Pretul standard pentru reinnoirea certificatului digital este de 30 Euro, fara TVA. Pentru membrii asociatiilor profesionale partenere certSIGN pretul reinnoirii este mai mic.
Procedura pentru reinnoirea certificatului digital este mai simpla decat cea pentru obtinerea certificatului. Reinnoirea se face electronic si nu necesita prezenta fizica a solicitantului la sediul certSIGN. Dupa reinnoire, clientul are in continuare, gratuit, 60 de marci temporale pe luna timp de un an si poate sa semneze electronic un numar nelimitat de documente.
Reinnoirea certificatului digital
Cu 30 de zile inainte ca certificatul sa expire, certSIGN il notifica pe client si ii prezinta procedura de reinnoire.
Procedura pentru reinnoirea certificatului profesional (emis pentru o persoana juridica) are doi pasi in plus fata de cea pentru reinnoirea certificatului personal (emis pentru persoana fizica). Pasii suplimentari (I. A. 2. si I. B.) sunt scrisi cu litera ingrosata (bold):
I. Clientul primeste pe email de la certSIGN instrucþiunile pentru reinnoire si documentele pe care trebuie sa le completeze:
A. Termeni si Conditii Generale (TCG):
1. trebuie semnat electronic de catre titular pe baza certificatului si a token-ului
2. in documentul “Termeni si Conditii Generale” se incarca o copie a cartii de identitate a titularului certificatului,
3. documentul “Termeni si Conditii Generale” se transmite pe email reprezentantului certSIGN
B. Contractul de Prestari Servicii - se semneaza olograf, se stampileaza in doua exemplare si se procedeaza ca la punctul 2.
II. Clientul trebuie sa prezinte:
• dovada platii (OP, Foaie de Varsamant) pentru reinnoire
• Contractul de Prestari Servicii stampilat si semnat olograf
- partenerului certSIGN in al carui portofoliu se regaseste,
- sau transmitand-o prin posta catre certSIGN.
III. In maxim 5 zile de la primirea documentelor, reprezentantul certSIGN reinnoieste certificatul ºi il contacteaza pe client pentru a-l asista in procesul de incarcare a certificatului pe token.
IV. certSIGN transmite catre client un exemplar din Contract si factura aferenta OP-ului achitat de catre acesta.
Certificatul digital permite transmiterea documentelor in format electronic in relatia cu institutiile statului – ANAF, CNAS, CNVM, SEAP si MO – si cu partenerii de afaceri, oriunde si oricand, rapid, comod si sigur, fara timp pierdut in trafic si la cozi. Pentru transmiterea documentelor electronice nu e nevoie decat de cateva click-uri. Folosind certificatul digital sunt eliminate cheltuielile legate de tiparirea, organizarea, arhivarea, transportul si distrugerea documentelor pe hartie.
Comentarii articol (2)