Senatul a respins, saptamana trecuta, proiectul de lege initiat de Guvern care prevedea ca amplasarea mijloacelor de publicitate in locuri neautorizate sa fie sanctionata cu amenzi de pana la 50.000 de lei. Totodata, actul normativ propus prevedea sanctiuni pentru neintretinerea panourilor publicitare, precum si amplasarea afiselor electorale in locuri necorespunzatoare, urmand ca postarea afiselor pe lacasuri de cult, in parcuri si in intersectii sa fie interzisa. Camera Deputatilor este, insa, forul decizional.
Potrivit proiectului de lege, mijloacele de publicitate ar urma sa fie afisate pentru cel mult 30 de zile, termen care ar putea fi prelungit o singura data, la cerere, cu o perioada egala cu cea aprobata initial.
La expirarea acestei perioade, proprietarul constructiei care suporta panoul publicitar are obligatia desfiintarii acestuia si aducerea imobilului la starea initiala.
Totodata, prin proiectul de lege elaborat de Executiv, se propun
zone de publicitate largita si
zone de publicitate restransa.
In acelasi timp, pentru imobilele aflate in proprietatea privata a persoanelor fizice sau juridice, procedura de desfiintare a constructiilor suport pe cale adminsitrativa, va fi realizata cu acordul sau la solicitarea proprietarilor. Proprietarii mijloacelor de publicitate au obligatia de a lua masurile necesare pentru intretinerea si repararea acestora, ori de cate ori este necesar.
De asemenea,
proiectul elaborat de MDRT prevede interzicerea amplasarii mijloacelor de publicitate in urmatoarele situatii:
- in ariile naturale protejate de interes national si international, cu exceptia intravilanelor incluse in acestea;
- spatii verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebita;
- in locurile de joaca sau locurile de odihna situate in zona blocurilor de locuinte colective;
- pe cladirile reprezentând sedii ale autoritatilor administratiei publice locale si centrale, precum si ale institutiilor publice, cu exceptia afisajelor care anunta activitatea ce se desfasoara in interiorul sediilor;
- pe arbori;
- pe zona carosabila a strazilor si a drumurilor, indiferent de categoria acestora;
- pe obiectele de arta monumentala si monumentele de for public;
- pe monumente istorice, cu exceptia firmelor care anunta activitatea ce se desfasoara in interiorul cladirii si a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuarii lucrarilor de consolidare/restaurare;
- pe cladirile aflate in stare avansata de deteriorare, in situatia in care amplasarea mijlocului de publicitate afecteaza structura de rezistenta si/sau stabilitatea si integritatea elementelor constructive si decorative ale anvelopei cladirii;
- pe elementele de imprejmuire a cimitirelor, lacasurilor de cult, scuarilor, parcurilor si gradinilor publice;
- in zonele in care a fost restrictionata sau interzisa publicitatea prin Regulamentul local de publicitate;
- in interiorul intersectiilor si al sensurilor giratorii, in spatiul destinat circulatiei autovehiculelor si semnalizarii rutiere, in zone in care desfasurarea in conditii normale a traficului ar putea fi perturbata;
- pe parapetele si/sau peretii pasajelor rutiere subterane si supraterane, ori sub poduri;
- pe stalpii de sustinere a elementelor de semnalizare rutiera sau de circulatie;
- in zona de protectie a autostrazilor;
- pe lucrarile de arta care traverseaza drumul, pe portale cu semnalizare rutiera sau in solutii independente autoportante in traversarea drumului.
Totodata, se prevede ca, in situatia in care, pe fatada unei cladiri, sunt amplasate mai multe mijloace de publicitate in afara de firme, acestea vor fi
realizate in mod unitar, fiind obligatoriu de acelasi tip si dimensiuni, incadrate simetric.
Proiectul prevede si o serie de amenzi. Astfel, amplasarea sistemelor publicitare fara autorizatie/acord pentru publicitatea temporara, precum si nerespectarea prevederilor autorizatiei/acordului pentru publicitate temporara si a documentatiei tehnice care a stat la baza eliberarii acesteia/acestuia ar pute fi pedepsita cu
amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei. Aceeasi sanctiune este prevazuta si pentru nerespectarea tipurilor si mijloacelor de publicitate admise.
In aceleasi timp, o
amenda de la 15.000 lei la 30.000 lei ar putea fi aplicata in cazul nerespectarii obligatiei de reexpertizare tehnica in vederea verificarii constructiei cu privire al respectarea cerintelor esentiale de calitate, precum si amplasarea panourilor publicitare pe spatiile de circulatie pietonala, cu o latime mai mica de 2,25 m.
Camera Deputatilor este for
decizional.
Va prezentam in fisier atasat proiectul de Lege.
Comentarii articol (1)