Noul Mers al Trenurilor aduce cateva noutati. In primul rand, actualele ranguri ale trenurilor de calatori se vor schimba, in trei noi categorii, mai exact: Intercity (IC), InterRegio (IR) si Regio (R).
In noul plan de mers 2011-2012 vor circula 70 de trenuri internationale, din care 40 InterRegio, patru Intercity si 26 Regio, precum si 1.336 de trenuri in trafic local, dintre care 28 sunt Intercity, 198 InterRegio si 1.110 Regio.
O alta noutate in ceea ce priveste Noul Mers al Trenurilor este aceea ca duratele de parcurs ale trenurilor de rang superior pe magistralele 200 Brasov-Curtici si 300 Bucuresti-Oradea vor fi reduse. Totodata, din 11 decembrie vor fi legaturi directe cu trenuri InterRegio, intre Bucuresti si Bistrita, Bucuresti si Targu Mures, Bucuresti si Sibiu, Craiova si Brasov, Brasov si Sibiu, Bucuresti si Timisoara, Satu Mare si Constanta, Constanta si Brasov.
Cat vom plati pentru calatoriile cu noile trenuri?
In ceea ce priveste tariful, pentru trenurile Intercity si Regio (fostele Intercity-uri si Personale) va fi pastrat, in timp ce pentru trenurile de tip InterRegio se va practica un tarif intermediar intre tariful celor doua ranguri de tren Accelerat si Rapid (aproximativ 22% mai putin decat la Rapid, respectiv 12% mai mare decat cel la Accelerat).
Prin tariful pentru InterRegio, abonamentele emise la trenurile Rapid vor scadea cu o suma cuprinsa intre 40 si 140 lei pe abonament, iar cele de la trenurile Accelerat vor creste in medie cu 10 lei pe abonament. De asemenea, va fi aplicat un "procent de fidelitate", care va mentine un tarif convenabil la calatoria cu mai multe trenuri apartinand CFR Calatori. Astfel, este vorba de reduceri de 10 la suta pentru doua trenuri, 15 la suta pentru trei trenuri, 20 la suta pentru patru trenuri, procentele fiind aplicate la biletele intregi adult si 50 la suta reducere pentru copii.
Cititi aici mai multe informatii despre Noul Mers al Trenurilor.
Comentarii articol (2)