O alta banca fi data in judecata pentru incalcarea OUG 50/2010. Casa de avocatura Piperea si Asociatii va reprezenta in instanta clientii Raiffeisen Bank, nemultumiti de prezenta clauzelor abuzive in contractele de credit incheiate de banca.
Potrivit unui comunicat al SCA Piperea& Asociatii, remis redactiei Avocatnet.ro, initial, Raiffeisen Bank a aratat disponibilitate pentru rezolvarea, pe cale amiabila, a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit incheiate cu consumatorii.
Astfel, reprezentantii bancii au fost de acord cu invitatia la conciliere formulata de SCA Piperea & Asociatii. In acest sens, banca si-a aratat disponibilitatea de a analiza propunerea SCA Piperea & Asociatii, referitoare la aplicarea unui anumit algoritm de calcul al dobanzii, ce asigura atat aplicarea OUG nr. 50/2010, cat si eliminarea efectelor clauzelor abuzive referitoare la determinarea ratei dobanzii.
Mai mult, banca s-a angajat sa transmita clientilor, din ratiuni de celeritate si transparenta, o procedura de lucru prin care sa se asigure analiza dosar cu dosar, a situatiei fiecarui client. Fiecare client urma sa stie cand trebuie trimis dosarul sau, cine il va solutiona si in ce interval de timp. Rezulta deci ca, fiecare client al SC Raiffeisen Bank SA, avea o sansa in a se elimina clauzele abuzive din contractele de credit incheiate cu aceasta banca.
Totusi, fata de atitudinea ulterioara a SC Raiffeisen Bank SA, ”in prezent, SCA Piperea & Asociatii nu poate decat sa constate ca interesul pentru rezolvarea pe cale amiabila a litigiului referitor la caracterul abuziv al contractelor de credit incheiate de consumatori cu aceasta banca, a fost doar o iluzie”, se arata in comunicatul de presa remis de casa de avocatura.
Astfel, “in locul analizei propunerii SCA Piperea & asociatii referitoare la aplicarea unui algoritm de calcul al dobanzii, banca a trimis un raspuns sec, apreciind ca dobanda practicata de aceasta, la data intrarii in vigoare a OUG nr. 50/2010 este stabilita in mod legal”.
Totodata, potrivit comunicatului, raspunsul bancii transeaza in acelasi stil si problema procedurii de lucru solicitata de clientii sai. Astfel, desi consumatorii au incercat sa dea curs invitatiei SC Raiffeisen Bank SA, de a se proceda la analiza dosar cu dosar a contractelor de credit si au cerut comunicarea procedurii de lucru pentru a se asigura transparent si celeritatea procesului de negociere, raspunsul bancii a fost unul evaziv, amintind de clauzele abuzive si de Anexa la Legea nr. 193/2000: „noi vom raspunde acestor solicitari intr-un timp foarte scurt” (Anexa actului normativ mentionat prezuma a fi abuzive acele clauze contractuale ce pot fi interpretate exclusiv de catre comerciant).
”Nu stim ce a schimbat atitudinea SC Raiffeisen Bank SA (poate respingerea cererii de ordonanta presedintiala privind suspendarea ratelor de credit formulata de un alt grup, impotriva altei banci ?) si nici daca a existat, in mod real, o alta atitudine vreodata”, mentioneaza Piperea si Asociatii in comunicatul de presa trimis.
”Totusi, in prezent, desi aparent exista o invitatie la analiza „dosar cu dosar” a solicitarilor clientilor, in realitate, ceea ce se doreste este o amanare a declansarii procesului colectiv impotriva SC Raiffeisen Bank SA”, se arata in documentul citat.
Comentarii articol (21)