Regula privind valabilitatea certificatului digital verde în limita a 270 de zile de la vaccinare va fi eliminată pentru minori deoarece nu toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) au adoptat doza booster (o doză în plus față de schema completă) pentru copiii de peste 12 ani. Citește articolul
Certificatul digital privind COVID-19 poate fi eliberat de autoritățile române, de scurt timp, și celor care au primit cel puțin o doză de vaccin împotriva coronavirusului în altă țară, cu unul dintre vaccinurile recunoscute în România, și cel puțin o doză pe teritoriul țării noastre. Astfel, schema de vaccinare se consideră completă și dacă vaccinurile sunt efectuate în state diferite, indiferent că vorbim de cetățeni români sau străini. Citește articolul
Documentul ce are ca scop înlesnirea circulației între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, a fost introdus în vara lui 2021 în toate țările comunitare. Potrivit unor schimbări apărute acum o lună, în cazul celor vaccinați, certificatul verde digital privind COVID-19 urmează să fie valabil, începând din 1 februarie 2022, timp de doar nouă luni de la vaccinarea cu schema completă. Certificatul digital se emite și în cazul celor trecuți prin boală sau pentru cei ce se testează. Citește articolul
Certificatul verde digital privind COVID-19 urmează să fie valabil, începând din 1 februarie 2022, timp de doar nouă luni de la vaccinarea cu schema completă, potrivit unui regulament european oficializat în această dimineață. În prezent, documentul unic gândit să înlesnească deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, este valabil, în cazul celor vaccinați, până pe 30 iunie 2022. Citește articolul
Cei vaccinați împotriva COVID-19 în țară au posibilitatea de a obține certificatul verde relativ simplu, fie în versiunea electronică, prin intermediul unei aplicații informatice, fie în format tipărit, de la direcția teritorială de sănătate publică, de la primărie sau de la serviciul de evidență a persoanelor. În schimb, românii care s-au vaccinat doar parțial aici, una dintre doze fiind administrată în țările Uniunii Europene (UE) sau în Regatul Unit al Marii Britanii, trebuie să parcurgă o procedură specială pentru a putea primi certificatul verde de la autoritățile române. Citește articolul
După cum a fost stabilit spre sfârșitul lunii septembrie, carantina de noapte se impune în zilele de vineri și cele ale weekend-ului în toate localitățile în care incidența cazurilor de COVID-19 trece de 6 la mia de locuitori, iar acolo unde incidența depășește 7,5 la mie, carantina de noapte este impusă și în timpul săptămânii. Restricția nu se aplică celor vaccinați împotriva COVID-19, astfel că aceștia se pot deplasa și pe perioada carantinei de noapte, fără să respecte reguli speciale. În schimb, pentru a se deplasa pe perioada carantinei de noapte, cei nevaccinați trebuie să prezinte o declarație pe propria răspundere sau o adeverință de la muncă, altfel riscă amenzi de până la 2.500 de lei. Citește articolul
Certificatele digitale COVID-19 vor putea fi utilizate, începând de mâine, și pe teritoriul țării noastre, nu doar în cazul călătoriilor în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru atestarea vaccinării, testării sau trecerii prin boală a celor ce le dețin, apare într-o ordonanță oficializată marți. În plus, valabilitatea certificatului pentru test antigen rapid va crește la 48 de ore, de la 24 de ore, cât este în prezent. Citește articolul
De la începutul lunii, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le face probleme contribuabililor și contabililor. Deși s-a amânat depunerea declarației unice, motivul principal pentru care Spațiul Privat Virtual (SPV) nu mai funcționa decât la miezul nopții la începutul acestei luni, serverele ANAF nu se simt prea bine nici în prezent. În fapt, de câteva zile, contabilii se plâng că nu pot depune deloc declarații, că certificatele digitale nu le sunt recunoscute ș.a.m.d. Citește articolul
Din 2018, mai multe declarații fiscale pe care le depun în prezent contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi transmise în mod obligatoriu online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitor. De altfel, firmele au posibilitatea de a transmite formulare fiscale prin intermediul internetului de mai mulți ani, cu ajutorul unei semnături electronice obținute printr-un certificat digital. În aceste condiții, vă reamintim azi cum puteți obține un certificat digital. Citește articolul
Pentru transmiterea unei declarații fiscale prin intermediul internetului, contribuabilii trebuie să aibă o semnătură electronică obținută printr-un certificat digital. În prezent, în România există șase furnizori de astfel de servicii. Din articolul de faţă puteţi afla care sunt etapele ce trebuie parcurse pentru obținerea unui certificat digital. Citește articolul