Ministerul Finantelor vrea sa modifice formularele necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, potrivit unui proiect de ordin publicat in dezbatere publica de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Astfel, ar putea fi modificate cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, precum si celelalte formulare privind inscrierea datelor in cazierul fiscal sau rectificare acestora.
Proiectul de ordin MFP a fost necesar in conditiile in care, la inceputul lunii septembrie, Guvernul a adus modificari importante in organizarea si functionarea cazierului fiscal prin
OG 25/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.628 din data de 2 septembrie 2011.
Noile reglementari vizeaza diferentierea termenului in care se radiaza faptele si situatiile care atrag inscrierea in cazierul fiscal, in functie de gravitatea faptei savarsite de catre contribuabil.
Astfel, faptele inscrise in cazierul fiscal sanctionate drept contraventii se scot din cazierul fiscal daca respectivii contribuabili nu au mai savarsit fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal intr-o perioada de 1 an de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.
In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data achitarii amenzilor sau dupa implinirea unui termen de 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte.
Pentru contraventiile la regimul produselor accizabile, pentru scoaterea din cazierul fiscal nu are relevanta achitarea amenzilor aplicate, fiind aplicabila vechea regula de scoatere din cazier, respectiv dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care au fost sanctionate aceste fapte.
De asemenea, datele privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent se scot din cazierul fiscal la data stingerii creantelor fiscale datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare, insa
nu mai devreme de 1 an de la data comunicarii deciziei organului fiscal competent ramase definitiva in sistemul cailor administrative sau judiciare de atac. In situatia in care creantele fiscale nu au fost stinse in termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenta se realizeaza incepand cu aceasta data.
In ceea ce priveste datele privind inactivitatea fiscala inscrise in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactive si al reprezentantilor legali ai acesteia, ele se scot din cazierul fiscal al acestora in functie de
motivul declararii starii de inactivitate fiscala.
Spre exemplu, pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal pentru ca nu si-au depus declaratiile fiscale, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali la data reactivarii contribuabilului.
Pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal deoarece s-a sustras de la inspectia fiscala, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali dupa implinirea unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului.
Avand in vedere aceste modificari, Ministerul Finantelor a considerat necesara aprobarea unor noi formulare pentru actualizarea informatiilor inscrise in cazierul fiscal, inclusiv pentru scoaterea faptelor si situatiilor inscrise. Nu scapa de modificari (minore, ce-i drept), nici cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal.
Mai exact, ordinul propus de Finante aproba noile modele ale formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal"
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal";
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal";
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal";
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare cu debitorul declarat
insolvabil sau insolvent";
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala";
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare cu
debitorul declarat insolvabil sau insolvent";
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala".
Proiectul de Ordin MFP mai precizeaza ca fisa de inscriere in cazierul fiscal si fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal se completeaza si se editeaza numai cu ajutorul programului de asistenta.
Puteti consulta atasat noile formulare propuse de Ministerul Finantelor.
Nota AvocatNet.ro: Modelul certificatului de cazier fiscal propus prin proiectul de ordin MFP nu poate fi descarcat din sectiunea de Transparenta decizionala a ANAF, de aceea nu vi-l putem oferi ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)