Tuca Zbarcea & Asociatii este singura firma de avocatura desemnata drept ”cel mai bun angajator”, ca urmare a rezultatelor studiului Best Employers realizat anual de Aon Hewitt. Firma de avocatura a obtinut punctaje ridicate conform tuturor criteriilor din metodologia de cercetare, si anume in ceea ce priveste gradul de satisfactie si implicare al angajatilor, opiniile managerilor de top si structura si strategiile departamentului de resurse umane.
”Multumirile converg catre toti colegii nostri, care au raspuns pozitiv demersului Aon Hewitt si care ne-au investit cu increderea lor intr-o perioada dificila, de criza. Daca, la un moment dat, ai sansa de a primi eticheta de “cea mai buna companie pentru care sa lucrezi”, inseamna ca ai devenit o marca de incredere, ca imaginea generala de angajator este mai mult decat o simpla promisiune: aceasta inglobeaza aspiratiile, valorile si viziunea firmei. Pentru noi, oamenii care compun aceasta firma reprezinta cei mai buni ambasadori ai brandului Tuca Zbarcea & Asociatii”, a declarat
Florentin Tuca, Managing Partner al Tuca Zbarcea & Asociatii.
Din septembrie 2009 pana in iunie 2010, perioada in care studiul a fost deschis, Aon Hewitt a analizat opiniile a peste 6000 de angajati si 167 manageri din 24 companii – o reducere la jumatate comparativ cu cele 50 de companii participante in 2008/09. Cel mai adesea, atat Departamentele de Resurse Umane cat si Top Managerii oferind ca motivatie a neparticiparii, raspunsul “Nu este momentul potrivit”.
In acesta perioada de incertitudine economica, organizatiile, prin intermediul top managerilor trebuie sa gaseasca solutii pentru a crea un mediu de lucru productiv, fie prin comunicarea deschisa a situatiei companiei, fie prin actiunile intreprinse pentru a asigura stabilitatea companiei in piata.
Potrivit Aon Hewitt, eforturile companiilor de a garanta stabilitatea in piata nu numai clientilor, dar si angajatilor nu au ramas fara ecou, 69% din respondentii la studiu(media pe tara) considerand ca organizatia in care lucreaza a reactionat la timp pentru a face fata provocarilor mediului economic actual. Insa, mai departe de conditionarea reactiei prompte, companiile participante au reusit sa isi asigure angajatii de capacitatea organizatiei de de a depasi cu succes provocarile crizei economice in proportie de 79% (media pe tara).
In studiul Best Employers Romania 2009/10, Aon Hewitt releva ariile ce contribuie in mod semnificativ la crearea sentimentului de aparteneta si adeziune intelectuala si emotionala a angajatului fata de companie- implicarea. Prin analizele efectuate, se poate spune ca in 2010, factorul cu cel mai mare impact asupra implicarii angajatilor este reprezentat de oportunitatile de dezvoltare a carierei – in timp ce un procent semnificativ de angajati, 59%, din cadrul companiilor Best Employers considera ca oportunitatile de dezvoltare a carierei in cadrul companiei arata promitator, in restul companiilor participante numai 40% dintre angajati sunt de acord cu aceasta afirmatie. In CEE la fel ca si in Romania oportunitatile de dezvoltare a carierei impreuna cu remuneratia conform performantei si beneficiile reprezinta factorii cu cel mai mic nivel de satisfacatie pentru angajati.
“Nu este surprinzator, crearea oportunitatilor de dezvoltare a carierei, in special in contextul economic actual, este foarte important pentru oameni – ofera angajatilor un sentiment de stabilitate cat si o misiune si un obiectiv spre care sa tinda”, considera cei de la Aon Hewitt.
Reputatia companiei ca angajator
Una dintre cele mai citate definitii ale brandului il reprezinta PROMISUNEA. Brandurile puternice retin si atrag consumatori nu pentru ca au cel mai bun raport calitate- pret , ci pentru ca intotdeauna isi respecta promisiunile – stii ce primesti. Acelasi principiu se aplica si oamenilor in afaceri.
In companiile Best Employers, 76% din angajati sunt de acord ca imaginea interna a companiei este identica cu cea comunicata potentialilor candidati, contribuind la perceptia generala a bunului renume al companiei (91/%). In cadrul celorlalte companii participante la studiu numai 58% din angajatii considera ca aceasta promisiune este tinuta. Sa iti tii promisiunea ca angajator prin elaborarea si actualizarea constanta a sistemelor de promovare, de management al performantei si de comunicare interna este un obiectiv greu de atins.
Best Employers sunt acele companii care reusesc sa atinga un nivel ridicat de implicare a angajatilor si care stiu cum sa foloseasca aceasta implicare pentru a imbunatati rezultatele organizatiei.
Potrivit Aon Hewitt, companiile identificate ca Best Employers in Romania au un nivel de implicare a angajatilor de peste 78% - ceea ce inseamna ca se pot baza pe un comportament productiv si implicat din partea a peste trei sferturi din forta lor de munca. Acesti angajati isi prezinta compania intr-un mod pozitiv fata de colegii si prietenii lor, clienti, si potential angajati; sunt dispusi sa ramana in organizatie pentru o perioada mai lunga de timp si fac eforturi suplimentare pentru a atinge obiectivele de business.
Lista Best Employers este urmatoarea:
Comentarii articol (1)