Dupa ce Guvernul a modificat criteriile care stau la baza acordarii venitului minim garantat, a indemnizatiei pentru cresterea copilului si a alocatiei pentru sustinerea familiei, astfel incat plata acestor prestatii sociale sa fie conditionata de achitarea impozitelor si a taxelor locale, peste 70 mii de persoane nu vor mai primi aceste prestatii sociale.
Ministerul Muncii precizeaza ca
10,21% din totalul beneficiarilor de ajutoare sociale inregistreaza restante la plata taxelor si impozitelor locale. Potrivit
HG nr. 57/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82, din 1 februarie 2012, beneficiarii venitului minim garantat, ai indemnizatiei pentru cresterea copilului si ai alocatiei pentru sustinerea familiei sunt
obligati sa-si plateasca impozitele locale, prevazute de Codul Fiscal, si anume impozitul pe imobile, terenuri si autoturisme/autovehicule..
Potrivit datelor publicate de Ministerul Muncii, 10,8% dintre cei aproximativ 190 mii de beneficiari ai venitului minim garantat nu si-au platit impozitele si taxele locale. Situatia este similara si in ce priveste alocatia de sustinere a familiei, 11,65% dintre cei care primesc ajutorul nu si-au platit aceste datorii fata de bugetul local. Totodata, 6,7% dintre beneficiarii indemnizatiei de crestere a copilului nu s-au achitat de obligatia achitarii impozitelor si taxelor locale.
Judetele in care exista cel mai mare numar de restantieri sunt Mures (23,4%), Dolj (17,12%), Bacau (16,9%), Salaj (16,43%), Giurgiu (16,18%). In Bucuresti 7,92% dintre beneficiari au restanta la plata acestor taxe si impozite.
Conform Ministerului, toti
cei care au restante la plata impozitelor locale au iesit din plata incepand cu data de 1 februarie, urmand a fi repusi in drepturi in momentul in care fac dovada platii taxelor. Toti beneficiarii vor fi instiintati de suspendarea platii.
“Daca cetatenii isi achita obligatiile locale intr-o perioada de 5 luni de zile, reintra in plata si vor primi si drepturile din urma. In situatia in care nu platesc restantele in aceasta perioada de timp, dreptul inceteaza, iar beneficiarul trebuie sa reia intreaga procedura, pentru a reintra in drepturi”, mai precizeaza Ministerul Muncii.
In acelasi timp, ministerul de resort mentioneaza ca va fi verificat, in perioada urmatoare, daca datele transmise de primarii coincid cu cifrele din registrele de la primariile din tara. Astfel, edilii locali care nu au trimis datele corect, risca amenzi de pana la 5.000 de lei.
Comentarii articol (1)