Nu conteaza daca concurentii isi pot permite logo-uri traznite si papetarie scumpa, dar emailul te pune pe picior de egalitate.
Prin mail, ceea ce si cum spui, conteaza mult mai mult decat atunci cand foloseai ca suport hartia. Pentru ca emailul este usor de trimis, iar tu un proprietar grabit al unei mici afaceri, te simti indatorat sa raspunzi imediat, asa ca trimiti in graba un raspuns.
De cate ori ai apasat "send" si apoi ti-ai amintit cateva lucruri pe care ai uitat sa le mentionezi? Sau ai trimis un mesaj dezordonat, oferindu-i clientului tau sarcina de a-l descurca. Te-ai gandit ca ortografia nu conteaza? In cele din urma "este doar un mail"!
Ortografia conteaza foarte mult. Concurenta bine situata are sprijinul compaiei sale puternice. Greselile tale de ortografie te vor calatologa ca fiind " prea ocupat sa corectez greselile". Greselile tale de ortografie si neorganizarea mesajelor trimise iti vor intari concurentii. Neatentia fata de scriere reflecta aceeasi neglijenta fata de serviciile oferite clientilor tai? Daca mesajul este gresit conceput, pot fi produsele tale mai bune?
Cand scrii un email, adu-ti aminte:clientul te va judeca dupa ce si cum formulezi acel mesaj. Nu lasa felul in care iti scrii mesajele sa dea motiv clientilor tai sa aleaga concurenta.
7 pasi pentru a scrie un mail reusit:
1. Gandeste inainte sa scrii :
Inainte sa scrii, noteaza-ti punctele principale sau scopul mesajului tau. Stabileste ceea ce este mai important si incepe cu acea idee chiar din primul paragraf. Nu lasa informatiile importante pentru paragraful al doilea. Cititori grabiti poate nu vor citi mai mult de un paragraf.
2. Foloseste o propozite informativa :
Lanseaza mesajul tau principal folosind o propozitie care anunta ceea ce vei scrie in continuare (Cerere, anunt, etc.) si subiectul. Cititori folosesc propozitia de inceput si la sortarea mailurilor. Un inceput bun anunta ca acel mail este relevant sau important. Un inceput vag insa il invita pe cititor sa ignore sau sa stearga acel mesaj.
3. Comunica ceea ce doresti sa se intample :
Nu-l lasa pe cititor sa se gandeasca de ce oare i-ai trimis acel mail si ce vrei. Transmite clar ceea ce doresti sa se intample, accentuat si la inceputul mesajului tau.
4. Formuleaza mesajul pentru a fi citit usor :
Realizeaza paragrafe scurte, foloseste enumerarea cu liniuta pe verticala pentru a condensa informatia si adauga spatii pentru a pune in relief informatiile cu adevarat importante.
5. Trimite un mail doar publicului tinta :
Rezista tentatiei de a trimite copii la toata lumea. Defineste-ti si limiteaza-ti audienta doar la cei care chiar au nevoie de acea informatie. Dupa ce vor primi cateva mailuri irelevante, clientii tai nu se vor mai obosi sa le citeasca si pe cele cu adevarat importante.
6. Foloseste un ton adecvat:
Poate vei fi tentat sa ii spui clientului tau zgarcit exact ceea ce simti. Si cu siguranta te vei simti mai bine. Pur si simplu nu trimite astfel de mesaje cand te gasesti intr-un moment de izbucnire. Pastreaza-ti tonul prietenos, de afaceri . Nu vorbi de rau concurenta. Este doar la un click departare!
7. Verifica - inainte de a da trimite mailul:
Inainte de a trimite mailul, corecteaza greselile si asigura-te ca ai punctat ceea ce te intereseaza. Nu uita sa incluzi si atasamentul promis.
Nu folosi :
- Nu folosi emailul daca mesajul trebuie sa fie privat si sigur ;
- Nu trimite un mesaj care nu doresti a fi citit de toata lumea, este foarte usor a se face « forward ».
- Scrie intotdeauna ceva la «Subiect »
- Nu folosi numai majuscule ;
- Nu trimite mai departe un mesaj fara a explica de la-ai trimis ;
- Nu incarca emailul cu zambareti sau alte emotii ;
- Nu lasa sa reiasa din mesajul tau un limbaj ofensiv sau emotional ;
- Nu trimite emailul fara sa corectezi greselile.
Comentarii articol (0)