Asociatia Brokerilor Imobiliari (ABI) a lansat un sistem de protectie a clientilor agentiilor imobiliare si de control al agentilor, astfel incat miturile legate de incorectitudinea acestora sa dispara din piata in cel mai scurt timp, se arata intr-un comunicat de presa al ABI, remis catre Avocatnet.ro. Protectia consumatorilor in domeniul imobiliar, asigurarea juridica sau chiar Comisia Etica si obligativitatea cursurilor in domeniu, isi propun sa faca din aceasta piata a brokerilor, una exclusiv destinata profesionistilor.
In premiera nationala, Asociatia Brokerilor Imobiliari (ABI) ofera membrilor sai o asigurare juridica, adica un sistem de control al contractelor. Acest concept lansat de asociatie ca o noutate absoluta pe piata noastra imobiliara consta intr-un set de contracte standardizate realizate datorita unui parteneriat semnat de ABI cu o casa de avocatura. Aceste contracte sunt create special pentru a proteja clientii brokerilor imobiliari de clauze abuzive.
"De acum inainte, cei care doresc sa cumpere, sa vanda sau sa inchirieze o proprietate imobiliara prin intermediul unui broker pot solicita aceste documente care sunt realizate in conformitate cu legislatia romaneasca din domeniu, inclusiv in ceea ce priveste protectia consumatorilor, dar si cu legislatia europeana in domeniul imobiliar", informeaza comunicatul ABI.
Impreuna, cei doi parteneri au realizat un
set de contracte standardizate, pe hartie autocopiativa, exact cum sunt cele folosite de avocati.
Astfel, brokerii membri ABI care vor folosi aceste contracte si clientii lor vor fi siguri ca sunt protejati din punct de vedere juridic. Prin intermediul lor, ABI incearca sa normalizeze relatiile dintre brokerii imobiliari si clientii lor, dar si sa ofere o asigurare in plus clientilor ca brokerii acreditati de ABI sunt cei cu care nu trebuie sa aiba nicio grija daca lucreaza. Desi aceste contracte standardizate nu sunt obligatorii pentru membrii ABI, ele sunt folosite de toti brokerii imobiliari acreditati de asociatie pentru ca toti au inteles utilitatea si corectitudinea lor.
„ABI isi propune prin acest concept complex de asigurare juridica sa profesionalizeze piata tranzactiilor imobiliare si sa duca la micsorarea numarului litigiilor dintre brokeri si clientii lor. In plus, vrem ca cei care apeleaza la brokerii membrii ABI sa aiba garantia ca au parte de servicii profesionale si corecte din punct de vedere legal. Vrem sa oferim membrilor nostri posibilitatea de a lucra cu instrumente potrivite si de a creste increderea clientilor in corectitudinea brokerilor pentru a ne atinge obiectivul principal: sustinerea si profesionalizarea brokerilor imobiliari“, a declarat Dragos Vilceanu, presedinte ABI.
Setul de documente standardizate reprezinta un pas important in lupta asociatiei pentru recastigarea increderii publicului larg in brokerii imobiliari.
Potrivit ABI, daca vrei sa cumperi o proprietate este riscant ca pe vremurile acestea sa iei decizii de unul singur.
“E pacat sa te inhami la un credit pe 20-30 de ani fara sa te consulti cu un profesionist, un broker imobiliar neutru care nu este implicat emotional in tranzactie. Nu are rost sa pierzi timpul cautand oferta perfecta cand acest lucru il poate face un broker pentru tine. Romanii au inteles ca in felul acesta pot fi siguri ca toate actele sunt in buna regula, ca proprietatea respectiva nu este implicata in litigii, ca obtin cel mai bun pret din piata, ca se ia o decizie in functie de absolut toti factorii care pot sa influenteze tranzactia. In plus, un amanunt foarte important, brokerii folosesc noile documente standardizate elaborate de asociatie, documente realizate in conformitate cu legile din domeniu, inclusiv cu Ordonanta 174/2008 care se refera la protectia consumatorilor in domeniul imobiliar”, se arata in document.
Astfel, clientii care semneaza contracte standardizate ABI sunt siguri ca acestea nu contin clauze abuzive si ca interesele lor sunt aparate de asociatie.
De asemenea, cu ocazia lansarii contractelor standardizate, ABI a infiintat si Comisia de Etica si Litigii care va supraveghea aplicarea intocmai a contractelor si respectarea Codului Etic al asociatiei si Standardului Imobiliar European. De acum inainte, orice client nemultumit de conduita unui broker imobiliar se poate adresa asociatiei, iar noua comisie va avea grija sa ramana in asociatie numai brokerii care merita si care sunt pregatiti sa ofere servicii imobiliare la standardele cerute de public.
Comentarii articol (2)