Hotararea Guvernului nr. 14/2011 privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare turistica si a Programului anual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 37, din 14 ianuarie 2011.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 23/2000, cu modificarile ulterioare, si al art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 755/2001, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. — Se aproba Programul anual de marketing si promovare turistica, prevazut in anexa nr. 1, si Programul anual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 2. — Programele prevazute la art. 1 se finanteaza din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie pentru anul 2011 prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010.
Art. 3. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii regionale si turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 5 ianuarie 2011.
Nr. 14.
ANEXA Nr. 1
Programul annual de marketing si promovare turistica
Art. 1. — Programul anual de marketing si promovare turistica urmareste:
a) promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate;
b) definirea si promovarea brandului turistic national, in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica pe plan national si international.
Art. 2. — Programul anual de marketing si promovare turistica vizeaza realizarea urmatoarelor activitati:
a) efectuarea de studii de marketing;
b) marketing prin internet, retele de socializare si alte mijloace electronice, incluzand si realizarea si administrarea unui portal de informatii de turism, pe baze concurentiale, cu suportarea integrala a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum si alte activitati de
marketing si promovare prin internet si alte mijloace electronice;
c) organizarea de manifestari expozitionale internationale de turism la Bucuresti, precum si participarea la manifestari expozitionale de turism in tara si in strainatate;
d) organizarea de vizite educationale si de informare in tara pentru reprezentanti ai mass-mediei, turoperatori, reprezentanti ai societatilor comerciale cu activitati in turism din tara si strainatate, reprezentanti ai asociatiilor sau organizatiilor neguvernamentale cu activitate in turism, ai administratiei publice centrale si locale, alti lideri de opinie, specialisti in turism din tara si din strainatate si altii asemenea;
e) organizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, precum si participarea in calitate de coorganizator impreuna cu asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului;
f) promovare si publicitate prin intermediul companiilor aeriene care opereaza zboruri catre destinatii din Romania si prin intermediul principalelor aeroporturi din Romania si din strainatate pe care opereaza curse internationale catre Romania, constand in insertii publicitare in materialele de promovare ale companiilor aeriene si ale aeroporturilor, difuzare de clipuri TV promotionale si filme publicitare de turism in aeroporturi si in aeronave, precum si alte tipuri de activitati de promovare si publicitate in colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile;
g) promovare prin intermediul insertiilor publicitare in cataloagele turistice realizate de catre turoperatori, societati comerciale cu activitate de turism, asociatii profesionale,
patronale si organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritati ale administratiei publice locale si centrale si alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului, care promoveaza pe pietele-tinta de interes destinatia turistica Romania, produse turistice si pachete de servicii turistice cu locul de desfasurare in Romania;
h) achizitionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre Romania, harti, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, carti cu specific de turism si altele asemenea;
i) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, brosuri, pliante, postere si foi volante, diverse tiparituri, ghiduri si harti turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animatie si documentare de turism, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promotionale si de protocol in tara si in strainatate si altele asemenea;
j) promovare prin intermediul posturilor de televiziune si radio si on-line care realizeaza emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti sau in constientizarea importantei turismului romanesc;
k) realizarea de actiuni de promovare si publicitate cu rol in cresterea notorietatii destinatiilor si produselor turistice romanesti prin intermediul unor personalitati cu recunoastere nationala si internationala din diferite domenii de activitate, cum ar fi: artistice, culturale, sportive, stiintifice si altele asemenea, ca vectori de promovare a brandului turistic al Romaniei;
l) organizarea in Romania a Congresului Mondial FIJET, editia 53, in parteneriat cu Federatia Internationala a Jurnalistilor si Scriitorilor din Turism;
m) organizarea in Romania a Congresului International de Turism Rural, in parteneriat cu EUROGITES ANTREC Romania, sub patronajul Organizatiei Mondiale a Turismului;
n) activitati de promovare a Romaniei ca destinatie turistica si a brandului turistic national, pe plan national si international, in cadrul Galei Internationale de Box Profesionist organizate de Federatia Romana de Box;
o) actiuni generale de publicitate si reclama a destinatiilor si a produselor turistice romanesti.
Art. 3. — (1) Participarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului la manifestarile expozitionale se realizeaza pe piete de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate pe produse sau miniexpozitii, pe baza de lista aprobata prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului.
(2) Societatile comerciale cu activitate de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului pot participa gratuit sau in urma achitarii unei taxe la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate ori miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.
(3) Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, in functie de fiecare manifestare expozitionala, iar valoarea insumata colectata de la toti participantii nu va putea depasi 10% din totalul devizului general al actiunii.
(4) Pentru participarea la manifestarile expozitionale se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
a) cheltuieli cu elaborarea proiectului de executie a standului, inchirierea, construirea, amenajarea si decorarea spatiului expozitional, precum si cu asigurarea acestuia;
b) cheltuieli ocazionate de activitati de marketing specifice participarii la manifestarea expozitionala respectiva;
c) cheltuieli cu publicitatea in perioada premergatoare manifestarilor expozitionale, precum si in perioada de desfasurare a acestora;
d) cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna pentru reprezentantii mass-mediei;
e) cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna sau onorariile pentru formatii artistice, mesteri populari, personal hostess, membri ai colectivelor artistice, sportive, stiintifice si altele asemenea, lideri sau creatori de opinie cu rol in desfasurarea manifestarii expozitionale respective;
f) cheltuieli de administrare si intretinere pentru utilitati, consumabile si altele asemenea;
g) cheltuieli generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale;
h) cheltuielile de reprezentare si de protocol;
i) cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare si promovare cu caracter general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile respective;
j) cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seara romaneasca, receptie, conferinta de presa si altele similare, cu rol in sporirea atractivitatii standului;
k) cheltuieli pentru inchirierea aparaturii specifice, necesara derularii programelor artistice sau altor activitati organizate cu ocazia manifestarii expozitionale;
l) cheltuieli cu taxele de participare, de inscriere sau orice alte taxe necesare participarii, platibile catre organizatori sau terti;
m) alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a manifestarii expozitionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(5) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului poate
efectua atat majorari sau diminuari ale sumelor estimate a fi
cheltuite pentru fiecare manifestare expozitionala, cat si modificarea sau completarea listei cu alte manifestari de interes pentru promovarea turismului romanesc, in limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie.
Art. 4. — Pentru vizitele educationale si de informare se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie: cazare, masa si transport pentru invitati si pentru ghid sau pentru insotitorul de grup, ghid ori insotitorul de grup pe teritoriul Romaniei, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere si de filmare, precum si alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor.
Art. 5. — (1) Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, pentru participarea in calitate de coorganizator sau pentru participarea in baza unei taxe, cum ar fi: taxa de participare, taxa de inscriere sau orice alta taxa similara, se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cazarea, masa si transportul participantilor;
b) inchirierea salilor si aparatura specifica;
c) onorariul personalului hostess;
d) onorariul formatiilor artistice prezente in cadrul evenimentului, precum si inchirierea aparaturii specifice;
e) servicii de inchiriere de automobile pentru participanti, tiparire si transmitere de invitatii, realizare de diplome si trofee, protocol;
f) productia de materiale publicitare specifice, publicitate inainte si in perioada evenimentului, de tipul: productie si difuzare de clipuri TV si spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizare de CD-uri/DVD-uri cu participantii si principalele produse turistice prezentate, taxe de participare, de inscriere sau orice alte taxe similare si altele asemenea.
(2) Pentru evenimentele la care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului participa in calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita stabilita de catre ordonatorul de credite pentru fiecare actiune. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocktailuri, apa, bauturi racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocktailuri.
Art. 6. — Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. j) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: costuri de coproductie a emisiunilor TV si radio, costuri de realizare a emisiunilor TV si radio, costuri de difuzare a clipurilor TV, precum si costuri de difuzare a spoturilor audio in cadrul emisiunii si altele asemenea.
Art. 7. — Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. o) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: insertii publicitare in presa, in pagini web, prin intermediul principalelor motoare de cautare pe internet, ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, publicatii de specialitate, publicitate outdoor in tara si in strainatate, publicitatea destinatiilor si a produselor turistice romanesti in mass-media interna si internationala, pe pieteletinta, activitati de marketing direct si altele asemenea.
ANEXA Nr. 2
Programul annual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice
Art. 1. — Programul anual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice urmareste sustinerea turismului intern in vederea imbunatatirii circulatiei turistice in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.
Art. 2. — Programul anual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice vizeaza realizarea urmatoarelor obiective:
a) imbunatatirea calitatii serviciilor turistice din Romania;
b) participarea in cadrul unor proiecte comune initiate pe plan intern si international in domeniul turismului;
c) realizarea de investitii publice in infrastructura turistica;
d) dezvoltarea unor forme, produse si destinatii turistice importante din Romania;
e) modernizarea si extinderea sistemului informational in domeniul turismului;
f) perfectionarea cadrului legal si institutional din sectorul turismului in conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene;
g) imbunatatirea calitatii formarii profesionale a angajatilor din sectorul turismului, in special a celor din structurile de primire turistica.
Art. 3. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) elaborarea strategiei calitatii serviciilor turistice din Romania;
b) realizarea de studii privind comportamentul turistului;
c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea destinatiilor ecoturistice si a ecomuzeelor;
d) continuarea programului „Steagul Albastru — Blue Flag” pentru imbunatatirea calitatii plajelor si porturilor turistice din Romania.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii: servicii de agentii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piata pe plan national si servicii de cercetare si dezvoltare, precum si servicii conexe.
Art. 4. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se deruleaza urmatoarele proiecte:
a) proiectul comun cu Comisia Europeana EDEN „Destinatii europene de excelenta”;
b) proiectele Sagittarius „Lansarea antreprenoriatului de patrimoniu la nivel local: strategii si instrumente pentru unificarea fortelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea schimbului de experienta” si Transdanube „Mobilitate si transport durabil in regiunile turistice de-a lungul Dunarii”, in cadrul Programului Sud-Estul Europei al Comisiei Europene;
c) proiectul „Dezvoltarea turismului in zona transfrontaliera Romania—Bulgaria”, in cadrul Programului de cooperare transfrontaliera Romania—Bulgaria;
d) proiecte de dezvoltare a turismului in colaborare cu organizatii/organisme internationale: Organizatia pentru Cooperare Economica (OECD), Organizatia pentru Dezvoltare Industriala a Natiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeana (CE), Comisia Europeana pentru Turism (CET), Initiativa Central Europeana (ICE), Organizatia pentru Cooperare Economica la Marea Neagra (OCEMN), Organizatia Mondiala a Turismului (OMT), Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) si Asociatia de promovare turistica internationala a tarilor dunarene „Die Donau”;
e) realizarea de parteneriate in cadrul relatiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, in vederea elaborarii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atat in sezonul de iarna, cat si in cel de vara, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, precum si a altor forme de turism;
f) se vor initia o serie de actiuni si evenimente menite sa promoveze Romania ca membru activ al Organizatiei Mondiale a Turismului si care sa atraga atentia asupra potentialului natural si cultural al destinatiilor turistice din Romania, asupra identitatii acestor destinatii din punctul de vedere al naturii si culturii la nivel european, al Romaniei in general, in concordanta cu brandul turistic al tarii noastre, pe durata cat Romania detine pozitia de vicepresedinte al Organizatiei Mondiale a Turismului.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii si produse: servicii de
organizare de seminare cu participare nationala si internationala, vizite de documentare, produse informative si de promovare comune cu alte tari, servicii de agentii de presa/conferinte de presa, servicii de publicitate si de comercializare, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe si conexe, servicii de agentii de turism si altele asemenea.
Art. 5. — (1) Sumele necesare in scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea prioritara a infrastructurii turistice a statiunii de interes national Baile Herculane, a statiunii turistice de interes local Borsec, a orasului Sulina, a tuturor destinatiilor turistice din sudul litoralului si pentru continuarea programelor de investitii in vederea dezvoltarii formelor de turism prioritare in conformitate cu Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007—2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului de tara, a Strategiei de turism de sanatate, a Strategiei de ecoturism si a Planului de Amenajare Nationala a Turismului — sectiunea 8 „Turism”, a Programului national de dezvoltare a turismului „Schi in Romania”, aprobat prin Legea nr. 526/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, a planului de actiuni inclus in Strategia de dezvoltare a Dunarii.
(2) Sumele necesare dezvoltarii proiectelor se defalca prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, in limita fondurilor alocate anual cu aceasta destinatie, din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului catre bugetele locale.
Art. 6. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) elaborarea de studii de consultanta privind evaluarea infrastructurii generale si turistice pentru diferite destinatii, forme si produse turistice;
b) coproductii de emisiuni de televiziune privind dezvoltarea destinatiilor turistice;
c) implementarea strategiilor pentru destinatii turistice si pentru diferite forme de turism: turism montan, turism de litoral, turism balnear, ecoturism;
d) initierea unor actiuni de constientizare a importantei dezvoltarii durabile a turismului;
e) actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistica din Romania;
f) dezvoltarea sistemului informational privind rute culturale, rute montane si alte rute pedestre, trasee cicloturistice si pentru monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulatiei turistice;
g) preluarea conceptului „eticheta ecologica” in sistemul hotelier din Romania.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanta nationala si internationala privind evaluarea factorilor naturali de cura din statiunile balneare, privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural si alte forme de turism, respectiv destinatii, precum si elaborarea de strategii sectoriale si la nivel national;
b) servicii de organizare de seminare nationale si internationale, incluzand seminare de constientizare pe plan national si seminare cu participare internationala, in vederea consultarii factorilor interesati asupra urmatoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru turismul balnear, turismul de litoral, turismul montan, turismul cultural, ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, dezvoltarea durabila a turismului prin introducerea standardelor de calitate de tipul „etichetei ecologice” pentru serviciile turistice;
c) servicii de studii de piata pe plan national si international privind toate formele si destinatiile turistice;
d) servicii de organizare de seminare nationale si internationale privind toate formele si destinatiile turistice;
e) servicii de transport anexe si conexe, servicii de agentii de turism;
f) servicii de tiparire de brosuri pentru produsele turistice:
„Sfarsit de saptamana in Bucuresti”, „Croaziere pe Dunare”, turism montan/drumetii, turism pe litoral, turism cultural si rute culturale;
g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinatiilor turistice — ghidul parcurilor nationale si naturale din Romania, inclusiv servicii de publicitate pe internet;
h) realizarea de materiale documentare: ghiduri si alte materiale de prezentare despre Romania, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international si alte materiale documentare;
i) instalarea de indicatoare, repararea si intretinerea echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informational privind rutele culturale, rutele montane si alte rute pedestre, traseele cicloturistice si monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulatiei turistice.
Art. 7. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. e) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) extinderea programului de calculator existent pentru includerea activitatilor de promovare, dezvoltare si autorizare;
b) realizarea si administrarea bazei de date privind structurile de primire cu functii de cazare;
c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistica cu functii de cazare si ale agentiilor de turism din Romania, pe suport hartie si magnetic;
d) demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit in Turism;
e) dezvoltarea sistemului software pentru toata activitatea de autorizare in domeniul turismului;
f) crearea si implementarea sistemului software pentru reteaua de centre de informare turistica din Romania;
g) crearea si dezvoltarea sistemului software pentru sustinerea activitatii de promovare si dezvoltare;
h) elaborarea ghidului investitorului in turism si al fondurilor comunitare.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. e) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de consultanta, dezvoltare de software, internet si asistenta;
b) studii de fezabilitate pentru centrele de informare turistica ce sunt finantate prin fonduri structurale;
c) servicii de cercetare si de dezvoltare si servicii conexe de consultanta pentru crearea Contului Satelit in Turism;
d) servicii de organizare de seminare nationale si internationale pe teme de informare turistica;
e) servicii de transport anexe si conexe, servicii de agentii de turism;
f) servicii de tiparire de brosuri;
g) servicii de realizare de CD-uri si DVD-uri;
h) servicii de traducere si altele asemenea.
Art. 8. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. f) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) organizarea de evenimente nationale si internationale avand ca tematica bunele practici in domeniul turismului;
b) elaborarea de ghiduri, brosuri si alte materiale promotionale de acest gen cuprinzand bunele practici in sectorul turismului.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. f) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de organizare de evenimente;
b) servicii de publicare si tiparire;
c) servicii de traducere;
d) servicii de transport anexe si conexe, servicii de agentii de turism.
Art. 9. — (1) In scopul realizarii obiectivului prevazut la art. 2 lit. g) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) organizarea de seminare pentru dezvoltarea competentelor profesionale ale angajatilor din structurile de primire turistica si din centrele de informare turistica, in vederea organizarii Festivalului Olimpic al Tineretului European si a altor evenimente internationale de acest gen;
b) realizarea unor brosuri in vederea diseminarii informatiilor necesare desfasurarii cu eficacitate si eficienta a activitatilor din cadrul centrelor de informare turistica si al asociatiilor de promovare si informare turistica;
c) elaborarea unor propuneri de modificare si actualizare a legislatiei in domeniu.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. g) se pot achizitiona, in conformitate cu legislatia privind achizitiile publice, urmatoarele categorii de servicii: servicii de agentii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanta nationala si internationala privind formarea si evaluarea profesionala.
Comentarii articol (1)