Senatorii au adoptat, marti, proiectul de lege care prevede obligativitatea dotarii autoturismelor cu anvelope de iarna, incepand cu luna noiembrie si pana in luna martie a fiecarui an. Astfel, posesorii de vehicule care circula pe drumuri acoperite de zapada, gheata sau polei fara a avea cauciucuri de iarna vor fi sanctionati cu retinerea certificatului de inmatriculare si amenzi de peste 1300 de lei.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Anvelopele de iarna sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54. In acelasi timp, si anvelopele all-season sunt recunoscute ca dotari de iarna.
Potrivit MTI, noile masuri vor duce la cresterea sigurantei rutiere prin integrarea masurilor de imbunataþire a starii tehnice a autovehiculelor. In al doilea rand, asigurarea dotarii corespunzatoare pe perioada de iarna si reducerea numarului de incidente stradale si in acelasi timp, a victimelor care rezulta in urma acestora. Nu in ultimul rand, cresterea fondurilor necesare pentru remedierea, repararea si modernizarea si constructia de drumuri si autostrazi in Romania.
Din datele MTI reiese ca, in prezent, in Romania, este inmatriculat un parc de arpoximativ 5,38 milioane de vehicule rutiere, din care aproximativ 1,1 milioane nu necesita echiparea cu anvelope speciale (remorci, tractoare, troleibuze, mopede etc.). Astfel, prevederile prezentei ordonante urmeaza sa fie aplicate pentru circa 4,28 milioane vehicule, din care aproximativ 70.000 reprezinta parcul aflat in dotarea institutiilor publice. Conform MTI, aceasta ar insemna ca, in conditiile in care s-ar face echiparea completa a intregului parc auto public, efortul bugetar poate fi evaluat la aproximativ 28 milioane euro. Diferenta de 4,21 milioane autovehicule care apartin diverselor persoane fizice ti juridice ar reprezenta un efort de 1,85 miliarde euro, din care ar reveni bugetului de stat numai din TVA-ul incasat suma de 445 milioane euro, ceea ce inseamna venituri suplimentare la bugetul de stat, si nu cheltuieli.
Tarifele de despagubire aplicabile pentru incalcarea prevederilor referitoare la circulatia pe drumurile publice pot fi consultate aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Comentarii articol (1)