretar — un cadru didactic cu abilitati in operarea pe calculator/informatician;
— membri — 1-2 cadre didactice;
— asistenti — 1-2 cadre didactice, de regula de alta specialitate decat cea la care se sustine proba, pentru fiecare sala in care se desfasoara probe scrise sau practice de examen;
— profesori examinatori — profesori de specialitate, pentru fiecare disciplina de examen la care se sustin probe de evaluare a competentelor.
(2) Secretarul comisiei, membrii, asistentii si profesorii examinatori sunt selectati, de regula, dintre cadrele didactice din unitatea de invatamant.
(3) In cazuri exceptionale, bine justificate, se pot organiza centre de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale in care pot fi arondati candidati proveniti din mai multe unitati de invatamant liceal care au clase terminale.
(4) In cazuri deosebite, bine justificate, prin exceptie de la prevederile art. 5 si art. 12 alin. (1), din comisia de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale poate face parte, in calitate de asistent, orice persoana care indeplineste o functie didactica sau didactica auxiliara, provenind din unitatea de invatamant respectiva sau din alte unitati de invatamant preuniversitar.”
3. La anexa nr. 2, articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
„Art. 26. — (1) Presedintele comisiei de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale este directorul sau directorul adjunct al unitatii de invatamant liceal respective.
(2) Secretarul, membrii, asistentii si profesorii examinatori din comisiile de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale sunt selectati, de regula, din unitatea de invatamant din care provin candidatii.
(3) Evaluarea competentelor lingvistice pentru limba romana, limba materna si limba moderna, precum si a celor digitale se face, pentru fiecare candidat, de catre 2 profesori examinatori, dintre care unul este cadrul didactic care a predat disciplina respectiva la clasa, iar celalalt este un alt cadru didactic, de aceeasi specialitate, din unitatea de invatamant. In cazul in care nu exista cadre didactice de specialitate in unitatea respectiva de invatamant care pot fi nominalizate in comisia de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale, acestea vor fi selectate din alte unitati de invatamant.
(4) Cadrele didactice provenite din alte unitati de invatamant se numesc in comisiile de bacalaureat de evaluare a competentelor lingvistice si digitale prin decizie a inspectoratului scolar.
(5) In vederea respectarii prevederilor prezentei metodologii si pentru asigurarea corectitudinii desfasurarii examenului de bacalaureat, presedintii comisiilor din unitatile de invatamant liceal in care se organizeaza probe de evaluare a competentelor lingvistice si digitale vor solicita declaratii-tip scrise de la fiecare membru al comisiei. In declaratia-tip cadrul didactic trebuie sa precizeze ca nu are sotul/sotia, o ruda sau un afin, de pana la gradul al IV-lea inclusiv, printre candidatii care participa la examenul de bacalaureat in respectiva sesiune de examen, ca isi asuma responsabilitatea pentru respectarea intocmai a prevederilor legale si ca stie ca orice abatere de la acestea este sanctionata.”
Art. II. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. — Secretariatul de Stat pentru Invatamantul Preuniversitar, Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si sindicatele, Directia generala invatamant superior, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare judetene si unitatile de invatamant duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucuresti, 27 mai 2010.
Nr. 3.979.
_
Nota Avocatnet.ro:
-Va prezentam ca fisier atasat anexa acestui Ordin MECTS.
Comentarii articol (0)