ACCES GRATUIT
Romanii, Facebook-ul si publicitatea online
Romanii care utilizeaza Facebook sunt dispusi sa se "imprieteneasca" cu marcile care sunt prezente pe reteaua sociala. Aproximativ 63% din cei care au un cont activ dau "like" cel putin unei marci din reteaua sociala. Mai mult decat atat, 40% dintre utilizatorii de Facebook "dau mai departe", cel putin o data, materialele pe care marcile le publica pe paginile lor. In acelasi timp, tinerii sunt atrasi de evenimentele organizate de companiile prezente pe Facebook, se arata intr-o cercetare realizata de GFK Romania.
Articolul continuă mai jos
Retelele sociale sunt foarte cunoscute in randul utilizatorilor de Internet din mediul urban. Astfel, 87% din participantii la studiu au un cont pe cel putin o retea sociala, iar dintre acestia 89% au cont de Facebook.
Romanii, fanii companiilor de pe Facebook
Femeile si elevii sunt categoriile sociale care aleg de cele mai multe ori sa devina fani ai cel putin unei marci din reteaua sociala, cel mai probabil datorita dorintei de socializare si comunicare mai pronuntate. Aproape
doua treimi din utilizatorii Facebook se “imprietenesc” cu marcile prezente pe reteaua sociala, iar peste
40% din ei “dau mai departe” mesajele pe care companiile le promoveaza, potrivit aceleiasi surse.
Cele mai multe din persoanele care discuta alaturi de alti utilizatori de Facebook, despre diferite marci, au varste cuprinse intre 35 si 44 de ani. In cercetare se mai precizeaza ca aproape 30% dintre utilizatorii retelelor sociale au publicat de buna voie reclame pe profilul lor de Facebook si 35% au participat la discutii cu alte persoane din reteaua sociala despre diferite marci.
Utilizatorii romani ai retelei sociale sunt atrasi si de
evenimentele concepute de companii pentru acestia. Astfel, un sfert dintre utilizatorii de Facebook, in special tinerii cu varsta intre 18 si 24 de ani, au participat deja la evenimentele la care au fost invitati de companiile prezente in reteaua de socializare. Potrivit cercetarii, persoanele cu varsta intre 25 si 34 de ani sunt mult mai implicate in socializarea offline.
Ce cred romanii despre publicitatea online?
Studiul realizat de GFK a aratat ca 61% dintre participanti prefera site-urile dedicate marcilor, in timp ce 41% sunt mai trasi de site-urile de companie. De asemenea, 41% dintre utilizatorii romani de internet sunt de parere ca emailurile directe sunt o modalitate adecvata prin care o marca sa comunice cu consumatorii sai. Cu toate acestea, comunicarea prin intermediul emailului trebuie folosita cu prudenta, prea multe mesaje comerciale riscand sa fie percepute ca spam.
Consumatorii romani nu considera formatele publicitare care revin cu insistenta, cum ar fi reclamele de tip pop-up sau reclamele interstitiale (cele care se deschid pe o pagina inaintea continutului solicitat), drept modalitati de comunicare adecvate, potrivit aceleiasi surse.
Studiul GFK a inclus 500 de respondenti cu varsta intre 15 si 55 de ani, utilizatori de Internet din mediul urban.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)