In 2011, 69% dintre companii au apelat in special la promovarea prin Facebook si prin forumurile de discutii (43%), arata studiul GfK "Cum folosesc companiile social media". Scopul utilizarii retelelor sociale este acela de a imbunatati relatia cu clientii, insa companiile doresc totodata cresterea vanzarilor si gasirea partenerilor de afaceri.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Studiul GfK arata ca in anul 2011, 69% dintre companii au apelat in special la promovarea prin Facebook si prin forumurile de discutii, iar intentiile pentru 2012 arata o crestere usoara pentru canalele deja existente si bine pozitionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube.
Se evidentiaza totusi un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scara mai larga a Twitter-ului si blogurilor independente, astfel ca Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.
Potrivit GfK, scopul folosirii acestor medii este acela de a imbunatati relatiile cu clientii. Astfel, fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, reprezentand o crestere de 10 procente fata de 2011.
Alte obiective importante raman cresterea vanzarilor - pentru doua treimi dintre cei chestionati - si gasirea partenerilor de afaceri - pentru mai mult de jumatate.
“Daca anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marca sau de companie prin intermediul retelelor sociale, in 2012, companiile constientizeaza mai mult rolul acestora in apropierea de client. Obtinerea unei imaginii pozitive este completata acum de indicatorii legati de cresterea vanzarilor, dar si de loializare”, declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Studiul GfK a fost realizat pe baza raspunsurilor a 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)