În esența, mingea nu este în terenul celui care te enervează/dezamăgește/supără, ci în al tău. Iar atunci când o încărcătură emoțională negativă de acest fel riscă să îți afecteze atmosfera la birou și performanța făcându-te să te concentrezi aproape exclusiv pe relația tensionată și nesemnificativ pe ce ai de realizat, decizia de a schimba ceva nu mai are nevoie de argumente suplimentare.
În articolul său din Harvard Business Review, Amy Gallo recomandă:
1. Controlează-ți reacțiile. În interacțiunea cu o persoană nesuferită să îți concentrezi atenția nu pe ceea ce face persoana respectivă, ci pe reacțiile tale (pe care, cel puțin teoretic, ar trebui să le poți controla).
2. Nu vorbi despre nemulțumiri. Sunt cel puțin două motive pentru care nu trebuie să faci asta: riști să te pui pe tine într-o lumină negativă și să tensionezi și mai mult atmosfera în spațiul limitat al biroului (unde emoțiile negative au cel mai mare potențial de a fi contagioase).
3. Gândește-te dacă problema nu e cumva la tine și nu la ei. Mai ales în situația în care ai din ce în ce mai des nemulțumiri vizavi de colegii de birou, poate că un exercițiu de auto-analiză este necesar.
4. Petrece mai mult timp lucrând cu persoana respectivă. Oricât de ciudat ar suna, un proiect care necesită coordonare și cooperare are șanse mari să te ajute să înțelegi mai bine reacțiile celuilalt și să le interpretezi în altă “nota” emoțională.
5. Oferă feedback. Cu atenție, evident, pentru că, atunci când e vorba de percepții, discuțiile de feedback nu sunt niciodată nici comode și nici ușoare. Dacă însă ai depășit stadiul de percepție și este evident că persoana cealaltă are o problemă de atitudine, feedback-ul este absolut necesar.
6. Adoptă o atitudine de genul: “nu îmi pasă”. În situațiile în care nu poți oferi feedback, detașarea este cea mai bună soluție. Concentrează-te pe CE în loc de CINE.
Citește tot articolul How to Work with Someone You Hate pentru mai multe informații despre sugestiile de mai sus și două studii de caz care pun totul în perspectivă.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original aici.
Comentarii articol (22)