Proiect de Lege pentru modificarea ºi completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare ºi a falimentului
Art. I. Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare, republicatã în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1066 din 17 noiembrie 2004, se modificã ºi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul legii se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Lege privind procedura insolvenþei"
2. Alineatul (1) al articolului 1 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Procedura generalã prevãzutã de prezenta lege se aplicã urmãtoarelor categorii de debitori aflaþi în stare de insolvenþã sau de insolvenþã iminentã:
1. societãþile comerciale;
2.societãþile cooperative;
3. societãþile agricole;
b grupurile de interes economic.
3. Dupã articolul 1 se introduce un nou articol 11, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11 " Procedura simplificatã prevãzutã de prezenta lege se aplicã debitorilor aflaþi în stare de insolvenþã care se încadreazã în una din urmãtoarele categorii:
a) comerciant persoanã fizicã;
b) asociaþie familialã;
c) alte categorii de comercianþi care îndeplinesc cel puþin una dintre urmãtoarele condiþii:
1. cifra de afaceri anualã evidenþiatã în ultimele situaþii financiare este mai micã de 1 milion RON ºi, dupã caz:
a. activul total, evidenþiat în ultimele situaþii financiare ale debitorului, este mai mic decât 1 milion RON;
b. debitorul are un numãr de salariaþi mai mic de 15, stabilit la sfârºitul lunii anterioare formulãrii cererii de deschidere a procedurii simplificate de insolvenþã;
2. nu deþine nici un bun în patrimoniul sãu ºi/sau actele ºi documentele sale contabile nu pot fi gãsite ºi/sau administratorul nu poate fi gãsit, sediul nu mai existã ori nu corespunde adresei menþionate la Oficiul Registrului Comerþului;
3. nu a prezentat, în condiþiile art. 39, documentele prevãzute la art. 33 alin. (1)."
4. Articolul 2 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2 - Scopul legii este instituirea unei proceduri colective pentru acoperirea pasivului debitorului aflat în insolvenþã, fie prin reorganizarea activitãþii acestuia, prin instituirea unui plan care sã prevadã restructurarea activitãþii sale ºi/sau lichidarea unor bunuri din averea lui, pânã la stingerea pasivului, fie prin faliment.
5. Articolul 3 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins
"Art. 3 - În înþelesul prezentei legi, termenii prezentaþi în acest articol se definesc dupã cum urmeazã:
(1) Insolvenþa este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeazã prin insuficienþa fondurilor bãneºti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
a) insolvenþa este prezumatã ca fiind vãditã, atunci când debitorul, dupã 30 de zile de la scadenþã, nu a plãtit datoria sa faþã de unul sau mai mulþi creditori care au pretins plata unor creanþe certe, lichide ºi exigibile;
b) insolvenþa este iminentã atunci când se dovedeºte cã debitorul nu va putea plãti, la scadenþã, datoriile exigibile angajate, cu fondurile bãneºti disponibile la data scadenþei.
(2) Averea debitorului reprezintã totalitatea bunurilor ºi drepturilor sale patrimoniale " inclusiv cele dobândite în cursul procedurii insolvenþei " care pot face obiectul executãrii silite, în condiþiile reglementate de Codul de procedurã civilã.
(3)Termenul de procedurã colectivã presupune existenþa a cel puþin doi creditori cu creanþe curente, restante sub condiþie, sau litigioase, dintre care cel puþin unul se calificã drept creditor îndreptãþit sã solicite deschiderea procedurii, ºi în cadrul cãreia, consecutiv deschiderii procedurii insolvenþei, creditorii recunoscuþi participã împreunã la urmãrirea ºi recuperarea creanþelor lor în modalitãþile prevãzute de prezenta lege.
(4) Data deschiderii procedurii reprezintã:
a) în cazul cererii debitorului de deschidere a procedurii, data pronunþãrii încheierii, respectiv a sentinþei, prevãzute la alin.(1) al art. 38 sau data încheierii judecãtorului-sindic prevãzutã la acelaºi alineat;
b) în cazul cererii creditorului de deschidere a procedurii, data pronunþãrii sentinþei judecãtorului-sindic prevãzutã la art. 38 alin.(5) sau (7).
(5) Debitorul este o persoanã fizicã, acþionând individual sau în asociaþie familialã, sau o persoanã juridicã, al cãrei patrimoniu este în stare de insolvenþã.
(6) Prin creditor îndreptãþit sã deschidã procedura insolvenþei se înþelege creditorul a cãrui creanþã împotriva patrimoniului debitorului este certã, lichidã ºi exigibilã de mai mult de 30 de zile ºi îndeplineºte urmãtoarele condiþii:
a) are un cuantum superior valorii însumate a 6 salarii medii pe economie, în cazul în care creanþa izvorãºte din raporturi de muncã sau raporturi obligaþionale civile;
b) are un cuantum superior echivalentului în lei al sumei de 11.000 RON, în cazul în care face parte din orice altã categorie de creanþã cu excepþia celor prevãzute la lit. a).
(7) Prin creditor se înþelege persoana fizicã sau juridicã care deþine un drept de creanþã asupra averii debitorului ºi care a solicitat, în mod expres, instanþei sã îi fie înregistratã creanþa în tabelul definitiv de creanþe sau în tabelul definitiv consolidat de creanþe ºi care pot face dovada creanþei lor faþã de patrimoniul debitorului, în condiþiile prezentei legi. Au calitatea de creditor, fãrã a depune personal declaraþiile de creanþã, salariaþii debitorului.
(8) Creditorii garantaþi sunt creditorii titulari ai unor privilegii însoþite de drepturi de retenþie de orice fel sau ai unor creanþe garantate prin drepturi reale asupra unora sau tuturor bunurilor debitorului, aceste bunuri reprezentând garanþiile creanþelor.
(9) Creanþele salariale sunt creanþele ce izvorãsc din raporturi de muncã între debitor ºi angajaþii acestuia. Aceste creanþe sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creanþe de cãtre administratorul judiciar/ lichidatorul judiciar.
(10) Creanþe bugetare reprezintã creanþele izvorâte din impozite, taxe, contribuþii, amenzi ºi alte venituri bugetare, precum ºi accesoriile acestora, respectiv dobânzi, penalitãþi ºi majorãri de întârziere.
(11) Creditorii chirografari sunt creditorii debitorului care nu au constituit garanþii faþã de patrimoniul debitorului ºi care sunt menþionaþi la art. 122 punctul 7 sau 8 pentru creanþele lor restante la data deschiderii procedurii, precum ºi alþi creditori asimilaþi de la art. 122 punctul 2 ale cãror creanþe sunt curente la data deschiderii procedurii ºi/sau plãtite ca ºi creanþe curente aferente activitãþilor curente în perioada de observaþie.
(12) Activitãþile curente reprezintã acele fapte de comerþ ºi operaþiuni financiare efectuate de debitor în perioada de observaþie, în cursul normal al comerþului sãu, cum ar fi:
a) continuarea activitãþilor contractate, conform obiectului de activitate;
b) efectuarea operaþiunilor de încasãri ºi plãþi aferente acestora;
c) asigurarea finanþãrii capitalului de lucru în limite curente.
(13) Perioada de observaþie este perioada cuprinsã între data deschiderii procedurii ºi data confirmãrii planului, sau, dupã caz, a respingerii planului de reorganizare.
(14) Tabelul preliminar de creanþe cuprinde toate creanþele nãscute înainte de data deschiderii procedurii, curente, scadente, sub condiþie sau în litigiu, acceptate de cãtre administratorul judiciar în urma verificãrii acestora. În tabel va fi menþionatã atât suma solicitatã de cãtre creditor, cât ºi suma acceptatã ºi rangul de preferinþã.
(15) Prin tabelul definitiv de creanþe se înþelege tabelul care cuprinde toate creanþele asupra averii debitorului la data deschiderii procedurii, acceptate în tabelul preliminar ºi împotriva cãrora nu s-au formulat contestaþii în conformitate cu art. 87, precum ºi creanþele admise în urma soluþionãrii contestaþiilor. În acest tabel se aratã suma solicitatã, suma admisã ºi rangul de prioritate pe care fiecare creanþã înscrisã l-ar dobândi în cazul în care s-ar decide lichidarea debitorului înainte ca un plan de reorganizare sã fie confirmat ºi nici o altã datorie nu s-ar mai acumula între data deschiderii procedurii ºi data intrãrii în faliment.
(16)Tabelul preliminar suplimentar cuprinde toate creanþele nãscute dupã data deschiderii procedurii generale a falimentului, acceptate de cãtre lichidator în urma verificãrii acestora. În tabel va fi menþionatã atât suma solicitatã de cãtre creditor, cât ºi suma acceptatã ºi rangul de preferinþã.
(17)Tabelul definitiv suplimentar cuprinde totalitatea creanþelor acceptate în tabelul preliminar suplimentar, faþã de care nu s-au formulat contestaþii în conformitate cu dispoziþiile art. 107 lit. c) ºi creanþele nãscute dupã data deschiderii procedurii admise în urma soluþionãrii contestaþiilor. În tabel va fi menþionatã atât suma solicitatã de cãtre creditor, cât ºi suma acceptatã ºi rangul de preferinþã.
(18)Tabelul definitiv consolidat va cuprinde totalitatea creanþelor ce figureazã ca admise în tabelul definitiv de creanþe ºi tabelul definitiv suplimentar. În situaþia în care s-a dispus intrarea în faliment dupã confirmarea unui plan de reorganizare, urmeazã a se întocmi o variantã actualizatã a tabelului definitiv consolidat, în concordanþã cu programul de platã a creanþelor cuprins în planul de reorganizare ºi cu deducerea sumelor achitate pe parcursul desfãºurãrii acestuia.
(19) Reorganizarea judiciarã este procedura ce se aplicã debitorului persoanã juridicã în vederea revenirii acestuia la starea de solvabilitate ºi în vederea achitãrii datoriilor acestuia conform programului de platã a creanþelor. Procedura de reorganizare presupune întocmirea, aprobarea, implementarea ºi respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sã prevadã împreunã sau separat:
a) restructurarea operaþionalã ºi/sau financiarã a debitorului;
b) restructurarea corporativã prin modificarea structurii de capital social;
c) restrângerea activitãþii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului.
(20) Categoria de creanþe defavorizate este prezumatã a fi categoria de creanþe pentru care planul de reorganizare prevede cel puþin una dintre modificãrile urmãtoare pentru oricare dintre creanþele categoriei respective:
a) o reducere a cuantumului creanþei;
b) o reducere a garanþiilor sau a altor accesorii, cum ar fi reeºalonarea plãþilor în defavoarea creditorului;
c) valoarea actualizatã cu dobânda de referinþã a Bãncii Naþionale a României, dacã nu este stabilit altfel prin contractul privind creanþa respectivã sau prin legi speciale, este mai micã decât valoarea la care a fost înscrisã în tabelul definitiv de creanþe.
(21) Prin program de platã a creanþelor se înþelege tabelul de creanþe menþionat în planul de reorganizare care cuprinde:
a) cuantumul sumelor datorate creditorilor conform tabelului definitiv de creanþe pe care debitorul se obligã sã le plãteascã acestora;
b) termenele la care debitorul urmeazã sã plãteascã aceste sume;
(22) Prin procedura falimentului se înþelege procedura de insolvenþã ce se aplicã debitorului care nu poate sã revinã la starea de solvabilitate, prin care, în vederea acoperirii datoriilor, se procedeazã la lichidarea averii debitorului ºi distribuirea cãtre creditori a sumelor obþinute din valorificarea bunurilor ºi încasarea creanþelor, conform ordinii de preferinþã prevãzutã de prezenta lege.
(23) Procedura generalã reprezintã procedura prevãzutã de prezenta lege, prin care un debitor care îndeplineºte condiþiile prevãzute la art. 1 alin. (1) fãrã a le îndeplini simultan ºi pe cele de la art. 11, intrã, dupã perioada de observaþie, succesiv, în procedura de reorganizare judiciarã ºi în procedura de faliment, sau separat, doar în reorganizare judiciarã sau doar în faliment.
(24) Procedura simplificatã reprezintã procedura prevãzutã de prezenta lege prin care debitorul care îndeplineºte condiþiile prevãzute la art. 11 intrã, dupã perioada de observaþie, direct în faliment.
(25) Administratorul special este reprezentantul desemnat de organele statutare ale debitorului, persoanã juridicã, sã efectueze, în numele ºi pe seama acestora, actele de administrare necesare în perioadele din procedurã când debitorului i se permite sã-ºi administreze activitatea ºi sã le reprezinte interesele în procedurã pe perioada în care debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare.
(26) Administratorul judiciar este persoana fizicã sau societatea comercialã, practician în insolvenþã, autorizat în condiþiile legii, desemnat sã exercite atribuþiile prevãzute la art. 24, în perioada de observaþie ºi pe durata procedurii de reorganizare.
(27) Lichidatorul judiciar este persoana fizicã sau juridicã, practician în insolvenþã, autorizat în condiþiile legii, desemnatã sã conducã activitatea debitorului ºi sã exercite atribuþiile prevãzute la art. 29 în cadrul procedurii de faliment, atât în procedura generalã cât ºi în cea simplificatã.
(28) Buletinul procedurilor de insolvenþã reprezintã publicaþia editatã de Oficiul Naþional al Registrului Comerþului care are ca scop publicarea citaþiilor, convocãrilor, notificãrilor ºi comunicãrilor actelor de procedurã efectuate de instanþele judecãtoreºti, administratorul judiciar/lichidatorul judiciar ºi comitetul creditorilor, dupã deschiderea procedurii prevãzute de prezenta lege.
(29) Ridicarea dreptului de administrare totalã atrage suspendarea mandatului consiliului de administraþie al debitorului.
6. Alineatul (1) al articolului 4 se va modifica ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cele privind notificarea, convocarea ºi comunicarea actelor de procedurã efectuate de administratorul judiciar ºi/sau lichidatorul judiciar vor fi suportate din averea debitorului.
7. Alineatul (4) al articolului 4 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(4) În lipsa disponibilitãþilor în contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, plãþile efectuându-se pe baza unui buget previzionat pe o perioada de cel puþin 3 luni, aprobat de judecãtorul sindic.”
8. Alineatul (5) al articolului 4 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(5) Fondul prevãzut la alin. (4) va fi constituit prin majorarea cu 10% a taxelor percepute de oficiile registrului comerþului de pe lângã tribunale ºi va fi virat in contul Uniunii Naþionale a Practicienilor în Reorganizare ºi Lichidare, prin Oficiul Naþional al Registrului Comerþului.”
9. Dupã alineatul (5) al articolului 4 se introduce un nou alineat, (6), care va avea urmãtorul cuprins:
„(6) Uniunea Naþionalã a Practicienilor în Reorganizare ºi Lichidare va comunica la Oficiul Naþional al Registrului Comerþului numãrul contului ºi unitatea la care acesta este deschis ºi orice modificãri ulterioare ale acestuia.”
10. Dupã alineatul (4) al articolului 4 se adaugã un nou alineat, (41), cu urmãtorul cuprins:
„(41) Judecãtorul sindic va putea autoriza, pe baza documentelor justificative, plata din fondul de lichidare a cheltuielilor ce au depãºit bugetul previzionat.”
#PAGEBREAK#
11. Articolul 6 se modificã ºi va avea cu urmãtorul cuprins:
„Art. 6 – (1) Toate procedurile prevãzute de prezenta lege, cu excepþia recursului prevãzut la art. 8, sunt de competenþa exclusivã a secþiei de faliment a tribunalului ce are sediul în aceleaºi localitãþi cu curtea de apel în a cãrui razã teritorialã se aflã sediul debitorului, astfel cum figureazã acesta în registrul comerþului, respectiv în registrul societãþilor agricole ºi sunt exercitate de un judecãtor-sindic desemnat de preºedintele tribunalului în condiþiile art. 9.
(2) Înregistrãrile în registrul comerþului a menþiunilor dispuse de judecãtorul sindic în cadrul procedurii de insolvenþã se efectueazã potrivit legii.”
12. Alineatul (1) al articolului 7 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 7 - Citarea pãrþilor, precum ºi comunicarea oricãror acte de procedurã se fac prin Buletinul procedurilor de insolvenþã. Comunicarea citaþiilor, convocãrilor ºi notificãrilor faþã de participanþii la proces al cãror sediu, domiciliu sau reºedinþã se aflã în strãinãtate este supusã dispoziþiilor Codului de procedurã civilã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
13. La articolul 7, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, 11, cu urmãtorul cuprins:
11) Formatul ºi conþinutul cadru al actelor care se publicã în Buletinul procedurilor de insolvenþã ºi ale dovezii privind îndeplinirea procedurii de citare, convocare, notificare ºi comunicare se stabilesc prin ordin al ministrului justiþiei ºi vor fi utilizate, în mod obligatoriu, de toþi participanþii la procedurã.
„(12) Notificãrile, convocãrile ºi comunicãrile, prevãzute de prezenta lege cad în sarcina administratorului judiciar sau a lichidatorului judiciar, dupã caz.”
14. La articolul 7, dupã alineatul (2), se introduce un nou alineat, (3), cu urmãtorul cuprins:
„(3) Creditorii care au înregistrat cereri de admitere a creanþelor sunt prezumaþi cã au în cunoºtinþã termenele prevãzute la art. 75 ºi 76 sa u 106, 107ºi 107 1, dupã caz, ºi nu vor mai fi citaþi.”
15. Alineatul (2) al articolului 8 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(2) Termenul de recurs este, în procedura generalã, de 10 zile de la comunicarea hotãrârii, respectiv de 5 zile, în procedura simplificatã.”
16. La articolul 8 alineatul (5), dupã litera a) se introduce o nouã literã a1), cu urmãtorul cuprins:
a1) hotãrârea prin care se decide intrarea în procedura simplificatã;
17. La articolul 11, litera a) a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„a) darea hotãrârii de deschidere a procedurii ºi, dupã caz, de intrare în faliment atât prin procedura generalã cât ºi prin procedura simplificatã;
18. La articolul 11, litera c) a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„c) desemnarea, prin hotãrâre de deschidere a procedurii, a administratorului judiciar provizoriu care va administra procedura pânã la confirmarea sau, dupã caz, înlocuirea sa, de cãtre adunarea creditorilor, precum ºi stabilirea onorariului ºi atribuþiilor acestuia pentru aceastã perioadã.”
19. La articolul 11, alineatul (1), dupã litera c) se introduc douã noi litere, c1 ºi c2, cu urmãtorul cuprins:
„c1) confirmarea prin hotãrâre, a administratorului judiciar sau lichidatorului judiciar desemnat de adunarea creditorilor, confirmarea onorariului negociat cu adunarea creditorilor ºi stabilirea atribuþiilor acestuia;
c2) înlocuirea pentru motive temeinice, prin hotãrâre, a administratorului judiciar sau lichidatorului judiciar”
20. La articolul 11, alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, d1, cu urmãtorul cuprins
„d1) judecarea cererilor de atragere a rãspunderii membrilor organelor de conducere care au contribuit la ajungerea debitorului în insolvenþã, potrivit art. 137, cu aplicarea sancþiunilor prevãzute la 141-145.”
21. La articolul 11, litera f) a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„f) judecarea contestaþiilor debitorului, ale comitetului creditorilor ori ale oricãrei pãrþi interesate împotriva mãsurilor luate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar;”
22. La articolul 11, litera h) a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„h) soluþionarea cererii administratorului judiciar sau a comitetului creditorilor de întrerupere procedurii de reorganizare judiciare ºi de intrare în faliment;
23. La articolul 11, litera i) a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„i) soluþionarea obiecþiunilor comitetului creditorilor sau a creditorilor, dupã caz, la rapoartele trimestriale ºi la cel final ale administratorului judiciar sau ale lichidatorului judiciar;”
24. La articolul 11, dupã litera i) se introduce o nouã literã, i1), cu urmãtorul cuprins:
„i1) judecarea contestaþiilor creditorilor cu privire la inacþiunile, mãsurile ºi deciziile luate de comitetul creditorilor;
25. La articolul 12 se adaugã un nou alineat (2), cu urmãtorul cuprins:
„(2) Dispoziþiile art. 24 alin.(1) din Codul de procedurã civilã privind incompatibilitatea nu sunt aplicabile faþã de judecãtorul-sindic care pronunþã succesiv hotãrâri în acelaºi dosar, nici în situaþia în care unele dintre aceste hotãrâri au fost desfiinþate pe calea recursului.”
26. Articolul 13 se abrogã.
27. Alineatul (3) al articolului 14 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(3)Adunarea creditorilor va putea fi convocatã ºi de cãtre Comitetul creditorilor sau la cererea creditorilor deþinând creanþe în valoare de cel puþin 30% din valoarea totalã a acestora.
28. Alineatele (4), (5) ºi (7) ale articolului 15 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(4) Dacã legea nu interzice în mod expres, creditorii vor putea vota ºi prin corespondenþã. Scrisoarea prin care se exprimã votul, semnatã de creditor, semnãtura fiind legalizatã de notarul public, sau înscrisul în format electronic, cãruia i s-a încorporat, ataºat sau asociat semnãtura electronicã extinsã, bazatã pe un certificat calificat valabil, poate fi comunicat prin orice mijloace ºi înregistrat la administratorul judiciar/lichidatorul judiciar, cu cel puþin 5 zile înainte de data fixatã pentru exprimarea votului. Votul creditorului legal convocat care nu participã la Adunarea creditorilor ºi nu îºi trimite votul prin corespondenþã se prezumã a fi dat în interesul debitorului.”
(5) La ºedinþele adunãrii creditorilor vor putea participa 2 delegaþi ai salariaþilor debitorului, votând pentru creanþele reprezentând salariile ºi alte drepturi bãneºti
(7) Deliberãrile ºi hotãrârile Adunãrii creditorilor vor fi cuprinse într-un proces-verbal care va fi semnat de membrii Comitetului creditorilor, precum ºi de administratorul judiciar sau de lichidator, dupã caz. Procesul-verbal va fi depus, prin grija administratorului judiciar/lichidatorului judiciar, la dosarul cauzei în termen de 2 zile lucrãtoare de la data Adunãrii creditorilor.”
29. Alineatul (1) al articolului 16 se abrogã.
30. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 16 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(2) Cu excepþia cazurilor în care legea cere o majoritate specialã, adunãrile creditorilor vor avea loc în prezenþa titularilor de creanþe însumând cel puþin 30% din valoarea totalã a creanþelor împotriva averii debitorului ºi a cel puþin trei membri ai comitetului creditorilor, iar deciziile adunãrii creditorilor se adoptã cu votul titularilor unei majoritãþi, prin valoare, a creanþelor prezente.”
(3) Calculul valorii totale a creanþelor prevãzute la alin. (2) împotriva averii debitorului se va determina prin raportare la urmãtoarele criterii:
a) ulterior afiºãrii tabelului preliminar ºi pânã la afiºarea tabelului definitiv, valoarea creanþelor verificate ºi acceptate de administratorul judiciar, aºa cum reiese din cuprinsul tabelului preliminar.
b) ulterior afiºãrii tabelului definitiv ºi pânã la confirmarea unui plan de reorganizare, astfel cum reiese din cuprinsul tabelului definitiv;
c) ulterior confirmãrii planului de reorganizare ºi pânã la afiºarea tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din planul de reorganizare confirmat; ºi
d) ulterior afiºãrii tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din cuprinsul acestuia.”
#PAGEBREAK#
31. Alineatele (1), (3) ºi (4) ale articolului 17 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(1) Judecãtorul-sindic va desemna, în raport cu proporþiile cazului, un comitet format din 3 - 7 creditori dintre cei cu creanþele garantate ºi chirografare cele mai mari, prin valoare, înscriºi în lista prevãzutã la art. 33 alin. (1), lit. c), art. 39, respectiv art. 40.
(3) În cadrul primei ºedinþe a adunãrii creditorilor aceºtia vor putea alege un comitet format din 3 - 7 creditori dintre cei cu creanþe garantate ºi cei chirografari, dintre primii 20 de creditori în ordinea valorii, care se oferã voluntar; comitetul astfel desemnat va înlocui comitetul desemnat anterior de judecãtorul-sindic.
(4) Dacã nu se va obþine majoritatea necesarã, se va menþine comitetul desemnat anterior de judecãtorul sindic. La propunerea administratorului judiciar sau a celorlalþi membri ai comitetului, judecãtorul sindic va consemna prin încheiere modificarea componenþei acestuia, astfel încât criteriile de le art. 17 alin. (3) sã fie respectate în toate fazele procedurii.”
32. Articolul 18 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 18 - (1) Comitetul creditorilor va avea urmãtoarele atribuþii:
a) sã analizeze situaþia debitorului;
b) sã negocieze cu administratorul judiciar sau cu lichidatorul judiciar care doreºte sã fie desemnat de cãtre creditori în dosar, condiþiile numirii ºi sã recomande adunãrii creditorilor astfel de numiri;
c) sã ia la cunoºtinþã rapoartele întocmite de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar ºi sã aprobe sau sã facã contestaþii la acestea;
d) sã întocmeascã rapoarte pe care sã le prezinte Adunãrii creditorilor privind mãsurile luate de administrator sau de lichidator ºi efectele acestora ºi sã propunã, motivat, ºi alte mãsuri;
e) atunci când debitorul nu ºi-a declarat intenþia de reorganizare în condiþiile art. 33 alin. (1) lit. g), respectiv art. 39, nu a propus un plan de reorganizare sau nu a fost confirmat un plan de reorganizare, poate sã cearã judecãtorului-sindic sã ridice debitorului dreptul de administrare;
f) sã introducã acþiuni pentru anularea unor transferuri cu caracter patrimonial, fãcute de debitor în dauna creditorilor, atunci când astfel de acþiuni nu au fost introduse de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar.
(2) Comitetul creditorilor se va întruni ori de câte ori va fi necesar din iniþiativa a cel puþin doi dintre membrii sãi, dar cel puþin o datã pe lunã la convocarea administratorului sau lichidatorului, dupã caz, pentru a dezbate raportul prevãzut de art. 25.
(3) Deliberãrile Comitetului creditorilor vor avea loc în prezenþa administratorului/lichidatorului ºi vor fi consemnate într un proces verbal care va reþine pe scurt conþinutul deliberãrilor, precum ºi hotãrârile luate.
(4) Deciziile Comitetului creditorilor se iau cu majoritatea simplã din totalului numãrului de membri ai acestuia.
(5) Dacã un membru al Comitetului creditorilor este, datoritã interesului propriu, în conflict de interese cu interesul concursual al creditorilor participanþi la procedurã, se va abþine de la vot.
Î (6) Împotriva inacþiunilor, mãsurilor ºi deciziilor luate de comitetul creditorilor, orice creditor poate formula contestaþie la judecãtorul sindic, dupã ce, în prealabil, a sesizat Comitetul creditorilor cu privire la mãsurile contestate, iar soluþia datã de comitet creditorului nu rãspunde intereselor creditorului.
33. Titlul Secþiunii a IV a se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins: „Secþiunea a IV a - Reprezentantul membrilor sau asociaþilor /acþionarilor”
34. Alineatele (1) ºi (4) ale articolului 19 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(1) Pe perioada desfãºurãrii procedurii prevãzute de prezenta lege în care debitorului persoanã juridicã nu i s-a ridicat dreptul de administrare, acesta este reprezentat de un administrator special, numit de organele sale statutare, la ºedinþele cãrora trebuie sã fie prezent ºi administratorul judiciar, în vederea exercitãrii atribuþiilor de supraveghere. Dupã ridicarea dreptului de administrare, debitorul este reprezentat ºi condus de administratorul judiciar/lichidatorul judiciar.
(4) La deschiderea procedurii, organele statutare de conducere ale debitorului persoanã juridicã vor desemna, pe cheltuiala lor, un reprezentant, persoanã fizicã sau juridicã, administrator special, care sã le reprezinte interesele ºi sã participe la procedurã, pe seama debitorului.
35. Reprezentantul prevãzut la alin. (4) va avea urmãtoarele atribuþii:
a) de a exprima intenþia debitorului de a propune un plan, potrivit art. art. 33 alin. (1), lit. g);
b) de a participa, în calitate de reprezentant al debitorului la judecarea acþiunilor prevãzute la art. 60 ºi 61 din lege;
c) de a contesta orice creanþã înscrisã în tabelul preliminar;
d) de a propune un plan de reorganizare;
e) de a administra activitatea debitorului, sub supravegherea administratorului judiciar, dupã confirmarea planului;
f) dupã intrarea în faliment, de a participa la inventar, semnând actul, de a primi raportul final ºi bilanþul de închidere ºi de a participa la ºedinþa convocatã pentru soluþionarea obiecþiunilor ºi aprobarea raportului;
g) de a primi notificarea închiderii procedurii ºi de a formula obiecþiuni.
36. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 19 se abrogã.
37. Articolele 20-22 se abrogã.
38. Articolul 23 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 23 - (1) La recomandarea comitetului creditorilor, în cadrul primei ºedinþe a adunãrii creditorilor sau ulterior, creditorii care deþin cel puþin 50% din valoarea totalã a creanþelor pot decide desemnarea unui administrator judiciar/ lichidator judiciar, stabilindu-i ºi remuneraþia.
(2) Creditorii pot contesta, pe motive de nelegalitate, decizia prevãzutã la alin. (1), în termen de 3 zile, la judecãtorul-sindic, care va soluþiona, de urgenþã ºi deodatã, toate contestaþiile printr-o încheiere prin care va desemna administratorul judiciar/lichidatorul judiciar propus de creditori sau, dupã caz, va menþine administratorul desemnat prin hotãrârea de deschidere a procedurii.
39. La articolul 24, litera a) a articolului 1 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„a ) examinarea situaþiei economice a debitorului ºi a documentelor depuse conform art. 33, art. 39 - 40 ºi întocmirea unui raport prin care sã propunã fie intrarea în procedura simplificatã, fie continuarea perioadei de observaþie în cadrul procedurii generale, ºi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãºi 30 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;”
40. La articolul 24, alineat (1), dupã litera a) se adaugã o nouã literã a1), cu urmãtorul cuprins:
„a) examinarea activitãþii debitorului ºi întocmirea unui raport amãnunþit asupra cauzelor ºi împrejurãrilor care au dus la apariþia stãrii de insolvenþã, cu menþionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã ºi asupra existentei premiselor angajãrii rãspunderii acestora, în condiþiile art. 137 din lege, precum ºi asupra posibilitãþii reale de reorganizare efectivã a activitãþii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea ºi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic, într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãºi 60 de zile de la desemnarea administratorului judiciar;”
41. La articolul 24, litera h) a alineatului (1) este abrogatã.
42. Alineatele (2) ºi (4) ale articolului 25 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(2) Debitorul persoanã fizicã, reprezentantul membrilor sau asociaþilor/acþionarilor, Comitetul creditorilor, oricare dintre creditori, precum ºi orice altã persoanã interesatã pot face contestaþie împotriva mãsurilor luate de administrator.
(4) Judecãtorul-sindic va soluþiona contestaþia, în termen de 10 zile de la înregistrarea ei, în camera de consiliu, cu citarea contestatorului, a administratorului judiciar, a comitetului creditorilor, putând, la cererea contestatarului, sã suspende executarea mãsurii contestate.”
43. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 26 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(2) În exercitarea atribuþiilor prevãzute la art.11 alin. (1) lit. f) judecãtorul sindic poate, la cererea pãrþilor interesate, sã desfiinþeze mãsurile luate de administratorul judiciar, soluþionând contestaþia în camera de consiliu, cu citarea pãrþilor ºi a membrilor comitetului creditorilor.
(3) În orice stadiu al procedurii, pentru motive temeinice invocate de comitetul creditorilor sau de adunarea creditorilor, judecãtorul-sindic poate dispune, prin încheiere, înlocuirea administratorului judiciar.”
44. Articolul 27 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 27 - În vederea îndeplinirii atribuþiilor sale, administratorul judiciar va putea desemna persoane de specialitate. Numirea ºi nivelul retribuþiilor acestor persoane vor fi supuse aprobãrii comitetului creditorilor.”
45. Litera a) a articolului 29 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„a) examinarea activitãþii debitorului asupra cãruia se iniþiazã procedura simplificatã, în raport cu situaþia de fapt ºi întocmirea unui raport amãnunþit asupra cauzelor ºi împrejurãrilor care au dus la insolvenþã, cu menþionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã ºi existentei premiselor angajãrii rãspunderii acestora în condiþiile art. 137 din lege, ºi supunerea acelui raport judecãtorului-sindic într-un termen stabilit de acesta, dar care nu va putea depãºi 60 de zile de la desemnarea lichidatorului, dacã un raport cu acest obiect nu fusese întocmit anterior de administrator;”
46. Alineatul (1) al articolului 31 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(1) Procedura va începe pe baza unei cereri introduse la tribunal de cãtre debitor sau de cãtre creditori, precum ºi de orice alte persoane prevãzute expres de lege.”
47. Alineatul (2) al articolului 31 se abrogã.
48. La articolul 33, literele a), d) ºi g) se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„a) bilanþul certificat de cãtre administrator ºi cenzor(auditor), balanþa de verificare pentru luna precedentã datei înregistrãrii cererii de deschidere a procedurii;
d) o listã cuprinzând plãþile ºi transferurile patrimoniale efectuate de debitor în cele 120 de zile anterioare înregistrãrii cererii introductive.;
g) o declaraþie prin care debitorul îºi aratã intenþia de intrare în procedura simplificatã, faliment sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activitãþii sau prin lichidarea, în tot sau în parte, a averii, în vederea stingerii datoriilor sale; dacã aceastã declaraþie nu va fi depusã pânã la expirarea termenului stabilit la alin. (2), se prezumã cã debitorul este de acord cu începerea falimentului.”
49. La articolul 33 alin. (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, d1) cu urmãtorul cuprins:
„d1) o listã a activitãþilor curente pe care intenþioneazã sã le desfãºoare în perioada de observaþie;”
50. La articolul 33, alin. (1), dupã litera g) se introduce o nouã literã g1), cu urmãtorul cuprins:
„g1) o descriere sumarã a modalitãþilor pe care le are în vedere pentru reorganizarea activitãþii;”
#PAGEBREAK#
51. Articolul 36 se va modifica ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(1) Orice creditor îndreptãþit sã cearã deschiderea procedurii prevãzutã de prezenta lege, împotriva unui debitor prezumat în insolvenþã, poate introduce o cerere introductivã în care va preciza:
a) cuantumul ºi temeiul creanþei,
b) existenþa unei garanþii constituite de cãtre debitor pentru garantarea respectivei obligaþii,
c) declaraþie privind eventuala intenþie de a participa la reorganizarea debitorului, caz în care va trebui sã precizeze, cel puþin la nivel de principiu, modalitatea în care înþelege sã participe la reorganizare.
(2) Creditorul va anexa documentele justificative ale creanþei ºi ale actelor de constituire de garanþii.
(3) Dacã între momentul înregistrãrii cererii de cãtre un creditor ºi cel al judecãrii acestei cereri sunt formulate cereri de cãtre alþi creditori împotriva aceluiaºi debitor, tribunalul va verifica din oficiu la data înregistrãrii existenta dosarului pe rol, va dispune conexarea acestora ºi va stabili îndeplinirea condiþiilor prevãzute la alin. (1) referitoare la cuantumul minim al creanþelor în raport cu valoarea însumatã a creanþelor tuturor creditorilor care au formulat cereri.
(4) Dacã s-a deschis o procedurã într-un dosar, celelalte eventuale dosare aflate pe rol, cu acelaºi obiect, vor fi conexate la acelaºi dosar.”
52. Alineatul (1) al articolului 38 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(1) Dacã cererea debitorului corespunde condiþiilor stabilite la art. 32, 33 ºi 35, judecãtorul-sindic va pronunþa o încheiere de deschidere a procedurii ºi va numi un administrator judiciar cãruia îi va dispune sã efectueze notificãrile prevãzute de art. 75. În cazul în care, în termen de 15 zile de la notificare, creditorii se opun deschiderii procedurii, judecãtorul-sindic va þine, în termen de 10 zile, o ºedinþã la care vor fi citaþi administratorul judiciar, debitorul ºi creditorii care se opun deschiderii procedurii, în urma cãreia va soluþiona, deodatã, printr-o sentinþã, toate opoziþiile.”
53. Articolul 40 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 40 - Dacã debitorul nu a prezentat informaþiile prevãzute la art. 33 alin. (1) lit. b), c), d), e) ºi h) administratorul judiciar, va solicita judecãtorului sindic, în termen de maxim 5 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 33 alin. (2) sau art. 39, dupã caz, intrarea debitorului în procedura simplificatã. Administratorul judiciar va notifica cererea adresatã judecãtorului sindic, comitetului creditorilor, creditorilor cunoscuþi ºi debitorului, depunând la instanþã, o datã cu cererea, dovada îndeplinirii procedurii de notificare.”
54. Dupã articolul 40, se introduc cinci noi articole, art. 401 – art. 405, cu urmãtorul cuprins:
„Art. 401 – În termen de maxim 15 zile de la primirea cererii administratorului judiciar, prevãzutã la art. 40, judecãtorul sindic va pronunþa printr-o încheiere, într-o ºedinþã publicã, cu citarea debitorului, a administratorului judiciar ºi a creditorilor cunoscuþi, intrarea în faliment, în procedurã simplificatã.”
Art. 402 - Ulterior intrãrii în procedura simplificatã, lichidatorul judiciar desemnat va reconstitui, în mãsura posibilului informaþiile prevãzute la art. 33 alin. (1) lit. b), c), d), e) ºi h), cheltuielile astfel efectuate fiind suportate de membrii organelor de conducere, în condiþiile art. 137 din lege.
Art. 403 - Pentru celeritatea procedurii de insolvenþã, în condiþiile art. 11 lit. c) instanþa poate stabili, pentru creditorul care a solicitat deschiderea procedurii de insolvenþã sau administratorul judiciar desemnat, îndatoriri în ceea ce priveºte prezentarea probelor cu înscrisuri, relaþii scrise, solicita la interogatoriu persoanele identificate ca fãcând parte din administraþia societãþii, solicita asistenþa ºi concursul acestora la efectuarea actelor de procedurã, precum ºi orice alte demersuri necesare soluþionãrii cauzei.
Art. 404 - Atunci când la sediul înregistrat în registrul comerþului debitorul nu mai desfãºoarã activitate, iar creditorul care a introdus cererea de deschidere a procedurii nu cunoaºte un alt sediu, punct de lucru de desfãºurare a activitãþii ºi, dupã ascultarea raportului administratorului judiciar, prevãzut de art.551 prin care se constatã cã debitorul se gãseºte în unul din categoriile prevãzute la art.11 c), orice act de procedurã faþã de debitor se va efectua prin publicitate ºi cu citarea comitetului creditorilor.
Art. 405- În aplicarea art. 402-404, administratorul judiciar va solicita relaþii privind sediul societãþii ºi date privind administraþia societãþii, relaþii privind bunurile patrimoniale ºi documentele privind activitatea societãþii de la autoritãþile care deþin sau ar putea sã deþinã informaþiile solicitate.
55. Articolul 41 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 41 - Prin hotãrârea de deschidere a procedurii judecãtorul – sindic va desemna un administrator judiciar provizoriu, stabilindu i atribuþiile, potrivit art. 24 din lege, precum ºi remuneraþia, în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a Guvernului, urmând a stabili în mod definitiv aceste atribuþii în momentul depunerii raportului prevãzut de art. 551 coroborat cu art. 23.”
56. Dupã articolul 42, se introduc douã noi articole, art. 421 ºi art. 422, cu urmãtorul cuprins:
„Art. 421 - În vederea aplicãrii prevederilor art. 42, prin hotãrârea de deschiderea procedurii, judecãtorul sindic va dispune comunicarea acesteia cãtre toate bãncile la care debitorul are deschise conturi ºi cãtre instanþele judecãtoreºti în a cãror jurisdicþie se aflã sediul declarat la Registrul Comerþului.
Art. 422 - Orice furnizor de servicii - electricitate, gaze naturale, apã, servicii telefonice sau altele asemenea - nu are dreptul, în perioada de observaþie ºi în perioada de reorganizare, sã schimbe, sã refuze ori sã întrerupã temporar un astfel de serviciu cãtre debitor sau cãtre averea debitorului.”
57. Alineatul (1) al articolului 43 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„(1) Creditorul titular al unei creanþe garantate cu ipotecã, gaj sau altã garanþie realã mobiliarã ori drept de retenþie, de orice fel, poate solicita judecãtorului-sindic ridicarea suspendãrii menþionate la art. 42 cu privire la creanþa sa ºi valorificarea imediatã, în cadrul procedurii, cu aplicarea corespunzãtoare a dispoziþiilor art. 114-116 ºi cu condiþia achitãrii din preþ a cheltuielilor prevãzute de art. 120 alin. (1) punctul 1, a bunului asupra cãruia poartã garanþia sau dreptul de retenþie, în una dintre urmãtoarele situaþii:
A. a) atunci când valoarea obiectului garanþiei, determinatã de un evaluator conform standardelor internaþionale de evaluare, este pe deplin acoperitã de valoarea totalã a creanþelor ºi pãrþilor de creanþe garantate cu acel obiect; ºi
b) obiectul garanþiei nu prezintã o importanþã determinantã pentru reuºita planului de reorganizare propus;
c) obiectul garanþiei face parte dintr-un ansamblu funcþional, iar prin desprinderea ºi vânzarea lui separatã, valoarea bunurilor rãmase nu se diminueazã.
58. Articolul 44 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 44 - Deschiderea procedurii suspendã cursul prescripþiei drepturilor la acþiune prevãzute la art. 42 ºi a celor care au ca obiect creanþele ºi celelalte drepturi patrimoniale ale debitorului faþã de terþele persoane. Termenele vor reîncepe sã curgã dupã 30 de zile de la închiderea procedurii în temeiul prevederilor art. 136, în ce priveºte creanþele faþã de debitor ºi dupã 60 de zile de la data deschiderii procedurii faþã de datornicii debitorului. În cazul creanþelor debitorului, termenul de prescripþie nu se va împlini mai devreme de 6 luni de la deschiderea procedurii.
59. Articolul 47 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
„Art. 47 - Debitorul are obligaþia de a pune la dispoziþie administratorului judiciar sau, dupã caz, lichidatorului judiciar toate informaþiile cerute de acesta precum ºi toate informaþiile apreciate ca necesare, cu privire la activitatea ºi averea sa, precum ºi lista cuprinzând plãþile ºi transferurile patrimoniale fãcute de el în cele 120 de zile anterioare deschiderii procedurii.”
60. Alineatele (1) ºi (2) ale articolului 48 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
„(1) Dupã rãmânerea irevocabilã a hotãrârii de deschidere a procedurii, toate actele ºi corespondenþa emise de debitor, administrator sau lichidator vor cuprinde, în mod obligatoriu ºi cu caractere vizibile, în limbile românã, englezã ºi francezã, menþiunea "în insolvenþã", „in insolvency”, „en procédure collective” .
(2) Dupã intrarea în reorganizare judiciarã sau faliment, actele ºi corespondenþa vor purta, în condiþiile menþionate la alin. (1), menþiunea "în reorganizare judiciarã", in judicial reorganisation”, en redressement sau, dupã caz "în faliment", „in bankruptcy” ,” en faillite”. Dupã intrarea în procedura simplificatã se va face de asemenea menþiunea "în faliment", „in bankruptcy” ,” en faillite”.”
#PAGEBREAK#
61. Articolul 49 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49 - (1)În afarã de cazurile prevãzute de art. 52 din prezenta lege sau de cele autorizate de judecãtorul-sindic, toate actele, operaþiunile ºi plãþile efectuate de debitor ulterior deschiderii procedurii sunt nule.
(2) Debitorul ºi/sau, dupã caz, administratorul judiciar sunt obligaþi sã întocmeascã ºi sã pãstreze regulat o listã cuprinzând toate încasãrile plãþile ºi compensãrile efectuate dupã deschiderea procedurii, cu precizarea naturii ºi valorii acestora ºi a datelor de identificare ale cocontractanþilor.
62. La articolul 50, dupã alineatul (6), se introduce un nou alineat (7), cu urmãtorul cuprins:
"7) De la data deschiderii procedurii simplificate, debitorul va putea desfãºura doar activitãþile curente ce sunt necesare derulãrii operaþiunilor lichidãrii."
63. Alineatul (1) al articolului 51 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"1) Prin hotãrârea având drept efect ridicarea dreptului de administrare, judecãtorul-sindic va da dispoziþii tuturor bãncilor la care debitorul are disponibil în conturi sã nu dispunã de acestea fãrã un ordin al administratorului judiciar/lichidatorului judiciar "
64. Articolul 52 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 52- (1) Pe perioada de observaþie, debitorul va desfãºura activitãþi curente astfel:
a) sub supravegherea administratorului judiciar, dacã debitorul a fãcut o cerere de reorganizare în sensul art. 33 alin. (1) lit. g) ºi nu i-a fost ridicat dreptul de administrare,
b) sub conducerea administratorului judiciar, dacã debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare.
(2) Actele, operaþiunile ºi plãþile care depãºesc condiþiile menþionate la alin. (1) vor putea fi autorizate de judecãtorul-sindic; acesta va convoca o ºedinþã în termen de maximum 20 de zile de la data primirii cererii, înºtiinþând comitetul creditorilor despre posibilitatea de a depune contestaþii motivate cu cel puþin 5 zile înainte de data convocãrii.
65. Articolul 54 se va modifica ºi va avea urmãtorul cuprins:
Intrarea în procedura de faliment nu afecteazã dreptul unui creditor de a invoca, la înregistrarea în tabelul suplimentar, compensarea creanþei sale, cu cea a debitorului asupra sa, atunci când condiþiile prevãzute de lege in materie de compensare legala sunt îndeplinite anterior înregistrarii cererii de deschidere a procedurii de insolventa. O astfel de compensare nu se inregistreazã in tabelul definitiv de creante decât in cadrul procedurii simplificate.
66. Dupã articolul 55, se va introduce un nou articol, art. 551, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 551 - (1) Administratorul judiciar va întocmi ºi va supune judecãtorului-sindic, în termenul stabilit de judecãtorul-sindic, care nu va putea depãºi 30 de zile de la desemnarea sa, un raport prin care sã propunã fie intrarea în procedura simplificatã, fie continuarea perioadei de observaþie din procedura generalã.
(2) Raportul va indica dacã debitorul se încadreazã în criteriile prevãzute la art. 1 alin. (11) ºi, în consecinþã, trebuie supus procedurii simplificate prevãzutã de prezenta lege, caz în care va cuprinde documentele doveditoare ºi propunerea de intrare în faliment în procedura simplificatã. Administratorul judiciar va notifica propunerea de intrare in faliment prin procedura simplificatã comitetului creditorilor, creditorilor cunoscuþi ºi debitorului, depunând la instanþã, o datã cu cererea, dovada îndeplinirii procedurii de notificare.
(3) Judecãtorul sindic va supune propunerea prevãzutã la alin. (2), privind intrarea în faliment a debitorului, în procedura simplificatã, dezbaterii pãrþilor într-o ºedinþã publicã care va avea loc în maxim 20 de zile de la primirea raportului administratorului judiciar.
(4) În cadrul ºedinþei de judecatã prevãzutã la alin. (3), judecãtorul sindic, dupã ascultarea pãrþilor interesate, va da o sentinþã prin care va aproba, sau va respinge, dupã caz, concluziile raportului supus dezbaterii.
(5) În cazul aprobãrii raportului prevãzut la alin. (4), judecãtorul-sindic va decide, prin sentinþã, intrarea în faliment a debitorului în condiþiile art. 106.
67. Articolul 56 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56 - (1) Administratorul judiciar, sau dupã caz, lichidatorul judiciar, în cazul procedurii simplificate, va întocmi ºi va supune judecãtorului-sindic, în termenul stabilit de judecãtorul-sindic, dar care nu va putea depãºi 60 de zile de la desemnarea administratorului, un raport asupra cauzelor ºi împrejurãrilor care au dus la apariþia insolvenþei debitorului, cu menþionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã.
(2) În cazul în care debitorul nu se încadreazã în criteriile prevãzute la art. 1 alin. (11) din lege, raportul va indica dacã existã o posibilitate realã de reorganizare efectivã a activitãþii debitorului ori, dupã caz, motivele care nu permit reorganizarea ºi, în acest caz, propunerea de intrare în faliment în procedura generalã.
(3) În cazul în care, prin raportul sãu administratorul judiciar aratã ca activitatea debitorului este reorganizabilã, acesta va trebui sã precizeze dacã recomandã ca planul de reorganizare sã fie cel propus de debitor, sau dacã la cererea debitorului colaboreazã la întocmirea acelui plan, sau dacã intenþioneazã sã propunã un alt plan singur sau împreunã cu unii creditori.
(4) Propunerea privind intrarea în faliment a debitorului, în procedura generalã, prevãzutã la alin. (2) va fi supusã aprobãrii adunãrii generale a creditorilor la prima ºedinþã a acesteia.
(5) In cazul în care raportul administratorului judiciar va face propunerea prevãzutã la alin. (2), judecãtorul-sindic va dispune, în termen de 3 zile de la primirea raportului, publicarea unui anunþ referitor la raport în Buletinul procedurilor de insolvenþã, cu indicarea datei adunãrii creditorilor, într-un termen de maxim 10 zile de la expirarea termenului prevãzut de art. 76 alin. (1) lit. e) la care se va supune votului adunãrii creditorilor, propunerea administratorului judiciar ºi punctul de vedere al comitetului creditorilor.
(6) Administratorul judiciar va asigura posibilitatea consultãrii raportului prevãzut la art. 56 (1) la sediul sãu, pe cheltuiala solicitantului. O copie de pe raport va fi depusã la grefa tribunalului ºi la registrul comerþului sau, dupã caz, la registrul societãþilor agricole ºi va fi comunicatã debitorului.
68. Articolul 57 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57 - (1) În cadrul ºedinþei adunãrii creditorilor prevãzute la art. 56 alin. (4), administratorul îi va informa pe creditorii prezenþi despre voturile valabile primite în scris cu privire la propunerea de intrare în faliment a debitorului în procedurã generalã.
(2)Adunarea creditorilor va aproba propunerea administratorului judiciar, prevãzutã la art. 56 prin votul titularilor a cel puþin douã treimi din creanþele prezente la vot. Indiferent de rezultatul votului, propunerea nu va fi aprobatã în cazul în care unul sau mai mulþi creditori, deþinând împreunã peste 20% din creanþele cuprinse în tabelul preliminar, îºi anunþã intenþia de a depune, în termenul legal, un plan de reorganizare a debitorului.
(3) În cazul aprobãrii de cãtre adunarea creditorilor a propunerii administratorului judiciar prevãzutã la art. 56 alin. (2), judecãtorul-sindic va decide, prin încheiere, intrarea în faliment a debitorului în condiþiile art. 106.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplicã pentru raportul prevãzut la art. 56 (2), în cazul în care pânã la data adunãrii creditorilor de aprobare a raportului prevãzut la alin. (1), a fost admis un plan de reorganizare de cãtre judecãtorul-sindic.
69. Articolul 58 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58 - Toate acþiunile introduse de administratorul judiciar sau de lichidator judiciar în aplicarea dispoziþiilor prezentei legi, inclusiv pentru recuperarea creanþelor, sunt scutite de taxele de timbru.
70. Articolul 59 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59 - Mãsurile prevãzute în prezenta secþiune se aplicã atât în cazurile de reorganizare sau de lichidare conform unui plan, cât ºi în cele de faliment prevãzute atât de procedura generalã cât ºi de cea simplificatã.
71. Alineatul (2) al articolului 62 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comitetul creditorilor poate introduce la judecãtorul-sindic o astfel de acþiune, dacã administratorul judiciar/lichidatorul nu o face"
72. Dupã alineatul (2) al articolului 62 se introduce un nou alineat, (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Administratorul judiciar/lichidatorul judiciar va putea menþine contractele de credit ºi va putea, cu acordul cocontractanþilor, sã le modifice clauzele, astfel încât acestea sã asigure echivalenþa viitoarelor prestaþii ale debitorului. Modificãrile vor fi supuse aprobãrii comitetului creditorilor, care va avea în vedere dacã ele sunt atât în folosul averii debitorului, cât ºi în cel al averii creditorilor.
73. La articolul 67, dupã alineatul (5) se adaugã alineatul (51), cu urmãtorul cuprins:
"(51) Prin excepþie de la prevederile Codului Muncii, în procedura simplificatã precum ºi în cazul falimentului, desfacerea contractelor individuale de muncã ale personalului debitoarei se va face de urgenþã, de cãtre lichidator, fãrã a fi necesarã parcurgerea procedurii de concediere colectivã. Lichidatorul va acorda personalului concediat doar preavizul de 15 zile lucrãtoare"
74. Alineatul (1) al articolului 71 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Dacã un debitor deþine marfã în calitate de consignatar sau orice alt bun care aparþine altuia, la data înregistrãrii cererii introductive, a expirãrii termenului pentru contestarea cererii creditorilor de cãtre debitor sau a respingerii contestaþiei debitorului împotriva acestei cereri, proprietarul va avea dreptul sã-ºi recupereze bunul, în afarã de cazul în care debitorul are un drept de garanþie valabil asupra bunului.
75. Articolul 72 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
Art. 72 - Faptul cã un proprietar al unui imobil închiriat este debitor în prezenta procedurã nu va desfiinþa contractul de închiriere, în afarã de cazul în care va fi fost stipulat astfel. Cu toate acestea, administratorul judiciar/lichidatorul judiciar poate sã refuze sã asigure prestarea oricãror servicii datorate de proprietar chiriaºului pe timpul închirierii. În acest caz chiriaºul poate evacua clãdirea ºi poate sã cearã înregistrarea creanþei sale în tabel sau poate deþine în continuare imobilul, scãzând din chiria pe care o plãteºte costul serviciilor datorate de proprietar. Dacã chiriaºul alege sã continue a deþine imobilul, el nu va fi îndreptãþit la înscrierea creanþei în tabel, ci va avea numai dreptul de a scãdea din chiria pe care o plãteºte costul serviciilor datorate de proprietar.
76. La articolul 76, alineatul (1), literele c), d) ºi e) se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
c) termenul de verificare a creanþelor, întocmire, afiºare ºi comunicare a tabelului preliminar al creanþelor, care nu va depãºi 30 de zile, pentru procedura generalã, sau respectiv 15 zile în cazul procedurii simplificate, de la expirarea termenului prevãzut la lit. b);
d) termenul de definitivare a tabelului creanþelor, care nu va depãºi 30 de zile în cazul procedurii generale ºi respectiv 15 zile în cazul procedurii simplificate, de la expirarea termenului corespunzãtor fiecãrei proceduri, prevãzut la lit. c);
e) locul, data ºi ora primei ºedinþe a adunãrii creditorilor care va avea loc în maxim 5 zile de la expirarea termenului prevãzut la lit. c).
77. Alineatul (2) al articolului 76 se abrogã.
78. Alineatul (3) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(3) În funcþie de circumstanþele cauzei ºi pentru motive temeinice,in procedura generala, judecãtorul-sindic va putea hotãrî o majorare a termenelor prevãzute la alin. (1) lit. b), c) ºi d) cu maximum 30, 15, respectiv 15 zile;
79. Alineatul (1) al articolului 78 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) Cu excepþia salariaþilor ale cãror creanþe vor fi înregistrate de administrator conform evidenþelor contabile, toþi ceilalþi creditori, inclusiv creditorul/ii care au iniþiat procedura, dacã aceºtia îºi extind creanþa, vor depune cererea de admitere a creanþelor în termenul fixat în hotãrârea de deschidere a procedurii; declaraþiile de creanþe vor fi înregistrate într-un registru care se va pãstra la grefa tribunalului iar un exemplar din acestea se vor comunica administratorului.
80. Alineatul (1) al articolului 81 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1)Administratorul judiciar va proceda de îndatã la verificarea fiecãrei cereri ºi a documentelor depuse ºi va efectua o cercetare amãnunþitã pentru a stabili legitimitatea, valoarea exactã ºi prioritatea fiecãrei creanþe.
81. Alineatul (2) al articolului 83 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(2) Creanþele exprimate sau consolidate în valutã vor fi înregistrate la valoarea lor în lei, la cursul Bãncii Naþionale a României existent la data deschiderii procedurii.
#PAGEBREAK#
82. Alineatul (2) al articolului 87 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(2) Contestaþiile trebuie depuse la tribunal cu cel puþin 10 zile înainte de data stabilitã, prin sentinþa de deschidere a procedurii, pentru definitivarea tabelului de creanþe; in procedura simplificata, termenul este de cel puþin 5 zile înainte de data stabilitã, prin sentinþa de deschidere a procedurii.
83. La articolul 91 alineat (1), litera a), b) ºi c) se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
a) debitorul, cu aprobarea organelor sale statutare de conducere, o datã cu formularea cererii sale introductive sau ulterior, pânã la afiºarea tabelului definitiv al creanþelor, dacã acesta ºi-a prezentat intenþia de reorganizare în condiþiile prevãzute la art. 33, respectiv art. 39;
b) administratorul judiciar, de la data desemnãrii sale ºi pânã la împlinirea unui termen de 30 de zile de la data afiºãrii tabelului definitiv al creanþelor, cu condiþia de a-ºi fi manifestat aceastã intenþie pânã la votarea raportului prevãzut la art. 56 alin. (2);
c) unul sau mai mulþi creditori care ºi-au anunþat aceastã intenþie pânã la votarea raportului prevãzut la art. 56 alin. (2), deþinând cel puþin 20% din valoarea totalã a creanþelor cuprinse in tabloul definitiv, în termen de 30 de zile de la data afiºãrii tabelului definitiv al creanþelor.
84. Alineatul (3) al articolului 91 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(3) Planul va putea sã prevadã fie restructurarea ºi continuarea activitãþii debitorului, fie lichidarea unor bunuri din averea acestuia fie o combinaþie a celor douã variante de reorganizare.
85. Alineatul (1) al articolului 92 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(2) Planul de reorganizare va cuprinde în mod obligatoriu programul de platã a creanþelor.
86. La articolul 92, dupã alineatul (3), se introduce un nou alineat, (31), cu urmãtorul cuprins:
(31) La recomandarea administratorului judiciar, fãcutã cel mai târziu la 18 luni dupã confirmarea planului, aceastã perioadã va putea fi extinsã, cu cel mult încã o perioadã de 2 ani, dacã propunerea este votatã de cel puþin douã treimi dintre creditorii aflaþi în sold la acea datã.
87. La articolul 92, alineatul (5), dupã litera E. se introduce o nouã literã, E1, cu urmãtorul cuprins:
E1. Lichidarea parþialã sau totalã a activului debitorului în vederea executãrii planului se face potrivit art. 114-119 din lege.
89. la articolul 92, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, (51) ºi (52), cu urmãtorul cuprins:
(51) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990, privind societãþile comerciale, republicatã ºi de la Legea 297/2004 privind piaþa de capital, planul propus de creditori poate propune modificarea fãrã acordul statutar al membrilor sau asociaþilor/acþionarilor debitorului a actului constitutiv, în modalitãþile prevãzute la alin (3), dacã se îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiþii:
a) planul propus de debitor oferã o recuperare mai redusã a creanþelor debitorului;
b) în caz de faliment membrilor sau asociaþilor/acþionarilor debitorului nu li s-ar cuveni nimic din distribuire;
c) membrii sau asociaþii/acþionarii debitorului refuzã sã participe la planul propus de creditori.
Înregistrarea menþiunii in registrul comerþului va fi fãcutã în baza hotãrârii de confirmare a planului.
(52) Pentru înscrierea în plan a oricãrei operaþiuni din cele prevãzute la alin. (5) lit. a), b) ºi c) va fi necesar acordul expres, în scris, al creditorului care urmeazã sã primeascã titlurile de valoare emise, acord ce se va da înainte de admiterea planului de cãtre judecãtorul-sindic, în conformitate cu prevederile art. 97 alin. (3).
90. Alineatul (7) al articolului 92 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(7) Pentru neachitarea creanþelor bugetare, nãscute dupã data deschiderii procedurii generale, datorate atât înainte cât ºi dupã deschiderea procedurii de reorganizare judiciarã, debitorul datoreazã majorãri de întârziere ºi penalitãþi de întârziere conform legii speciale în materie, pânã la data achitãrii acestora sau, dupã caz, pânã la data intrãrii în faliment.
91. Articolul 94 se abrogã.
92. Alineatul (1) al articolului 95 se abrogã.
93. Alineatele (1), (3) ºi (7) ale articolului 97 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
(1) Câte o copie de pe planul propus va fi depusã la grefa tribunalului ºi la oficiul registrul comerþului sau, dupã caz, la registrul societãþilor agricole ºi va fi comunicatã debitorului, prin administratorul special, administratorului judiciar ºi comitetului creditorilor.
(3)Judecãtorul-sindic va putea admite un plan propus de pãrþile legal îndreptãþite, care conþine toate informaþiile prevãzute de prezenta lege. Judecãtorul-sindic poate sã cearã unui expert practician în insolvenþã autorizat, sã-ºi exprime o opinie privind posibilitatea de realizare a planului, înainte de admiterea lui. Plata expertului va fi suportatã din averea debitorului.
(7) Dacã au fost exprimate mai multe intenþii de depunere a unor planuri de reorganizare, judecãtorul sindic, va fixa un termen maxim pânã la care acestea pot fi depuse, cu respectarea art. 91 alin. (2), astfel încât votarea planurilor admise sã se facã în aceeaºi ºedinþã a adunãrii creditorilor.
94. Alineatele (1) ºi (2) ale articolului 98 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
(1)Dupã admiterea planului, judecãtorul-sindic va dispune administratorului judiciar convocarea adunãrii creditorilor ºi a debitorului într-un termen cuprins între 20 ºi 25 de zile, dar nu mai înainte de afiºarea tabelului definitiv al creanþelor.
(2)Judecãtorul-sindic va dispune, în termen de 5 zile de la admitere, publicarea unui anunþ referitor la propunerea planului în Buletinul procedurilor de insolvenþã, cu indicarea celui care l-a propus, a datei când se va vota cu privire la plan ºi a faptului cã este admisibilã votarea prin corespondenþã, precum ºi a datei de confirmare a planului, care va nu va depãºi 15 zile de la data exprimãrii votului asupra planului.
95. La articolul 100, litera A. a alineatului (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
A. cel puþin 50% plus una dintre categoriile de creanþe înregistrate în programul de plãþi, dintre cele menþionate la art. 99 alin. (5) acceptã sau sunt socotite cã acceptã planul, cu condiþia ca minimum una dintre categoriile defavorizate sã accepte planul;
96. La articolul 100, dupã litera A. se adaugã o nouã literã A1, cu urmãtorul cuprins:
A1. în cazul in care sunt doar douã categorii, planul se considerã acceptat dacã categoria defavorizatã a acceptat planul, iar dacã ambele categorii sunt defavorizate, în cazul în care categoria cu valoarea totalã cea mai mare a creanþelor a acceptat planul.
97. La articolul 100, litera c) a alineatului (2) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
c) în cazul în care o categorie defavorizatã respinge planul, nici un membru, asociat, acþionar sau categorie de creanþe cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptante, astfel cum rezultã din ordinea de prioritate prevãzutã la art. 122, nu primeºte mai mult decât ar primi în cazul falimentului. Se considerã cã membrii, asociaþii sau acþionarii nu primesc nimic ºi în cazul în care planul prevede cã aceºtia vor primi o valoare cel mult egalã cu o nouã contribuþie financiarã pe care au efectuat-o în favoarea debitorului, pânã la data confirmãrii planului, cu titlu irevocabil ºi nesupusã vreunei alte condiþii decât cea a confirmãrii planului.
98. Alineatul (1) al articolului 101 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) Când hotãrârea care confirmã un plan intrã în vigoare, activitatea debitorului este reorganizatã în mod corespunzãtor; creanþele ºi drepturile creditorilor ºi ale celorlalte pãrþi interesate sunt modificate astfel cum este prevãzut în plan. În cazul unei executãri silite, planul confirmat va fi socotit ca o hotãrâre definitivã împotriva debitorului. Pentru executarea silitã a acestor creanþe, calitatea de titlu executoriu o va avea sentinþa de confirmare a planului.
99. Alineatul (2) al articolului 102 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(2) Pe parcursul reorganizãrii debitorul va fi condus de persoanele legal împuternicite sã îl reprezinte, sub supravegherea administratorului judiciar. Acþionarii, asociaþii ºi membrii cu rãspundere limitatã nu au dreptul de a interveni în conducerea activitãþii ori în administrarea averii debitoarei, cu excepþia ºi în limita cazurilor expres ºi limitativ prevãzute în lege ºi în planul de reorganizare.
100. Alineatul (1) al articolului 103 se abrogã.
101. Alineatul (1) al articolului 104 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) Dacã debitorul nu se conformeazã planului sau desfãºurarea activitãþii aduce pierderi averii sale, administratorul judiciar, comitetul creditorilor, precum ºi debitorul prin administratorul special, poate solicita oricând judecãtorului-sindic sã aprobe intrarea în faliment, în condiþiile art. 106 ºi urmãtoarele.
102. Articolul 105 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
Art. 105 - (1) Debitorul sau, dupã caz, administratorul judiciar va trebui sã prezinte, trimestrial, rapoarte comitetului creditorilor asupra situaþiei financiare a averii debitorului. Ulterior aprobãrii de cãtre comitetul creditorilor, rapoartele vor fi înregistrate la grefa tribunalului, iar debitorul sau, dupã caz, administratorul judiciar va notifica aceasta tuturor creditorilor, în vederea consultãrii rapoartelor.
(2) De asemenea, administratorul judiciar va prezenta ºi situaþia cheltuielilor efectuate pentru bunul mers al activitãþii, în vederea recuperãrii acestora, potrivit art. 101 alin. (4). Asupra acestei cereri judecãtorul-sindic se va pronunþa prin încheiere dupã avizarea acestuia de cãtre comitetul creditorilor.
(3) În termen de 5 zile de la ºedinþa comitetului creditorilor menþionatã la alin. (1), comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor pentru a prezenta mãsurile luate de debitor ºi/sau administratorul judiciar, precum ºi efectele acestora ºi sã propunã, motivat ºi alte mãsuri.
103. La articolul 106, alineatul (1) se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) Judecãtorul-sindic va decide, prin încheiere, sau prin sentinþã, dupã caz, intrarea în faliment în urmãtoarele cazuri:
A. a) debitorul ºi-a declarat intenþia de a intra în procedura simplificatã, în faliment ori nu ºi-a declarat intenþia de reorganizare; ºi
b) nici unul dintre celelalte subiecte de drept îndreptãþite nu a propus un plan de reorganizare, în condiþiile prevãzute la art. 91, sau nici unul dintre planurile propuse nu a fost acceptat ºi confirmat; ºi
B.a) debitorul ºi-a declarat intenþia de reorganizare, dar nu a propus un plan de reorganizare ori planul propus de acesta nu a fost acceptat ºi confirmat;
C. obligaþiile de platã ºi celelalte sarcini asumate nu sunt îndeplinite, în condiþiile stipulate prin planul confirmat sau desfãºurarea activitãþii debitorului în decursul reorganizãrii sale aduce pierderii averii sale;
D) a fost aprobat raportul administratorului judiciar prin care se propune, dupã caz, intrarea debitorului în falimentul, potrivit art. 551 alin. (4), sau art. 57 alin. (3).
104. La articolul 106, alineatul (2), literele b), c), d) se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
b) în cazul procedurii generale, desemnarea unui lichidator, precum ºi stabilirea atribuþiilor ºi a remuneraþiei acestuia, în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a Guvernului;
c) termenul maxim, de la intrarea în faliment în cadrul procedurii generale, de predare a gestiunii averii de la debitor/administratorul judiciar cãtre lichidator, împreunã cu lista actelor ºi operaþiunilor efectuate dupã deschiderea procedurii, menþionatã la art. 49 alin. (2);
d) întocmirea, de cãtre administratorul judiciar, ºi predarea cãtre lichidator, în termen de maximum 10 zile de la intrarea în faliment în cadrul procedurii generale, a unei liste cuprinzând numele ºi adresele creditorilor ºi toate creanþele acestora la data intrãrii în faliment, cu indicarea celor nãscute dupã deschiderea procedurii;
105. La articolul 106, alineatul (2), dupã litera b) se adaugã o nouã literã, b1)cu urmãtorul cuprins:
b1)în cazul procedurii simplificate, confirmarea, în calitate de lichidator a administratorului judiciar desemnat conform art. 23 alin.(1) sau art. 41, dupã caz.
106. Alineatul (3) al articolului 106 va avea urmãtorul cuprins:
(3) In cazul intrãrii în faliment - procedura generalã, încheierea sau, dupã caz, sentinþa va indica ºi termenele prevãzute la art. 107 alin. (2) sau, dupã caz, de art. 1071 alin. (2).
107. Alineatele (1) ºi (3) ale articolului 107 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
(1)În cazul intrãrii în faliment - procedura generalã, lichidatorul va trimite o notificare tuturor creditorilor menþionaþi în lista depusã de debitor/administratorul judiciar, menþionatã la art. 106 alin. (2) lit. d), debitorului ºi oficiului registrului comerþului sau, dupã caz, registrului societãþilor agricole unde debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea menþiunii. Dispoziþiile alin. (2) ºi (3) ale art. 75 se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Vor fi supuse verificãrii toate creanþele asupra averii debitorului, inclusiv cele bugetare, nãscute dupã data deschiderii procedurii, sau dupã caz, al cãror cuantum a fost modificat faþã de tabelul definitiv al creanþelor sau faþã de programul de platã din reorganizare.
108. Dupã articolul 107 se introduce un nou articol, art. 1071, cu urmãtorul cuprins:
Art. 1071 - (1) În cazul intrãrii în faliment prin procedura simplificatã, lichidatorul va trimite o notificare privind intrarea în procedura falimentului ºi, în cazul debitorului persoanã juridicã, ridicarea dreptului de administrare ºi dizolvarea acestuia, tuturor creditorilor notificaþi conform art. 75, debitorului ºi oficiului registrului comerþului sau, dupã caz, registrului societãþilor agricole unde debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea menþiunii. În cazul în care este justificatã majorarea în sensul art. 76 alin. (3) a termenelor de afiºare a tabelului preliminar, prevãzut de art. 76 lit. c) ºi de definitivare a tabelului creanþelor prevãzut de art. 76 lit. d), noile termene astfel fixate vor fi notificate creditorilor.
(2) În cazul în care pânã la aprobarea propunerii administratorului judiciar, prevãzuta la art. 551 alin. (4), debitorul aflat în faliment prin procedurã simplificatã ºi-a continuat activitatea, lichidatorul va notifica, în termen de 5 zile de la data intrãrii în faliment, creditorii deþinând creanþe asupra debitorului având prioritatea datã de art. 122 alin. (2), nãscute în perioada de observaþie, solicitându-le sã înscrie în termen de 10 zile de la primirea notificãrii, cereri de creanþã însoþite de documente justificative. Notificarea va cuprinde ºi termenele de afiºare a tabelului preliminar, prevãzut de art. 76 alin. (1) lit. c) ºi de definitivare a tabelului creanþelor prevãzut de art. 76 alin. (1) lit. d), aºa cum au fost cuprinse ºi în notificarea prevãzutã de art. 75 lit. (1) sau de alin. (1) al prezentului articol, dupã caz. Dispoziþiile alin. (2) ºi (3) ale art. 75 se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Vor fi supuse verificãrii toate creanþele asupra averii debitorului, inclusiv cele bugetare, nãscute dupã data deschiderii procedurii.
(4) Titularilor de creanþe nãscute dupã deschiderea procedurii, care nu depun cererea de admitere a creanþelor în termenul prevãzut la alin. (2), li se aplicã, în mod corespunzãtor, prevederile art. 90.
109. La articolul 111, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, (11), cu urmãtorul cuprins:
(11)În situaþia prevãzutã la art. 402, inventarul bunurilor debitorului se va face dupã obþinerea relaþiilor scrise privind situaþia bunurilor debitorului. Dacã în urma demersurilor efectuate conform prevederilor art. 402 - 404, administratorul judiciar nu identificã nici un bun, inventarul se încheie pe baza comunicãrilor scrise transmise de autoritãþile relevante.
110. Articolul 113 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
Art. 113 - (1)Inventarul va trebui sã descrie toate bunurile identificate ale debitorului, ºi sã indice valoarea lor aproximativã la data inventarului. Cu aprobarea comitetului creditorilor, lichidatorul va angaja un expert evaluator, pe cheltuiala averii debitorului, pentru evaluarea bunurilor atât separat cât ºi ca unul sau mai multe ansambluri în stare de funcþionare, dacã este cazul.
(2) Actul de inventar va fi semnat de lichidatorul judiciar, de debitor, prin administratorul judiciar, iar dacã acesta nu participã la inventariere, numai de cãtre lichidatorul judiciar.
111. Alineatele (1) ºi (3) ale articolului 115 se modificã ºi vor avea urmãtorul cuprins:
(1) În caz de necesitate sau utilitate învederatã a vânzãrii în bloc, lichidatorul va prezenta comitetului creditorilor un raport în care vor fi indicate, descrise ºi evaluate bunurile ce urmeazã a fi vândute împreunã, precizându-se ºi sarcinile de care, eventual, sunt grevate, însoþit de propuneri vizând modalitãþile de vânzare. O copie de pe raport va fi depusã la grefa tribunalului, unde va putea fi studiatã de orice altã parte interesatã.
(3) Lichidatorul va convoca adunarea creditorilor în termen de maximum 20 de zile de la data ºedinþei comitetului creditorilor, înºtiinþându-i pe creditori despre posibilitatea studierii raportului ºi a procesului verbal al ºedinþei comitetului creditorilor privind raportul.
112. Alineatele (1), (3) ºi (4) ale articolului 116 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(2) Propunerea lichidatorului va trebui sã identifice imobilul prin situaþia de pe teren ºi prin datele din registrele de publicitate imobiliarã, sã arate sarcinile de care este grevat ºi sã indice pasul de supraofertare ºi data pânã la care, în caz de aprobare a vânzãrii, sunt acceptate supraoferte.
(3) Judecãtorul-sindic va convoca o ºedinþã, în termen de maximum 20 de zile de la data primirii cererii, notificând propunerea debitorului, creditorilor cu garanþii reale asupra bunului, titularilor unor drepturi de retenþie de orie fel ºi comitetului creditorilor, înºtiinþându-i despre posibilitatea de a depune contestaþii motivate cu cel puþin 5 zile.
(4) În cadrul ºedinþei prevãzute la alin. (3), judecãtorul-sindic va soluþiona toate contestaþiile ºi va decide, prin încheiere, asupra propunerii formulate de lichidator; încheierea va fi notificatã celor menþionaþi la alin. (3), dacã nu au dat urmare citãrii afiºate la imobilul care urmeazã a fi vândut ºi publicate, în extras, în cuprinsul anunþului de supraofertare în douã ziare locale de largã difuzare.
(5) Vânzarea va putea fi fãcutã, sub sancþiunea nulitãþii, numai dupã 30 de zile de la data ultimei publicãri în ziar.
113. Alineatul (1) al articolului 121 se modificã ºi va avea urmãtorul cuprins:
(1) La fiecare 3 luni, calculate de la data începerii lichidãrii ºi cuprinse într-un program de administrare a lichidãrii care trebuie întocmit în 30 de zile de la numire, lichidatorul va prezenta comitetului creditorilor un raport asupra fondurilor obþinute din lichidare ºi din încasarea de creanþe ºi un plan de distribuire între creditori. Raportul va prevedea ºi plata retribuþiei sale ºi a celorlalte cheltuieli, menþionate la art. 122 pct. 1. Dupã analiza raportului, comitetul creditorilor va putea convoca adunarea creditorilor.
(3) Comitetul creditorilor sau orice creditor poate formula contestaþii la raport ºi la plan, în termen de 15 zile de la afiºare. O copie de pe contestaþie se comunicã, de urgenþã, lichidatorului ºi debitorului.
114. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 136 se abrogã.
Comentarii articol (0)