ACCES GRATUIT
UE ia masuri de sanctionare a conducatorilor auto care comit infractiuni rutiere in strainatate
In urma unui acord incheiat, joi, de ministrii transporturilor din UE, reuniti la Bruxelles, conducatorii auto vor fi sanctionati pentru infractiunile rutiere comise in strainatate, printre care se numara cele patru cauze principale care stau la originea a 75% dintre decesele de pe sosele - excesul de viteza, nerespectarea semafoarelor, neutilizarea centurilor de siguranta si alcoolul la volan.
Articolul continuă mai jos
„Probabilitatea de a comite o infractiune este de trei ori mai mare in cazul unui conducator autor strain decat in cazul unui sofer din tara respectiva. Multe persoane cred probabil ca, atunci cand calatoresc in strainatate, regulile de circulatie nu se mai aplica in cazul lor. Mesajul pe care doresc sa il transmit este ca aceste reguli se aplica, iar de acum le vom aplica”, a declarat Siim Kallas, vicepresedintele Comisiei Europene si totodata comisarul responsabil de transporturi.
Cifrele din UE indica faptul ca soferii aflati in strainatate reprezinta 5% din trafic, insa sunt responsabili de aproximativ 15% din numarul de infractiuni legate de excesul de viteza.
Cei mai multi raman nepedepsiti, deoarece este imposibila urmarirea lor dupa intoarcerea in tara de origine.
Propunerile
Propunerea de directiva privind aplicarea transfrontaliera a legislatiei in domeniul sigurantei rutiere are ca scop remedierea acestei situatii. Ministrii de resort au ajuns la un acord asupra textului care vizeaza infractiunile rutiere cu un impact major asupra sigurantei pe sosele, printre care se numara cele
patru cauze principale care stau la originea a 75 % dintre decese:
1. excesul de viteza
2. nerespectarea semaforului
3. neutilizarea centurilor de siguranta
4. conducerea automobilelor sub influenta alcoolului
precum si:
5. conducerea automobilelor sub influenta drogurilor
6. neutilizarea castilor de protectie
7. utilizarea ilegala a benzii de urgenta
8. utilizarea ilegala a telefonului mobil in timpul condusului.
Cum se va proceda?
Propunerile vor permite identificarea conducatorilor auto din UE si sanctionarea acestora pentru infractiunile comise in alt stat membru in afara celui de inmatriculare a automobilelor. Practic, noile norme vor permite infiintarea unei retele electronice pentru schimbul de date, care sa dea posibilitatea transmiterii datelor necesare intre tara in care s-a comis infractiunea si cea in care este inregistrat automobilul. Dupa identificarea numelui si a adresei proprietarului, acestuia i se va trimite o instiintare, conform modelului prevazut in propunerea de directiva.
Este de competenta statului membru in care a avut loc infractiunea sa decida modalitatea de actiune dupa comiterea infractiunii. Directiva nu armonizeaza nici natura infractiunii, nici sanctiunile aplicabile. Prin urmare, legislatia nationala a statului membru in care s-a comis infractiunea este cea care se aplica atat in ceea ce priveste natura infractiunii, cat si sanctiunile.
Care sunt urmatorii pasi?
Propunerile legislative trebuie aprobate prin vot in cadrul Parlamentului European inainte de a deveni legi. Statele membre vor dispune apoi de o perioada de doi ani pentru transpunerea legislatiei UE inainte ca aceasta sa intre in vigoare, probabil in 2013.
Programul de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020 al Uniunii Europene, lansat in iulie 2010, isi propune sa reduca la jumatate numarul deceselor rutiere pana in 2020.
Detalii suplimentare cu privire la program si la statisticile pe tari referitoare la decesele rutiere aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)