A 81-a editie a Salonului Auto International de la Geneva, care s-a desfasurat intre 3 si 13 martie, a prilejuit ocazia multor reprezentanti din industria auto de a isi etala cele mai noi creatii si de a face publice cele mai ambitioase si futuriste concepte si proiecte, in fata unei audiente internationale formate atat din spectatori curiosi, cat si din specialisti.
Sectiunea 2161 a complexului expozitional Palexpo este spatiul unde si-a desfasurat activitatea brandul nemtesc Volkswagen, o prezenta deja obisnuita in cadrul tuturor evenimentelor de gen. La editia din acest an, constructorul din Wolfsburg a etalat o gama completa de autovehicule de ultima generatie, o atentie deosebita meritand in special cateva modele noi sau concept-car-uri, cu care nemtii au acaparat si impresionat audienta.
Expozitia din Elvetia a adus in prim plan pentru Volkswagen highlights-uri precum atragatorul Golf Cabriolet, robustul Tiguan facelift, ineditul microbuz Bulli, furiosul Golf R, concept car-urile avantgardiste VW Tex coupe si VW GO!, sau tehnologii revolutionare si ecologice, precum noile generatii de propulsoare BlueMotion.
Dar haideti sa le luam pe rand, pentru ca sunt multe aspecte interesante care merita supuse atentiei cititorilor nostri.
Golf Cabriolet
Dupa mai multe modele decapotabile de succes ale seriei Golf convertible, fabricate intre 1979 si 2002, iata ca era timpul ca Volkswagen sa faca publica noua creatie cabriolet soft top, o masina mai mult decat sexy si plina de personalitate, ce va intoarce, cu siguranta, multe priviri in trafic si va smulge admiratie.
Noul model, a carui aparitie era fireasca, se bazeaza pe platforma lui Golf Mk6, fiind alternativa mai `moale` preferata de fanii condusului sub cerul liber, decapotabila EOS fiind alegerea amatorilor de hard-top-uri.
Numai 9.5 secunde. Atat timp ii este necesar noului Golf Cabriolet pentru a isi rabata electric elegantul plafon textil, ce creaza o curbura subtila si armonioasa intre partea frontala si cea posterioara. De admirat sunt blocurile optice fata si spate, ce prefigureaza tehnologia LED, cele din urma fiind similare ca design cu stopurile intalnite pe versiunea Golf GTI.
Oficialii Volkswagen spun despre Golf Cabriolet ca se remarca prin stil si rafinament. Si le dam dreptate. Liniile exterioare arata cum nu se poate mai bine, forma fluida si gratioasa a masinii subliniand caracterul sau dinamic si estetic. Sub capota, noua creatie nemteasca va primi unul dintre cele sase propulsoare disponibile, orientate atat pe benzina cat si pe motorina, ce dezvolta incepand de la 104 CP la 208 CP. Avand in vedere succesul inregistrat inca de la introducerea primei generatii de Golf Cabrio (Series 1), mai bine de 684.000 de unitati fiind vandute pana in prezent, specialistii prognozeaza ca sansele ca noul Golf Cabriolet sa isi gaseasca o nisa puternica sunt indubitabile.
Tiguan face-lift
O alta aparitie semnata Volkswagen, demna de adus in discutie, este noul Compact Crossover Vehicle Tiguan, ce se mandreste cu un facelift de toata frumusetea.
Cu dimensiuni exterioare deloc de neglijat, de 4.42 m lungime si 1.80 latime, SUV-ul nemtesc se dovedeste a fi o masina manevrabila si ergonomica atat pentru oras, cat si suficient de robusta si atletica pentru escapadele off-road de familie.
De la o prima vedere atrage atentia partea frontala a SUV-ului, cu blocuri optice cu tehnologie LED, supradimensionate, afisand look-ul specific VW. Designul exterior se remarca prin capota alungita, montantii frontali verticali si pasajele late ale rotilor. Partea posterioara este pusa in valoare de stopurile grafice, orizontale, cu un design inedit, foarte asemanatoare cu cele ale noului model Passat. Varianta face-lift a noului Tiguan, desi in multe puncte asemanatoare cu cea a fratelui mai mare Touareg, se dovedeste a fi mai mult decat o simpla cosmetizare, imbunatatiri majore fiind aduse si la capitolele interior, tehnologie si propulsie. Trei motorizari noi, puternice dar si eficiente, isi fac loc in oferta producatorului, acestea dezvoltand o putere de la 168 CP la 208 CP.
Bulli
Poate una dintre cele mai inedite si neasteptate exponate prezente in pavilionul Volkswagen, microbuzul Bulli, a reusit sa starneasca admiratie si frenezie, dar deopotriva si nostalgie. Reiterarea uneia dintre clasicele dubite-icon ale anilor ’70, reprezentante de baza ale fenomenului socio-cultural Flower Power, Bulli este precursorul unui model concept similar, prezentat inca din anul 2001.
Bulli este bazat pe o platforma de constructie noua, cu dimensiuni nu cu mult mai mari decat cele ale modelului VW Polo. Partea cea mai interesanta, dincolo de liniile de design, este ca microbuz-ul functioneaza pe baza unui motor totalmente electric, cu zero emisii de CO2. Vehiculul futurist se adreseaza tinerilor si poate acomoda pana la sase pasageri, cu locuri dispuse pe doua randuri de scaune, din dotarile interioare ale habitaclului nelipsind o tableta iPad prin care se pot controla sistemele info-tainment ale masinii. Alaturi de Caddy, Caravelle, Sharan si Touran, oficialii VW au planuri marete pentru Bulli, vazandu-l ca pe un nou reprezentant al segmentului `People Carrier`, ce isi va gasi cu siguranta nisa de admiratori.
Nimic din ceea ce a creat pana in prezent Volkswagen nu seamana cu designul propus de revolutionarul minibus Bulli. Partea frontala impresioneaza prin blocurile optice inguste, cu un design futurist, orientate mult pe orizontala, prin grila aproape inexistenta, proiectoarele de ceata supradimensionate si prin logo-ul urias VW, cu un diametru de 12’’, ce troneaza impunator pe fatada capotei.
Din profil, Bulli are un aspect robust, atletic, cu pavilioane vitrate de suprafete generoase, caroseria, vopsita in doua nuante, fiind caracterizata de linii minimaliste si drepte. Posteriorul atrage prin luneta cu o pozitie ridicata, dar ergonomica in dimensiuni si functionalitate, si prin stopurile orizontale, cu o geometrie de iluminare inedita.
La capitolul propulsie, motorul electric de 114 CP are o autonomie de 300 km si este capabil de a atinge 100 km/h in doar 11.5 secunde. Se zvoneste, de asemenea, ca Volkswagen va asigura propulsia modelului Bulli si prin motorizari 1.0 L sau 1.4 L pe benzina, ceea ce nu poate insemna decat ca masina este pregatita de productia de serie, unele surse afirmand ca modelul va urma sa vada lumina zilei undeva in 2013.
Golf R concepts
Tot in cadrul pavilionului Volkswagen din centrul expozitional Palexpo, cei pasionati de putere, forta si agresivitate masculina au putut admira si ultima generatie a modeluluilui Golf R, afisat in patru nuante cromatice diferite. Produse de specialistii Volkswagen R GmbH, modelele Golf R prezentate prefigureaza combinatii variate de culori, texturi si finisaje interioare, performantele tehnice fiind evident aceleasi.
In mod simbolic, si ca un tribut adus primelor modele din seria R, doua dintre versiunile expuse, `Oryx White` si `Carbon Steel Grey`, isi trag numele de la nuantele de vopsea in care erau imbracate aceste modelele anterioare. Aceste doua variante Golf R se disting prin pachete inedite si diferite de interior, finisate cu piele in doua nuante, ce se asorteaza cu culoarea de exterior, precum si prin ornamente si insert-uri lucioase de aluminiu.
Un alt model, `Space Grey` Golf R este evidentiat prin accente de fibra de carbon si prin etriere de culoare portocaliu-aprins. Interiorul habitaclului este sportiv si impresioneaza prin scaunele tip scoica, acoperite in piele cu culori de contrast si detalii portocalii.
Accentele de aluminiu, prezente pe variantele mentionate anterior, sunt inlocuite cu inserturi din fibra de carbon, conferind masinii un aspect agresiv si extrem de dinamic. In fine, `Aplomb Blue`, a patra versiune de Golf R prezenta la salon, singura ce prefigureaza jantele model `Glendale`, de 19-inchi, confectionate din aliaj usor, se remarca printr-un interior inedit, imbracat in piele si de asemenea, cu accente de carbon in zona schimbatorului de viteze, volanului si capitonajului portierelor. Toate cele patru variante prezentate vin pregatite la interior cu inscriptii personalizate ale versiunii Golf R respective.
Tehnologiile BlueMotion
Volkswagen intregeste gama de optiuni de propulsie eco prin aplicarea tehnologiei BlueMotion si pe noul model Passat. La fel ca si mezinul Polo BlueMotion, noua generatie de Passat prefigureaza adaptari sofisticate pentru reducerea emisiilor si pentru eficientizarea consumului de combustibil, precum sistemele Start/Stop sau Battery Regeneration, anvelope cu o geometrie speciala ce reduce forta de frecare, sau elemente de design exterior ce imbunatatesc aerodinamicitatea. Astfel, un motor de 1.6 L TDI de 104 CP va produce doar 109 g/km, accelerand de la 0 la 100 km.h in doar 12.2 secunde. Toate modelele Passat Blue Motion de generatie 2011 vor fi echipate cu cutie de viteze manuala, in sase trepte.
VW TEX si GO!
Si…am lasat la final ceea ce era rezervat de Volkswagen ca propunere pentru viitorul liniilor marcii. Conceptele VW TEX si GO!, semnate de Italdesign Giugiaro. Geneva Motor Show 2011 este primul salon auto la care subsidiara italiana isi prezinta creatiile, de cand brandul Carrozzeria a devenit parte a concernului nemtesc Volkswagen Group.
Micutul hatchback TEX, atrage prin formele organice si fluide, suprafetele vitrate generoase, cu plafon continuu de sticla, un look futurist si o abordare inedita a conceptului de vehicul urban al viitorului. Intrigante ca linii de design, TEX si GO! se pare ca vor fi bazate pe o noua platforma de constructie dezvoltata de VW, denumita Up! Aceasta infatiseaza o serie de elemente estetice si de design usor diferite fata de liniile traditionale pe care le-a propus pana acum fabricantul german, precum linia ridicata a parbrizului, ce se uneste intr-o singura entitate cu plafonul, sau forma grilei-motor, a blocurilor optice fata si spate sau a barelor de protectie.
In cazul lui VW GO!, sunt interesante bandourile ce se suprapun ingenios peste geamurile laterale, ce acomodeaza si o camera video ce faciliteaza privirea in partea din spate a masinii, acest artificiu de design evocand subtil un element reminescent al unor concepte semnate de Carrozzeria in anii ’70.
Desi Volkswagen abia a implementat noile linii de design pe modelele sale de ultima generatie, aceste versiuni prototip create de Italdesign Giugiaro, propun niste directii avantgardiste si futuriste, demne de luat in considerare pentru anii ce vor urma.
Comentarii articol (1)