Ministerul Finantelor a publicat recent un ordin prin care aproba noi reglementari in ceea ce priveste cazierul fiscal. Pe de-o parte sunt aprobate noi modele ale formularelor necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal. Pe de alta parte, sunt modificate si clarificate procedurile prin care anumite fapte sunt inscrise sau scoase din cazierul fiscal.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Ordinul MFP nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 756, din 27 octombrie 2011. Acest ordin abroga prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 260/2007.
Noul act normativ stabileste modelul si continutul formularelor (unele dintre ele suferind cateva modificari):
- 500 „Fisa de inscriere in cazierul fiscal”,
- 501 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal;
- 502 „Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal”;
- 503 „Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal";
- 504 „Certificat de cazier fiscal” si anexa la certificatul de cazier fiscal;
- 505 „Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent”;
- 506 „Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscal";
- 507 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent ”;
- 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscal".
Ordinul MFP stabileste ca fisa de inscriere in cazierul fiscal si fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal se completeaza si se editeaza numai cu ajutorul programului de asistenta.
De asemenea, acest ordin aproba proceduri noi de inscriere si de scoatere a datelor in cazierul fiscal.
Astfel, sunt prevazute proceduri diferite prin care este inscrisa sau stearsa in/din cazierul fiscal inactivitatea fiscala a unui contribuabil, in functie de motivele pentru care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv:
de catre inspectia fiscala, in conditiile art. 781 alin. (1) lit. b)—c) din Codul de procedura fiscala. (Cititi mai multe despre declararea unui contribuabil inactiv aici si aici)
In mod similar, Ordinul ANAF stabileste si procedurile prin care inactvitatea fiscala unei persoane juridice este inscrisa sau stearsa in/din cazierul fiscal al reprezentantului legal al respectivei firme. La fel, procedurile sunt diferite, in functie de motivele pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv.
Puteti consulta atasat noile proceduri de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (4)