Ordinul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nr. 153/2011 privind modificarea si completarea Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.816/2005, si pentru definirea trenurilor de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 200, din 22 martie 2011.
In temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (i) din anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare si functionare al Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana — ASFR” la Regulamentul de organizare si functionare al Autoritatii Feroviare Romane — AFER,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane — AFER, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul transporturilor si infrastructurii emite urmatorul ordin:
Art. I. — Regulamentul pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare — nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.816/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.064 si 1.064 bis din 28 noiembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare,
se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 122, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 122. — (1) Pentru stabilirea prioritatii in circulatie, fiecarui tren i se atribuie un rang, dupa cum urmeaza:
— peste orice rang: trenuri de serviciu puse in circulatie pentru restabilirea circulatiei trenurilor;
— in ordinea rangului:
a) rangul I — trenuri pentru care autoritatea de stat in transporturile feroviare dispune sa circule in acest rang;
b) rangul II — trenuri intercity;
c) rangul III — trenuri interregio;
d) rangul IV — trenuri regio, trenuri mixte;
e) rangul V — trenuri internationale de marfa, trenuri de marfa specializate pentru transportul marfurilor perisabile si/sau al vietatilor, trenuri de mesagerie, containere si coletarie;
f) rangul VI — trenuri de marfa interregionale sau regionale, trenuri navete, trenuri marsrute, trenuri cu vagoane goale;
g) rangul VII — trenuri de marfa care urmeaza sa manevreze pe sectie (locale), trenuri convoaie de manevra (in complexe feroviare), trenuri de serviciu, locomotive izolate.”
2. La anexa 4, la litera I, punctul 1 se abroga.
3. Anexa 8 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. II. — Definirea trenurilor de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori este prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. III. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. IV. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 11 decembrie 2011.
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti, 3 martie 2011.
Nr. 153.
Comentarii articol (0)