ACCES GRATUIT
In doi ani, aeroportul Baneasa va efectua numai curse business sau VIP
Aeroportul Baneasa va deservi curse business sau VIP, incepand din 2013, urmand ca zborurile low costa sa fie preluate de aeroportul Otopeni, potrivit unei strategii de modernizare, lansata joi de Ministerul Transporturilor (MT).
Articolul continuă mai jos
Aeroportul Baneasa isi va pastra totusi functia civica, ceea ce inseamna ca de aici vor continua sa se efectueze zborurile-scoala, zborurile-ambulanta si cele tehnice, se arata intr-un comunicat de presa al MT.
Potrivit datelor MT, pana in 2015 vor fi cheltuite 20 de milioane de euro pentru lucrarile de modernizare, iar in 2011 va avea loc procedura de licitatie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului.
“Aeroporturile trebuie sa urmareasca aceeasi dinamica a oraselor pe care le deservesc, iar acum a venit vremea ca si Bucurestiul sa aiba nevoie de un „city airport”. In urmatorii trei ani de zile traficul comercial de pe aeroportul Aurel Vlaicu va fi preluat de aeroportul Henri Coanda. Vom continua programul de investitii la aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu si in anii urmatori pentru a asigura pasagerilor serviciile demne de o capitala a unei tari membre a Uniunii Europene.”
Si aeroportul Henri Coanda va fi modernizat, in strategia de dezvoltare fiind prevazute investitii de 150 milioane de euro prin care va fi extinsa zona de imbarcare si vor fi implementate standardele Schengen, pana in martie 2011.
De asemenea, va fi extins si teminalul Plecari Internationale, viitorul Terminal Plecari Schengen/Non-Schengen, lucrare cu termen de finalizare iulie 2012.
Dupa realizarea acestor lucrari de modernizare, Aeroportul Henri Coanda va putea asigura un flux de 2250 de pasageri pe ora, va dispune de 104 de ghisee check-in si 32 porti imbarcare. Capacitatea aeroportului Henri Coanda va creste la 6 milioane de pasageri pe an.
Ministerul de resort are in vedere si dezvoltarea liniei de metrou pana la aeroportul Otopeni.
“In 2011 vom avea alocati 6 milioane de euro, incluzand si partea din creditul de la JICA, pentru finantarea serviciilor de consultanta si asistenta tehnica pentru acest proiect, dar si pentru demararea procedurilor de exproprieri. Linia va avea 16 km, 19 statii si va costa 5,3 miliarde de lei, a declarat ministrul Anca Boagiu.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)