Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 837/2010 pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 706, din 22 octombrie 2010.
Avand in vedere dispozitiile art. 39—41 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 39 alin. (6) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. I. — Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 814 si 814 bis din 29 noiembrie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) sanctiuni disciplinare ramase irevocabile in perioada supusa evaluarii;”.
2. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 7. — (1) La analizarea criteriului formarii profesionale continue a judecatorilor vor fi avuti in vedere urmatorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa si participarea la programele de formare profesionala continua organizate de Institutul National al Magistraturii, de institutiile de invatamant superior din tara sau din strainatate ori la alte forme de perfectionare profesionala, inclusiv la cursuri de limbi straine si cursuri pentru initierea sau aprofundarea cunostintelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la invatamant profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrari si articole publicate, inclusiv contributii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenta, proiecte si culegeri de acte normative, activitatea didactica, inclusiv cea de formator, tutore de practica, responsabil cu formarea continua descentralizata;
c) studiul individual al legislatiei, practicii si doctrinei in materie;
d) studierea si valorificarea jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.”
3. La articolul 10, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Indicatorii de evaluare a eficientei activitatii de judiciar se raporteaza la volumul de activitate si la complexitatea cauzelor solutionate de procuror in perioada evaluata.”
4. La articolul 14, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„d) apeluri si recursuri retrase din motive imputabile procurorului;”.
5. La articolul 16, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) sanctiuni disciplinare ramase irevocabile in perioada supusa evaluarii;”.
6. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 17. — Indeplinirea obligatiei formarii profesionale si absolvirea unor cursuri de specializare se apreciaza in functie de urmatorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa si participarea la programele de formare profesionala continua organizate de Institutul National al Magistraturii, de institutiile de invatamant superior din tara sau din strainatate ori la alte forme de perfectionare profesionala, inclusiv la cursuri de limbi straine si cursuri pentru initierea sau aprofundarea cunostintelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la invatamant profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrari si articole publicate, inclusiv contributii la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudenta, proiecte si culegeri de acte normative, activitatea didactica, inclusiv cea de formator, tutore de practica, responsabil cu formarea continua descentralizata;
c) studiul individual al legislatiei, practicii si doctrinei in materie;
d) studierea si valorificarea jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.”
7. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 18. — (1) Activitatea desfasurata de judecatorii care ocupa functii de conducere se evalueaza prin urmatorii indicatori:
1. capacitatea de conducere si organizare:
a) gestionarea resurselor umane si materiale;
b) capacitatea de planificare a activitatilor;
c) repartizarea echilibrata si echitabila a atributiilor de serviciu;
d) organizarea eficienta in limita competentelor legale a activitatii instantei, incluzand problemele administrative, resursele si dotarile;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrarilor specifice activitatii de conducere;
f) preocuparea pentru pregatirea profesionala a judecatorilor si a celorlalte categorii de personal;
g) gestionarea informatiilor;
h) modul de indeplinire a atributiilor specifice, prevazute de legi si regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activitatii de grefa si secretariat;
b) capacitatea de sesizare si solutionare a deficientelor de orice fel;
c) managementul situatiilor de criza;
3. capacitatea decizionala si asumarea raspunderii:
a) initiativa, promptitudinea si rapiditatea in luarea deciziilor si asumarea raspunderii;
b) supunerea spre dezbatere colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale instantei;
c) rezistenta la stres;
d) respectarea principiului distribuirii aleatorii a cauzelor;
4. comportamentul si comunicarea:
a) comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, personalul auxiliar, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie, alte institutii si mass-media;
b) asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul instantei;
c) transparenta actului de conducere;
d) obiectivitatea si impartialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de munca.
(2) Evaluarea indicatorilor prevazuti la alin. (1) se realizeaza inclusiv prin raportare la modul de implementare si de indeplinire a obiectivelor stabilite prin proiectul referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere prezentat de judecatorul evaluat in calitate de candidat pentru respectiva functie.”
8. Dupa articolul 18 se introduc trei noi articole, articolele 18 1 ,18 2 si 18 3 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 18
1 . — Integritatea judecatorilor care ocupa functii de conducere se apreciaza in functie de indicatorii prevazuti la art. 6.
Art. 18
2 . — La analizarea criteriului formarii profesionale continue a judecatorilor care ocupa functii de conducere vor fi avuti in vedere indicatorii prevazuti la art. 7.
Art. 18
3 . — In situatia in care judecatorul este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordata cate o singura nota la indicatorii «integritate» si «obligatia formarii profesionale continue».”
9. Dupa articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20 1 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 20
1 . — Evaluarea indicatorilor prevazuti la art. 19 si 20 se realizeaza inclusiv prin raportare la modul de implementare si de indeplinire a obiectivelor stabilite prin proiectul referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere prezentat de procurorul evaluat in calitate de candidat pentru respectiva functie.”
10. Articolul 21 se abroga.
11. Articolul 23 se abroga.
12. Dupa articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24 1 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 24
1 . — In situatia in care procurorul este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordata cate o singura nota la indicatorii «integritate» si «obligatia formarii profesionale continue».”
13. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 25. — (1) Evaluarea judecatorilor si procurorilor se face de comisii constituite prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, separat pentru judecatori si procurori, formate astfel:
a) pentru judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, din presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, 2 judecatori desemnati de colegiul de conducere al instantei supreme si un membru supleant;
b) pentru judecatorii de la judecatorii, tribunale, tribunale specializate si curti de apel si procurorii de la parchetele de pe langa acestea, din presedintele instantei sau, dupa caz, conducatorul parchetului, 2 judecatori, respectiv 2 procurori, desemnati de colegiul de conducere al instantei sau parchetului,
si un membru supleant;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, din conducatorul sectiei, directiei/serviciului, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant;
d) pentru procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, din procurorul sef al directiei, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant;
e) pentru procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, din procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul sef al directiei, 2 procurori desemnati de colegiile de conducere si un membru supleant.
(2) La instantele sau parchetele la care in schema de personal este prevazut un numar mai mare de 30 de judecatori, respectiv 15 procurori, in comisiile de evaluare pot fi desemnati 2 membri supleanti.
(3) Activitatea specifica functiei de judecator sau de procuror, desfasurata de membrii comisiei de evaluare, inclusiv de membrii supleanti, chiar daca acestia nu au efectuat niciun act de evaluare, va fi evaluata de comisia de evaluare de la instanta ierarhic superioara sau unitatea de parchet ierarhic superioara celei la care functioneaza.
(4) Evaluarea celor 3 judecatori – 2 membri desemnati si un membru supleant — care fac parte din comisia de evaluare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de o comisie formata din 2 judecatori cu grad profesional corespunzator, desemnati de sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sai.
(5) Evaluarea procurorilor care fac parte din comisiile de evaluare a procurorilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se face de o comisie formata din 2 procurori cu grad profesional corespunzator, desemnati de sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sai.
(6) Activitatea specifica functiei de procuror desfasurata de membrii comisiilor de evaluare de la parchetele de pe langa curtile de apel va fi evaluata de o comisie de evaluare constituita la nivelul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie din care fac parte procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant.
(7) Presedintele fiecarei comisii este conducatorul instantei sau parchetului. In situatiile de imposibilitate temporara de exercitare a functiei presedintelui instantei sau conducatorului unitatii de parchet, vicepresedintele instantei, respectiv adjunctul conducatorului parchetului care il inlocuieste exercita si atributiile conferite de prezentul regulament.
(8) In situatia incetarii mandatului conducatorului instantei sau parchetului, membru de drept si presedinte al comisiei, precum si in situatia in care acesta este numit sau delegat in functie de conducere, nu este necesara constatarea modificarii componentei comisiei de evaluare.
b) pentru judecatorii de la judecatorii, tribunale, tribunale specializate si curti de apel si procurorii de la parchetele de pe langa acestea, din presedintele instantei sau, dupa caz, conducatorul parchetului, 2 judecatori, respectiv 2 procurori, desemnati de colegiul de conducere al instantei sau parchetului,
si un membru supleant;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, din conducatorul sectiei, directiei/serviciului, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant;
d) pentru procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, din procurorul sef al directiei, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant;
e) pentru procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, din procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul sef al directiei, 2 procurori desemnati de colegiile de conducere si un membru supleant.
(2) La instantele sau parchetele la care in schema de personal este prevazut un numar mai mare de 30 de judecatori, respectiv 15 procurori, in comisiile de evaluare pot fi desemnati 2 membri supleanti.
(3) Activitatea specifica functiei de judecator sau de procuror, desfasurata de membrii comisiei de evaluare, inclusiv de membrii supleanti, chiar daca acestia nu au efectuat niciun act de evaluare, va fi evaluata de comisia de evaluare de la instanta ierarhic superioara sau unitatea de parchet ierarhic superioara celei la care functioneaza.
(4) Evaluarea celor 3 judecatori – 2 membri desemnati si un membru supleant — care fac parte din comisia de evaluare a Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de o comisie formata din 2 judecatori cu grad profesional corespunzator, desemnati de sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sai.
(5) Evaluarea procurorilor care fac parte din comisiile de evaluare a procurorilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie si din comisia de evaluare a procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se face de o comisie formata din 2 procurori cu grad
profesional corespunzator, desemnati de sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii sai.
(6) Activitatea specifica functiei de procuror desfasurata de membrii comisiilor de evaluare de la parchetele de pe langa curtile de apel va fi evaluata de o comisie de evaluare constituita la nivelul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie din care fac parte procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant.
(7) Presedintele fiecarei comisii este conducatorul instantei sau parchetului. In situatiile de imposibilitate temporara de exercitare a functiei presedintelui instantei sau conducatorului unitatii de parchet, vicepresedintele instantei, respectiv adjunctul conducatorului parchetului care il inlocuieste exercita si
atributiile conferite de prezentul regulament.
(8) In situatia incetarii mandatului conducatorului instantei sau parchetului, membru de drept si presedinte al comisiei, precum si in situatia in care acesta este numit sau delegat in functie de conducere, nu este necesara constatarea modificarii componentei comisiei de evaluare.
(9) La instantele sau parchetele la care in schema de personal este prevazut un numar mai mic de 10 judecatori, respectiv procurori, evaluarea se face de comisia constituita la instanta ierarhic superioara sau, dupa caz, la parchetul ierarhic superior.
(10) Evaluarea judecatorilor militari de la toate instantele militare se face de o comisie constituita la nivelul Curtii Militare de Apel, formata din presedintele acestei instante, 2 judecatori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant.
(11) Evaluarea procurorilor militari de la toate parchetele militare se face de o comisie constituita la nivelul Parchetului de pe langa Curtea Militara de Apel, formata din procurorul general al acestui parchet, 2 procurori desemnati de colegiul de conducere si un membru supleant, dintre procurorii care functioneaza la Parchetul de pe langa Curtea Militara de Apel, indiferent de gradul profesional al acestora.
(12) Evaluarea judecatorilor si procurorilor detasati la alte institutii decat instantele si parchetele se face conform prezentului regulament, dupa incetarea detasarii, la implinirea a 3 ani de activitate efectiva ca judecator sau procuror, prin cumularea perioadei anterioare detasarii cu perioada ulterioara acesteia.
(13) In cazul judecatorilor sau procurorilor care pe parcursul perioadei de 3 ani isi desfasoara activitatea la instante sau parchete diferite, ca urmare a delegarii ori detasarii sau transferului, comisia de evaluare va obtine datele si informatiile necesare pentru evaluare de la comisiile de evaluare constituite la instantele sau parchetele la care acestia si-au desfasurat activitatea in perioadele respective. Comisiile de evaluare constituite la instantele sau parchetele la care judecatorul ori, dupa caz, procurorul si-a desfasurat activitatea inainte de a fi transferat, detasat sau delegat au obligatia de a transmite instantei, respectiv parchetului la care functioneaza in prezent judecatorul ori procurorul evaluat dosarul de evaluare intocmit, inclusiv procesele-verbale anuale si datele statistice.
(14) Evaluarea judecatorilor si procurorilor transferati la terminarea unei perioade de evaluare, dar inainte de finalizarea raportului de evaluare, se va efectua de comisia de evaluare constituita la nivelul instantei, respectiv al unitatii de parchet la care au functionat anterior datei transferului.
(15) Efectuarea evaluarii activitatii profesionale a judecatorilor sau procurorilor care in cursul perioadei supuse evaluarii s-au aflat in concediu pentru cresterea copilului se realizeaza doar dupa incetarea perioadei respective, la implinirea a 3 ani de activitate efectiva ca judecator ori procuror, prin cumularea perioadei anterioare concediului cu perioada ulterioara acestuia.
(16) Comisia care evalueaza vicepresedintii instantei sau conducatorii adjuncti ai parchetelor in situatiile in care acestia fac parte din comisia de evaluare si exercita efectiv atributiile conferite membrului de drept, in cazurile de imposibilitate temporara de exercitare a functiei presedintelui instantei ori conducatorului parchetului, va fi cea de la instanta sau unitatea de parchet ierarhic superioara.”
14. La articolul 26, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 26. — (1) Judecatorii si procurorii, precum si membrii supleanti desemnati de colegiile de conducere sunt numiti in comisiile de evaluare avand in vedere urmatoarele criterii: pregatirea si experienta profesionala, reputatia de care se bucura, abilitatile de comunicare, precum si rezultatul obtinut la ultima evaluare. Nu pot fi numiti in comisiile de evaluarejudecatorii si procurorii care nu au fost evaluati in functia de judecator sau procuror ori cei care au fost sanctionati disciplinar, in mod irevocabil, in ultimii 3 ani.”
15. La articolul 26, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1 1 ), cu urmatorul cuprins:
„(1
1 ) In cazul imposibilitatii constituirii comisiei de evaluare din cauza neindeplinirii unuia dintre criteriile prevazute la alin. (1) de catre judecatorii sau procurorii care functioneaza la o instanta ori un parchet, evaluarea se face de comisia constituita la instanta ierarhic superioara sau, dupa caz, la parchetul ierarhic superior.”
16. La articolul 26, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2 1 ), cu urmatorul cuprins:
„(2
1 ) Membrii comisiilor de evaluare sunt reinvestiti in functie de catre Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea colegiilor de conducere.”
17. Dupa articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26 1 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 26
1 . — (1) Colegiul de conducere al instantei sau parchetului constata situatia de incompatibilitate in care se afla un membru al comisiei de evaluare si dispune inlocuirea acestuia cu membrul supleant.
(2) Competenta constatarii situatiilor de incompatibilitate intre 2 sau mai multi membri ai comisiei de evaluare si judecatorul ori procurorul evaluat revine colegiului de conducere, indiferent care este numarul membrilor comisiei de evaluare cu privire la care se invoca incompatibilitatea.
(3) Competenta constatarii situatiilor de incompatibilitate intre 2 sau mai multi membri ai comisiei de evaluare si judecatorul ori procurorul evaluat, in ipoteza in care membrii comisiei sunt si membri ai colegiului de conducere, revine colegiului de conducere al instantei ierarhic superioare sau al unitatii de parchet ierarhic superioare celei la care functioneaza judecatorul ori procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare aflati in situatii de incompatibilitate.
(4) In cazul constatarii situatiei de incompatibilitate intre 2 ori mai multi membri ai comisiei de evaluare si judecatorul sau procurorul evaluat, evaluarea se va efectua de comisia de evaluare de la instanta ierarhic superioara ori unitatea de parchet ierarhic superioara celei la care functioneaza judecatorul sau procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare aflati in situatii de incompatibilitate.
(5) Cererea prin care un membru al comisiei de evaluare solicita sa se constate incompatibilitatea presedintelui sau a membrilor comisiei de evaluare constituite la nivelul instantei ierarhic superioare, respectiv al parchetului ierarhic superior, se solutioneaza de colegiul de conducere al instantei ierarhic
superioare, respectiv al parchetului ierarhic superior la care este constituita comisia de evaluare competenta sa efectueze evaluarea, fara participarea membrului comisiei de evaluare fata de care se solicita sa se constate incompatibilitatea.”
18. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 29. — (1) Prima evaluare a judecatorilor si procurorilor se face la 2 ani de la numirea in functie in conditiile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar urmatoarele evaluari se fac la fiecare 3 ani, de regula in luna februarie a anului urmator. Evaluarea poate fi realizata si in alta perioada calendaristica, la cererea judecatorului sau procurorului, in masura in care evaluarea este necesara pentru promovarea in functii de executie ori numirea in functii de conducere, insa numai dupa implinirea intervalului de 2 sau 3 ani prevazut de lege pentru efectuarea evaluarii.
(2) Pentru judecatorii si procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, evaluarea se face dupa 3 ani de la incetarea mandatului.
(3) Evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor, respectiv a procurorilor, care au indeplinit si functia de procuror, respectiv de judecator in perioada supusa evaluarii, se va realiza in termen de 2 ani de la numirea in functia de judecator, respectiv de procuror, prin decret al Presedintelui Romaniei, conform dispozitiilor art. 39 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
19. Articolul 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 31. — (1) Pentru fiecare judecator sau procuror se intocmeste anual un proces-verbal in care se mentioneaza date privind eficienta si calitatea activitatii, date referitoare la integritate si la formarea profesionala continua, evaluatorul si evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesara realizarea unui progres in perioada urmatoare, inclusiv recomandari cu privire la formarea profesionala.
(2) Procesul-verbal anual de evaluare se aduce la cunostinta judecatorului sau a procurorului evaluat, sub semnatura.
(3) Recomandarile de formare profesionala vor fi communicate Institutului National al Magistraturii, odata cu optiunile judecatorilor si procurorilor de participare la cursurile de formare continua pentru anul urmator.”
20. La articolul 32, alineatele (3), (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(3) Pentru evaluarea calitatii redactarii hotararilor, comisia de evaluare, respectiv judecatorul evaluat, selectioneaza fiecare, anual, un numar de cel putin 10 hotarari cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel putin mediu, pronuntate in diferite stadii procesuale, pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata. Actele intocmite de judecator sau procuror, considerate de acesta si de membrii comisiei relevante sub aspectul calitatii activitatii, se ataseaza la raportul de evaluare in copie sau in format electronic ori sunt indicate prin mentionarea numarului lucrarii.
(4) Pentru evaluarea calitatii redactarii solutiilor date de procuror, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat, selectioneaza fiecare, anual, un numar de cel putin 10 solutii adoptate pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata.
(5) Pentru evaluarea calitatii redactarii actelor intocmite de procurorii care desfasoara activitate in faza de cercetare judecatoreasca, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat, selectioneaza fiecare, anual, un numar de 10 lucrari — concluzii, motive de apel, motive de recurs — pe care le considera relevante pentru activitatea desfasurata.”
21. Articolul 34 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 34. — (1) Interviul de evaluare reprezinta discutia purtata intre judecatorul sau procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare la finalul perioadei de evaluare, dupa efectuarea autoevaluarii, atat cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor si informatiilor necesare evaluarii, cat si cu privire la aspectele in legatura cu care judecatorul sau procurorul a formulat observatii si obiectii. In perioada supusa evaluarii, intre judecatorul sau procurorul evaluat si membrii comisiei de evaluare pot avea loc periodic discutii cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.
(2) Refuzul persoanei evaluate de a intocmi fisa de autoevaluare si de a se prezenta la interviu nu impiedica parcurgerea urmatoarelor etape ale procedurii de evaluare si finalizarea acesteia.”
22. La articolul 35, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activitatilor desfasurate de comisia de evaluare, fisa de evaluare, conform modelului corespunzator, aprobat prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, eventualele recomandari facute judecatorului sau procurorului evaluat si se intocmeste
in 3 exemplare, dintre care unul se comunica judecatorului sau procurorului evaluat, unul se pastreaza la dosarul de evaluare, iar unul se ataseaza la mapa profesionala.
(3) Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a judecatorului sau procurorului se acorda unul dintre urmatoarele calificative: «Foarte bine», «Bine», «Satisfacator» sau «Nesatisfacator». In situatia in care judecatorul sau procurorul este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, prin raportul de evaluare se acorda un singur calificativ.”
23. La articolul 36, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Calificativul se acorda in functie de media aritmetica a notelor obtinute de judecatorul sau procurorul evaluat la fiecare criteriu de evaluare, inclusiv la indicatorii specifici functiilor de conducere, astfel:
— de la 9 (inclusiv) la 10 — calificativul «Foarte bine»;
— de la 7 (inclusiv) la 9 — calificativul «Bine»;
— de la 5 (inclusiv) la 7 — calificativul «Satisfacator»;
— sub nota 5 — calificativul «Nesatisfacator».”
24. La articolul 37, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare, care, in termen de 3 zile, o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu raportul de evaluare, insotit de copii ale documentelor avute in vedere la evaluare si punctul de vedere al comisiei fata de contestatia formulata.”
Art. II. — La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 2C, 2D si 2E la Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 814 si 814 bis din 29 noiembrie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. III. — Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator Florica Bejinaru
Bucuresti, 30 septembrie 2010.
Nr. 837.
Comentarii articol (0)