Ordinul MFP nr. 518/2011 pentru modificarea unor ordine ale ministrului finantelor publice a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 264 din 23 aprilie 2012 si a intrat in vigoare la data publicarii.
Acest act normativ modifica, printre altele, si Ordinul MFP nr. 2795/2011 care stabileste criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor.
Astfel, prin modificararile aduse de Finante, se stabileste ca asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa prezinte cazier fiscal, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social. Pana acum, cazierul fiscal era solicitat doar asociatilor care detineau minimum 15% din capitalul social al societatii comerciale.
De asemenea, asociatii persoanei impozabile care nu sunt inregistrati fiscal in Romania trebuie sa prezinte, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social, si declaratia pe propria raspundere ca nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la art. 2 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 (atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent si inactivitatea fiscala).
La fel ca in cazul cazierului fiscal, si declaratia pe propria raspundere era solicitata doar asociatilor care detineau minimum 15% din capitalul social al societatii comerciale.
Procedura de inregistrare fiscala a firmelor
Procedura de inregistrare fiscala a firmelor, asa cum este stabilita prin ordinul MFP nr. 2795/2011, este urmatoarea:
- depunerea formularului 098 si a Anexei la Cererea de inregistrare in scopuri de tva (atentie!, aceasta din urma este un pdf inteligent si trebuie insotita de suport electronic);
- documente insotitoare: copii legalizate ale actelor de identitate ale administratorilor; documentele privind detinerea legala a spatiului aferent sediului social si/sau a sediilor secundare; declaratie pe proprie raspundere a administratorilor cum ca nu au comis infractiuni si fapte de natura celor prevazute in OG 75/2001;
- se realizeaza de catre organul fiscal controlul documentar pe baza documentelor prezentate ori pe baza evidentelor proprii ale organului fiscal;
- verificarea la fata locului a existentei spatiului aferent sediului social si/sau sediilor secundare declarate;
- verificarea criteriilor de evaluare si intocmirea de catre organul fiscal a unui referat prin care se va stabili punctajul obtinut;
- emiterea deciziei de aprobare sau respingere in termen de maxim 3 zile lucratoare.
Mai multe despre inregistrarea in scopuri de TVA si criteriile aplicate puteti citi AICI.