Hotararea Guvernului nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing si promovare turistica si a Programului multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 43, din 18 ianuarie 2012.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 755/2001, cu modificarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. - Se aproba Programul multianual de marketing si promovare turistica, prevazut in anexa nr. 1, si Programul multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 2. - Programele prevazute la art. 1 se finanteaza din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie prin legile bugetare anuale.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Gabriela Udrea
Ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 11 ianuarie 2012.
Nr. 20.
Anexe
PROGRAMUL MULTIANUAL de marketing si promovare turistica
Art. 1. - Programul multianual de marketing si promovare turistica urmareste:
a) promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate;
b) definirea si promovarea brandului creat si dezvoltat in conformitate cu obiectivul domeniului major de interventie 5.3 „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica” al axei prioritare „Dezvoltarea durabila si promovarea turismului” din cadrul Programului operational regional 2007-2013, in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica pe plan national si international.
Art. 2. - Programul multianual de marketing si promovare turistica vizeaza realizarea urmatoarelor activitati majore:
a) efectuarea de studii de marketing;
b) organizarea de activitati de relatii publice in tara si in strainatate, sub forma contactelor directe realizate, in mod constant, cu diferite categorii de public, cu reprezentantii mass-mediei, cu persoane din conducerea altor institutii de turism din tara sau din strainatate, cu lideri de opinie, in scopul obtinerii sprijinului lor pentru promovarea ofertei turistice a Romaniei, ori alte activitati, precum servicii de promovare directa catre factorii legislativi si institutiile abilitate din industria turismului, pe plan atat national, cat si international, promovarea directa prin corespondenta postala catre segmentul-tinta, realizarea si transmiterea de comunicate de presa; aceste activitati de relatii publice se pot manifesta atat prin implicarea in actiuni organizate de alte entitati care au legatura cu domeniul turistic, cat si cu ocazia organizarii si desfasurarii unor congrese, conferinte, simpozioane, seminare, reuniuni nationale si internationale sau altor tipuri de evenimente cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania;
c) realizarea de actiuni de promovare si publicitate cu rol in cresterea notorietatii destinatiilor si produselor turistice romanesti prin intermediul unor personalitati cu recunoastere nationala si internationala din diferite domenii de activitate, cum ar fi: artistice, culturale, sportive, stiintifice si altele asemenea, ca vectori de promovare a brandului turistic al Romaniei;
d) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, brosuri, pliante, postere si foi volante, diverse tiparituri, ghiduri si harti turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animatie si documentare de turism, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol; expedierea materialelor promotionale si de protocol in tara si in strainatate;
e) achizitionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre Romania, harti, albume, cataloage, fotoreportaje, CD-uri si DVD-uri, fotografii, carti cu specific de turism, inclusiv drepturile de autor aferente creatiei acestora;
f) marketing prin internet, retele de socializare si alte mijloace electronice, incluzand si realizarea si administrarea unui portal de informatii de turism, pe baze concurentiale, cu suportarea integrala a cheltuielilor (necesare atat pentru hardware, cat si pentru crearea de software), inclusiv a celor de dezvoltare si administrare, din fonduri bugetare, precum si alte activitati de marketing si promovare prin internet si alte mijloace electronice;
g) promovarea si publicitatea prin intermediul companiilor aeriene si prin intermediul principalelor aeroporturi din Romania si din strainatate, constand in insertii publicitare in materialele de promovare ale companiilor aeriene si ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri TV promotionale, filme publicitare de turism, materiale promotionale in aeroporturi si in aeronave, precum si alte tipuri de activitati de promovare si publicitate in colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile;
h) promovarea prin intermediul insertiilor publicitare in ziare si in reviste de interes general, precum si in cataloagele turistice si in alte publicatii de profil (ghiduri, harti, pliante, flyere) realizate de catre turoperatori, societati comerciale cu activitate de turism, asociatii profesionale, patronale si organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritati ale administratiei publice locale si centrale si alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului, care promoveaza pe pietele-tinta de interes destinatia turistica Romania, produse turistice si pachete de servicii turistice cu locul de desfasurare in Romania;
i) promovarea prin intermediul posturilor de televiziune, radio si on-line care realizeaza emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti ori in constientizarea importantei turismului romanesc;
j) organizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, precum si participarea in calitate de coorganizator impreuna cu asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului;
k) organizarea de vizite educationale si de informare in tara pentru reprezentanti ai mass-mediei, turoperatori, reprezentanti ai societatilor comerciale cu activitati in turism din tara si din strainatate, reprezentanti ai asociatiilor sau organizatiilor neguvernamentale cu activitate in turism, ai administratiei publice centrale si locale, alti lideri de opinie, specialisti in turism din tara si din strainatate;
l) organizarea de manifestari expozitionale internationale de turism la Bucuresti, precum si participarea la manifestari expozitionale de turism in tara si in strainatate;
m) publicitate care incearca sa ajunga la consumator in mod direct, atunci cand acesta se afla in afara locuintei proprii (panouri publicitare, afise iluminate, postere mari, coloane de publicitate suspendate, anunturi pe mijloace de transport);
n) alte actiuni generale de publicitate si reclama a destinatiilor si a produselor turistice romanesti.
Art. 3. -
(1) Participarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului la manifestarile expozitionale se realizeaza pe piete de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate pe produse sau miniexpozitii, pe baza de lista aprobata prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului
(2) Societatile comerciale cu activitate de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati a caror activitate are impact in domeniul turismului pot participa gratuit sau in urma achitarii unei taxe la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate ori miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in ordinea inregistrarii solicitarilor acestora, in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului de participare pe site-ul autoritatii publice centrale contractante
(3) Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, in functie de fiecare manifestare expozitionala, iar valoarea insumata colectata de la toti participantii nu va putea depasi 10% din totalul devizului general al actiunii
(4) Pentru participarea la manifestarile expozitionale se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie:
a) cheltuieli cu elaborarea proiectului de executie a standului, inchirierea, amenajarea si decorarea spatiului expozitional, precum si cu asigurarea acestuia;
b) cheltuieli ocazionate de activitati de marketing specifice participarii la manifestarea expozitionala respectiva;
c) cheltuieli cu publicitatea in perioada premergatoare manifestarilor expozitionale, precum si in perioada de desfasurare a acestora;
d) cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna pentru reprezentantii mass-mediei;
e) cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna sau onorariile pentru formatii artistice, mesteri populari, solisti, personal de primire si deservire a invitatilor (hostess), membri ai colectivelor artistice, sportive, stiintifice, lideri sau creatori de opinie cu rol in desfasurarea manifestarii expozitionale respective;
f) cheltuieli de administrare si intretinere pentru utilitati, consumabile si altele asemenea;
g) cheltuieli generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale;
h) cheltuielile de reprezentare si de protocol;
i) cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare si promovare cu caracter general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile respective;
j) cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seara romaneasca, receptie, conferinta de presa si altele similare, cu rol in sporirea atractivitatii standului;
k) cheltuieli pentru inchirierea aparaturii specifice, necesara derularii programelor artistice sau altor activitati organizate cu ocazia manifestarii expozitionale;
l) cheltuieli cu taxele de participare, de inscriere sau orice alte taxe necesare participarii, platibile catre organizatori sau terti;
m) alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a manifestarii expozitionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite
(5) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului poate efectua atat majorari sau diminuari ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expozitionala, cat si completarea listei cu alte manifestari de interes pentru promovarea turismului romanesc, in limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie.
Art. 4. - Pentru vizitele educationale si de informare se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie: cazare, masa, apa si bauturi racoritoare, ceai sau/si cafea, transportul pentru invitati si pentru ghid sau pentru insotitorul de grup, onorariul ghidului ori insotitorului de grup pe teritoriul Romaniei, biletele de intrare la obiectivele turistice, taxele de fotografiere si de filmare, biletele la spectacole si alte manifestari culturale, artistice, sportive, stiintifice, precum si alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor.
Art. 5. -
(1) Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, pentru participarea in calitate de coorganizator ori pentru participarea in baza unei taxe, cum ar fi: taxa de participare, taxa de inscriere sau orice alta taxa similara, se pot utiliza, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, pentru urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, atat in tara, cat si in strainatate, cazare si masa ale participantilor;
b) cheltuieli cu inchirierea si amenajarea spatiilor interioare si exterioare, pentru organizarea de manifestari culturale si artistice, cheltuieli cu inchirierea aparaturii si echipamentelor tehnice specifice de genul celor necesare iluminarii (proiectoare, jocuri de lumini, lasere si altele asemenea), asigurarii sunetului, traducerii simultane si consecutive a discursurilor si prezentarilor, proiectiilor si prezentarilor multimedia si alte cheltuieli de logistica si asistenta tehnica necesare bunei organizari a evenimentelor si misiunilor;
c) cheltuieli cu onorariul personalului de primire si deservire a invitatilor (hostess) si al formatiilor artistice, solistilor vocali, maestrilor de ceremonii, disc-jokey-ilor (DJ), prezenti in cadrul evenimentului sau al misiunii, inclusiv pentru inchirierea aparaturii specifice necesare sustinerii unui spectacol artistic;
d) cheltuieli cu servicii specifice activitatii de comunicare ca domeniu al relatiilor publice, de tipul serviciilor de realizare si transmitere a invitatiilor, de gestionare a confirmarilor, de management al bazei de date;
e) cheltuieli de protocol, conform legii;
f) cheltuieli cu productia de materiale publicitare specifice, cu publicitatea inainte si in perioada evenimentului, cheltuieli cu productia si difuzarea de clipuri audio si/sau video, de filme, de prezentari multimedia, cheltuieli cu servicii foto si video, cheltuieli cu publicitatea prin mijloace electronice, cheltuieli cu insertii publicitare prin intermediul principalelor motoare de cautare pe internet;
g) cheltuieli cu onorariile expertilor invitati in cadrul evenimentelor si/sau actiunilor de promovare organizate sau coorganizate de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului in scopul promovarii Romaniei ca destinatie turistica;
h) cheltuieli cu onorariile agentiilor de specialitate care activeaza in domeniul activitatilor promotionale si care faciliteaza relatiile cu publicul-tinta si asigura transmiterea mesajelor-cheie catre acesta;
i) cheltuieli cu drepturile de autor;
j) cheltuieli aferente premiilor pentru concursuri pe teme turistice
(2) Pentru evenimentele la care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului participa in calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita stabilita de catre ordonatorul principal de credite pentru fiecare actiune.
Art. 6. - Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. f) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: pentru achizitionarea de produse hardware si software necesare promovarii in mediul on-line sau realizarii portalului de informatii in domeniul turismului, incluzand sisteme de management al continutului, sisteme de baze de date, sisteme de suport al aplicatiilor si sisteme de operare, sisteme de retele informatice, sisteme de securitate informatica, sisteme de testare si management IT, sisteme de gestionare a proceselor, sisteme de management al relatiei cu clientii, sisteme de stocare, back-up, replicare si recuperare a datelor in caz de dezastru, sisteme de analiza si raportare, si pentru dezvoltarea si actualizarea pachetelor software pentru sustinerea activitatii de marketing prin internet si a portalului de informatii in domeniul turismului.
Art. 7. - Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. i) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: costuri de coproductie a emisiunilor de televiziune si radio, costuri de difuzare a clipurilor TV, precum si costuri de difuzare a spoturilor audio in cadrul emisiunilor.
Art. 8. - Fondurile bugetare repartizate anual activitatilor prevazute la art. 2 lit. h) se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: insertii publicitare in presa, in pagini web, prin intermediul principalelor motoare de cautare pe internet, in ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, publicatii de specialitate, publicitate indoor si outdoor in tara si in strainatate, publicitatea destinatiilor si a produselor turistice romanesti in mass-media interna si internationala, pe pietele-tinta, activitati de marketing direct.
Art. 9. - Toate actiunile/masurile prevazute in Programul multianual de marketing si promovare turistica se achizitioneaza/deruleaza in conformitate cu legislatia in vigoare privind achizitiile publice.
PROGRAMUL MULTIANUAL de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice
Art. 1. - Programul multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice urmareste sustinerea turismului intern in vederea imbunatatirii circulatiei turistice in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.
Art. 2. - Programul multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice vizeaza realizarea urmatoarelor obiective:
a) imbunatatirea calitatii serviciilor turistice din Romania;
b) participarea in cadrul unor proiecte comune initiate pe plan intern si international in domeniul turismului;
c) realizarea de investitii publice in infrastructura turistica;
d) dezvoltarea unor forme, produse si destinatii turistice importante din Romania;
e) modernizarea si extinderea sistemului informational in domeniul turismului;
f) perfectionarea cadrului legal si institutional din sectorul turismului in conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene;
g) imbunatatirea calitatii formarii profesionale a angajatilor din sectorul turismului, in special a celor din structurile de primire turistica.
Art. 3. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se au in vedere urmatoarele activitati:
a) realizarea de studii privind evaluarea capacitatii optime de primire turistica in Delta Dunarii, precum si in parcurile nationale si naturale din Romania;
b) realizarea de studii privind comportamentul turistului in ariile naturale protejate;
c) elaborarea strategiei calitatii serviciilor turistice din Romania;
d) activitati privind desemnarea destinatiilor ecoturistice, etnografice si culturale din Romania;
e) actiuni privind realizarea unui clasament specializat al structurilor de primire cu functii de cazare din domeniul turismului balnear si rural din Romania;
f) continuarea programului „Steagul Albastru - Blue Flag” pentru imbunatatirea calitatii plajelor si a porturilor turistice din Romania
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. a) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii: servicii de organizare de seminare cu participare nationala si internationala, servicii de agentii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piata pe plan national si servicii de cercetare si dezvoltare, precum si servicii conexe.
Art. 4. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se deruleaza urmatoarele proiecte:
a) proiectele EDEN „Destinatii europene de excelenta” si Calypso, initiate de Comisia Europeana;
b) proiectele Sagittarius „Lansarea antreprenoriatului de patrimoniu la nivel local/global: strategii si instrumente pentru unificarea fortelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea schimbului de experienta” si Transdanube „Mobilitate si transport durabil in regiunile turistice de-a lungul Dunarii”, in cadrul Programului Sud-Estul Europei;
c) proiectul „Strategie comuna pentru dezvoltarea teritoriala durabila a zonei transfrontaliere Romania-Bulgaria”, in cadrul Programului de cooperare transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013;
d) proiectul „Rute culturale in zona inferioara si de mijloc a Dunarii”, in cadrul cererii de proiecte Trans-national cooperation projects on European Cultural Routes, lansate de catre Comisia Europeana;
e) Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii, in cadrul careia Romania, prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, coordoneaza alaturi de Bulgaria domeniul prioritar 3 „Promovarea culturii, a turismului si a relatiilor intercomunitare”;
f) proiecte de dezvoltare a turismului care vor fi stabilite in colaborare cu organizatii/organisme internationale: Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), Organizatia pentru Dezvoltare Industriala a Natiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeana (CE), Comisia Europeana pentru Turism (CET), Initiativa Central Europeana (ICE), Organizatia pentru Cooperare Economica la Marea Neagra (OCEMN), Organizatia Mondiala a Turismului (OMT), Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), Asociatia de promovare turistica internationala a turismului dunarean „Die Donau”, Centrul Dunarean de Competente, Institutul European pentru Itinerarii Culturale, Federatia Europeana de Ciclism, Asociatia Europeana pentru Drumetie
(2) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului poate realiza parteneriate, in cadrul relatiilor bilaterale cu diverse state, in vederea elaborarii unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atat in sezonul de iarna, cat si in cel de vara, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, precum si a altor forme de turism
(3) Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului va initia o serie de actiuni si evenimente menite sa promoveze Romania ca membru activ al Organizatiei Mondiale a Turismului, care sa atraga atentia asupra potentialului natural si cultural al destinatiilor turistice din Romania, asupra identitatii acestor destinatii din punctul de vedere al naturii si culturii la nivel european, al Romaniei in general, in concordanta cu brandul turistic al tarii noastre, pe durata cat Romania detine pozitia de prim-vicepresedinte al Organizatiei Mondiale a Turismului
(4) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. b) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii si produse: servicii de organizare de seminare cu participare nationala si internationala, vizite de documentare, produse informative si de promovare comune cu alte tari, servicii de agentii de presa/conferinte de presa, servicii de publicitate, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport, servicii de agentii de turism.
Art. 5. -
(1) Sumele necesare in scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea prioritara a infrastructurii turistice a statiunii de interes national Baile Herculane, a statiunii turistice de interes local Borsec, a orasului Sulina, a tuturor destinatiilor turistice din sudul litoralului, pentru finalizarea proiectelor de investitii in infrastructura turistica si sportiva necesara organizarii Festivalului Olimpic al Tineretului European 2013, a rutelor culturale, a traseelor nationale pentru cicloturism, precum si pentru continuarea programelor de investitii in vederea dezvoltarii formelor de turism prioritare in conformitate cu Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului de tara, a Strategiei de turism de sanatate, a Strategiei de ecoturism si a Planului de amenajare a teritoriului national - sectiunea a VIII-a „Zone cu resurse turistice”, a Programului national de dezvoltare a turismului „Schi in Romania”, aprobat prin Legea nr. 526/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, a planului de actiuni inclus in Strategia de dezvoltare a Dunarii
(2) Sumele necesare dezvoltarii proiectelor se defalca prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, in limita fondurilor alocate anual cu aceasta destinatie, din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului catre bugetele locale.
Art. 6. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se au in vedere urmatoarele activitati:
a) elaborarea de studii de consultanta privind evaluarea infrastructurii generale si turistice pentru diferite destinatii, forme si produse turistice;
b) implementarea strategiilor pentru destinatii turistice si pentru diferite forme de turism: turism de litoral, turism balnear, ecoturism;
c) initierea unor actiuni de constientizare a importantei dezvoltarii durabile a turismului;
d) dezvoltarea sistemului informational privind rute culturale, rute montane si alte rute pedestre, trasee cicloturistice si pentru monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulatiei turistice
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. d) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanta nationala si internationala privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural si alte forme de turism, respectiv destinatii, precum si elaborarea de strategii sectoriale si la nivel national;
b) servicii de studii de piata pe plan national si international privind toate formele si destinatiile turistice;
c) servicii de organizare de seminare nationale si internationale privind toate formele si destinatiile turistice;
d) servicii de transport anexe si conexe, servicii ale agentiilor de turism;
e) realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinatiilor turistice - ghidul parcurilor nationale si naturale din Romania, inclusiv servicii de publicitate pe internet;
f) realizarea de materiale documentare: ghiduri si alte materiale de prezentare despre Romania, studii, lucrari de specialitate, buletine statistice, carti de specialitate editate in Romania si pe plan international si alte materiale documentare;
g) instalarea de indicatoare, repararea si intretinerea echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informational privind rutele culturale, rutele montane si alte rute pedestre, traseele cicloturistice si monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulatiei turistice;
h) servicii de consultanta in probleme de mediu.
Art. 7. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. e) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) realizarea si administrarea bazei de date privind structurile de primire turistice cu functiuni de cazare, alimentatie publica, agentii de turism, partii de schi, brevete de turism, plaje si statiuni turistice, serviciile de agrement nautic, precum si acordarea avizelor de specialitate privind amplasamentul si functionalitatea obiectivelor turistice;
b) crearea si dezvoltarea sistemului software pentru sustinerea activitatii de control in domeniul turismului;
c) achizitionarea unor ecrane informatice cu atingere digitala (touch-screenuri), in vederea amplasarii acestora in punctele de trecere a frontierei, in aeroporturile internationale, in garile marilor orase si in zone turistice cu potential turistic ridicat, cu scopul de a afisa informatii utile turistilor pe teritoriul Romaniei;
d) tiparirea de flyere privind turismul la negru si de autocolante cu „TEL - VERDE - 0800 868 282” pentru transmiterea nemultumirilor turistilor si a unor brosuri specifice activitatii de control si autorizare
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. e) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de consultanta, dezvoltare de software, internet si asistenta; b) servicii de organizare de seminare nationale si internationale pe teme de informare turistica;
c) servicii de transport, servicii ale agentilor de turism;
d) servicii de tiparire de brosuri;
e) servicii de realizare de CD-uri si DVD-uri;
f) servicii de traducere.
Art. 8. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. f) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) organizarea de evenimente nationale si internationale avand ca tematica bunele practici in domeniul turismului;
b) elaborarea de ghiduri, brosuri si alte materiale promotionale de acest gen cuprinzand bunele practici in sectorul turismului
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. f) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii:
a) servicii de organizare de evenimente;
b) servicii de publicare si tiparire;
c) servicii de traducere;
d) servicii de transport, servicii ale agentilor de turism.
Art. 9. -
(1) In scopul indeplinirii obiectivului prevazut la art. 2 lit. g) se desfasoara urmatoarele activitati:
a) organizarea de seminare pentru dezvoltarea competentelor profesionale ale angajatilor din structurile de primire turistica si din centrele de informare turistica, in vederea implementarii bunelor practici in activitatea de turism;
b) realizarea unor brosuri in vederea diseminarii informatiilor necesare desfasurarii activitatilor din cadrul centrelor de informare turistica si al asociatiilor de promovare si informare turistica;
c) elaborarea unor propuneri de modificare si actualizare a legislatiei in domeniu
(2) Pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 2 lit. g) se pot achizitiona urmatoarele categorii de servicii: servicii de agentii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanta nationala si internationala privind formarea si evaluarea profesionala.
Art. 10. - Toate actiunile/masurile/serviciile prevazute in Programul multianual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice se achizitioneaza/deruleaza in conformitate cu legislatia in vigoare privind achizitiile publice.
Comentarii articol (0)