Cat e adevarata rata de impozitare a profiturilor, relateaza Romania Libera.
Nerecunoasterea deductibilitatilor unei firme, masurile arbitrare si neclaritatea prevederilor legale ridica impozitul pe profit cu pana la 9% fata de rata oficiala de 16%.
Calcule facute de firme de consultanta fiscale din Romania arata ca rata de impozitare a profitului este de 16% doar pe hartie. In realitate aceasta este mai mare ca urmare a nerecunoasterii de catre Fisc a unor deductibilitati sau din cauza aplicarii arbitrare a acelorasi prevederi de catre diferiti controlori ai Fiscului.
Cum ar fi aratat Romania daca promisiunile electorale ar fi fost respectate: 2.500 km de autostrada, salarii de la 500 € si cota unica de 10%, titreaza Financiarul.
Alte cateva marete realizari: tara a iesit din recesiune inca de anul trecut Deficitul de locuinte s-a redus cu 50%. Doua sate sunt legate intre ele prin intermediul unui metrou. Nu in ultimul rand, Armata Romana are dotari la standardele NATO.
Tara noastra este considerata a fi una bogata, cu resurse suficiente pentru o dezvoltare continua. Din pacate, rand pe rand, au fost spulberate mituri precum cele de genul „Romania, granarul Europei”, „Muntii nostri aur poarta” si chiar „Bucurestiul, micul Paris”. Suntem din ce in ce mai saraci, dar, in schimb, extrem de bogati la capitolul promisiuni. Din cele electorale.
Capital scrie despre Slabiciunile si atuurile Romaniei in fata crizei euro.
Prea mici pentru un razboi atat de mare. Desi avem cateva atuuri, ne va fi aproape imposibil sa profitam de problemele pe care le-a adus supraindatorarea celor mai importante economii ale lumii.
Dupa runde lungi de discutii, liderii tarilor din zona euro au ajuns in urma cu doar cateva zile la ceea ce pare a fi o solutie de salvare a finantelor din Grecia, Portugalia si Irlanda. Datoriile acestor state vor fi acoperite partial din imprumuturi la dobanzi de 3,5%, pe minimum 15 ani, acordate de Fondul European de Stabilitate Financiara (EFSF).
Dobanda datoriei catre FMI si CE, varf de plata in 2012, informeaza Adevarul.
Costurile de finantare ale acordului cu FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala totalizeaza peste 1,5 miliarde de euro.
Comisioanele si dobanzile catre creditorii externi vor creste de la 19,2 milioane de euro in 2009 la 219,6 milioane de euro in 2012.
Un document al Ministerului Finantelor arata cum va rambursa Romania datoria contractata prin acordul stand by incheiat in 2009 cu Fondul Monetar International (FMI), Banca Mondiala si Comisia Europeana (CE), in valoare de aproape 20 de miliarde de euro: numai dobanzile si comisioanele aferente vor insuma 1,56 miliarde de euro.
Cele 16 santiere de autostrazi aduc 700 mil. euro in buzunarele constructorilor anul acesta, anunta Ziarul Financiar.
Cele sapte santiere de autostrazi pe care se lucreaza in prezent, precum si cele noua in cazul carora lucrarile vor fi demarate in luna august, vor aduce constructorilor care se ocupa de ele circa 676 milioane de euro in 2011, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor de la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
In conditiile in care economia este de asteptat sa creasca anul acesta cu 1,5%, pana la 124 de miliarde de euro, constructiile de autostrazi vor reprezenta circa 0,5% din Produsul Intern Brut. Pe de alta parte, lucrarile la autostrazi se vor ridica la aproape 8% din valoarea pietei locale a constructiilor, de 9-9,5 miliarde de euro.
Comentarii articol (0)