Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile cu compania Bechtel, costul total al Autostrãzii Transilvania fiind estimat la 3,8 miliarde euro. In termenii contractuali din 2004, investitia ar fi costat 9,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat de presa al Guvernului. De asemenea, statul roman va intrerupe contractul cu Bechtel pentru 6 tronsoane de autostrada, fara sa mai acorde despagubiri.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Primul-ministru Emil Boc a explicat ca Bechtel va continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, iar pentru tronsonul Gilau - Mihaiesti, odata ce se semneaza intelegerea cu Bechtel, lucrarile vor fi scoase imediat la licitatie, intrucat proiectarea este finalizata. De asemenea, va fi reluata proiectarea pentru tronsonul Targu Mures - Campia Turzii, in vederea organizarii licitatiei pentru executie, a mai adaugat primul-ministru.
La randul sau, ministru Transporturilor a afirmat ca ”Bechtel a inteles ca si Romania este o tara europeana in care nu poti sa faci chiar tot ceea ce iti doresti si ca, daca nu va intra in aceasta normalitate si nu se va supune standardelor de cost existente, sansele de a continua sa lucreze in Romania sunt minime”.
Potrivit ministrului Transporturilor, una din realizari in urma negocierilor cu compania americana este aceea ca, dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.
”Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase”, a explicat Anca Boagiu.
Referindu-se la stadiul lucrarilor, Boagiu a spus ca din totalul de 2,2 miliarde de euro, cat era prevazut initial in acest contract pentru executarea celor 413 km de autostrada, au fost cheltuiti 1,25 miliarde de euro, in conditiile in care au fost executati 54 km. in urma negocierilor, statul roman a obtinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcau - Bors la pretul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au ramas, costul pe care Ministerul Transporturilor il estimeaza, tinand cont de relief si de complexitatea lucrarilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.
De asemenea, raspunzand unei intrebari, ministrul Anca Boagiu a spus ca statul roman nu trebuie sa plateasca penalitati catre compania Bechtel, ci trebuie sa achite doar platile restante, de cca. 90 de milioane de euro.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)