-avem in vedere reducerea CAS-ului in a doua parte a anului
-s-a inceput depunerea declaratiilor unice online: una din cele mai mari realizari cu privind simplificarea relatiei contribuabil-ANAF
-vom continuta lupta impotriva evaziunii fiscale
-daca ni se va impune prin legislatia comunitara necesitatea de armoniza legislatia romaneasca, vom fi nevoiti sa modificam codul fiscal
-nu avem in vedere modificari de taxe sau impozite in acest an
Mariana Vizoli, MFP:
-dupa 1 ian 2011, particpiarea la seminarii si conferinte se va impozita la sediul beneficiarului
-prin HG 1355 s-a prelungit termenul de depunere a solicitarilor pana la 31 martie pentru rambursari de TVA din alte state membre
-aplicarea taxarii inverse pentru comercializarea de certificate de emisii de gaze
-se acorda drept de deducere a TVA celor care cumpara bunuri in cadrul operatiunilor de executare silita
-aplicarea taxarii inverse pentru cereale: vom obtine derogare in cursul acestui an. Masura va intra in vigoare in 10 zile de la data in care vom afisa pe site ca am obtinut derogarea de la CE
-alte modificari in cursul anului 2011: normele de aplicare ale OUG nr. 117/2011 care expliciteaza prevederile din aceasta ordonanta
-trebuie subliniat ca pe langa masurile de ordin tehnic care au fost adoptate in favoarea mediului de afaceri exista si o masura care ar putea crea sarcini suplimentare: depunerea declaratiei 392
Georgeta Petre, MFP:
-Schimbari majore in contabilitate :Ordinul nr. 2869 si 2870
-Ordinul 2869 aduce unele completari 3055 din 2009
-introducerea fondului comercial negativ, notiunea care nu era reglementata pana in prezentata
-tratamentul fondului comercial negativ este prevazut de directiva a 7-a si presupune un tratament diferit
-fondul comercial negativ ajunge sa fie venit in contabilitate
-avem in vedere unele modicari ale anumitor ordine MFP legate de contabilitate: operatiuni de intreprinderi: dizolvari, fuziuni, ce va inlocui OMFP 1376 si un ordin privind evidenta in partida simpla, ce va inlocui vechiul ordin 1040
-Noile ordine nu vor contine prevederi fiscale
-s-a optat pentur o norma contabila care sa nu cuprinda prevederi de natura fiscala si strict de ordin contabil
-legea contabilitatii se va modifica in acest an
-exista precupare pentru reducerea sarcinii administrative la firmele mici
-prin OMFP 2869/2010 s-a venit cu o precizare: entitatile care au o cifra de afaceri sub 35.000 euro nu vor depune raportare semestriala in 2011
-proiectul de directiva pentru microintreprinderi urmareste simplifcarea modului de raportare la firmele mici
-anul 2011 este un an de clarificari in domeniul contabilitatii. nu ne asteptam la schimbari majore
-schimbarea majora vizeaza bancile: implementarea normelor IFRS
Gabriel Biris, Biris Goran:
Modificari in 2010: OUG 58/2010; 117/2010
-definitie la activitati dependente-trebuia sa existe insa intr-un alt context. Fara sa fie introdus in Codul Fiscal contributiile sociale, aceasta definitie facea trimitere la contributii sociale, reglementate atunci de o serie de alte acte normative
-se punea problema daca mai poti sa faci activitati independente
-daca vine Fiscul in control ce folosesti: OUG sau normele?
-OUG 58 dadea puncte de pensie cu discount de 66%
-OUG 117 este un pas important inainte in fiscalitatea romaneasca, prin includerea contributiilor sociale in Codul Fiscal
-declaratia unica- o masura foarte buna. Romania va castiga zeci de pozitii in competitivitate: reduce numarului de declaratii de la 6 pe luna la una singura. Acesta este cel mai important castig al OUG 117
-reintroducerea plafonului la CAS: 5 salarii medii (prea mult)- este mult prea sus pentru a ajuta la largirea bazei de impozitare. In Romania sunt mai mult de 15.000 salarii peste 10.000 lei =>pseudoplafonare
-am ajuns sa ne fie frica sa spunem ca muncim: "nu muncim, ca munca-i scumpa"
-stabilitate fiscala nu vom avea decat atunci cand in procesul de legiferare se va renunta la smecherii
Gabriel Sincu, Mazars
-in ultimii doi ani am asistat la foarte putine tranzactii mari, insa avem un numar relativ mare de tranzactii de marime mica si medie. Acestea au fost generate de 2 categorii de investitori: firme straine care au simtit ca in perioada de criza pot face
achizitii in Romania, date fiind preturile mai mici generate de criza
-o alta categorie de tranzactii medii si mici: firmele care deja existau in Romania si au decis sa restructureze activitatea.
- in 2011 nu exista modificari fiscale cu privire la fuziuni si achizitii
-exista un plan al MFP de a publica un nou ordin cu privire la reglementarile contabile referitoare la operatiunile de restructurare
Alexandru Rusu, bpv Grigorescu:
- suspendarea actului administrativ fiscal:
-act adminustrativ fiscal: orice document emis de Fisc care stabileste, modifica sau stinge anumite drepturi sau obligatii fiscale
-neglijarea faptului ca actul administrativ fiscal poate fi suspendat poate avea consecinte grave auspra contribuabilului, din prisma penalitatilor si majorarilor de intarziere
-este foarte important sa se ia in calcul ca actul administrativ poate fi contestat in conformitate cu legea contenciosului administrativ
-suspendarea presupune plata unei cautiuni: pana la 20% din suma contestata: suma poate fi recuperata sau pierduta in functie de raspunsul primit la contestatie
-cu cat intarziem sa depunem contestatia, cu atat mai mult vor creste penalitatile si majorarile de intarziere
-nu orice actiune de suspendare se soldeaza cu succes, ba chiar dimpotriva, multe dintre ele sunt respinse
-conditii: existenta unui caz bine identificat: indoiala puternica si evidenta asupra prezumtiei de legalitate; - existenta unei pagube iminente: prejudiciu greu sau imposibil de reparat, in cazul anularii actului
-efecte:suspenda efectele actului, inclusiv penalitatile de intarziere
-pentru unele actiuni introduse in ianuarie se primeste termen in septembrie, interval in care poti fi executat silit de nenumarate ori
- exista posibilitatea formularii unei cereri de suspendare provizorie a executarii silite?-se staueaza ca o astfel de cerere nu este admisibila
-practica generala a instantelor este sa respinga astfel de cereri
-in situatii absolut urgente merita incercata o astfel de actiune, insa sansele de reusita sunt reduse
Marius Ionescu, NNDKP Tax:
-impozitarea averilor nedeclarate: se pleaca de la un exemplu simplu: nu trebuie sa existe o firma saraca cu actionari bogati
-vorbim despre verificarea situatiei fiscale personale; se finalizeaza cu incheierea unui raport si, daca este cazul, cu a unei decizii de impunere
-daca persoana fizica nu poate proba natura veniturilor, se emite o decizie de impunere, acestea fiind taxate cu o cota de 16%
-subiectul acestor verificari pot fi numai veniturile din 2011; dar daca veniturile sunt doar cele aferente lui 2011, ar trebui ca in acest an sa se depuna automat si o declaratie de patrimoniu
-statul putea sa aleaga o amnistiere fiscala cu o taxa mica(ex Italia-taxa de 6% per total venituri)
-cred ca este nevoie imperativa de o definitie a venitului si a cheltuielii
-ce facem daca identificam un venit care nu se incadreaza in ceea ce defineste Codul Fiscal?in prezent, in CF nu avem o definitie a venitului, mai ales pentru persoanele fizice
-cota de impozitare de 16% a veniturilor nedecrate nu are clar momentul 0 din care se percepe taxarea
Se updateaza
Comentarii articol (8)