Lege nr. 149 din 11/05/2004, pentru modificarea ºi completarea Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare ºi a falimentului, precum ºi a
altor acte normative cu incidenþã asupra acestei proceduri
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 424 din 12/05/2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Art. I. - Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare ºi
a falimentului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 608
din 13 decembrie 1999, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se modificã
ºi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta lege se aplicã urmãtoarelor categorii de persoane aflate
în insolvenþã ºi care vor fi denumite în continuare debitori:
a) comercianþii:
1. societãþile comerciale;
2. cooperativele de consum ºi cooperativele meºteºugãreºti, denumite în
continuare organizaþii cooperatiste, asociaþiile teritoriale ale cooperativelor
de consum ºi meºteºugãreºti, constituite potrivit Decretului-lege nr. 66/1990
privind organizarea ºi funcþionarea cooperaþiei meºteºugãreºti, cu modificãrile
ulterioare, respectiv Legii nr. 109/1996 privind organizarea ºi funcþionarea
cooperaþiei de consum ºi a cooperaþiei de credit, cu modificãrile ulterioare,
precum ºi societãþile cooperative;
3. persoanele fizice care acþioneazã individual sau în asociaþii familiale;
b) societãþile agricole;
c) grupurile de interes economic."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Scopul legii este instituirea unei proceduri pentru acoperirea
pasivului debitorului aflat în insolvenþã, fie prin reorganizarea activitãþii
acestuia sau prin lichidarea unor bunuri din averea lui pânã la stingerea
pasivului, fie prin faliment."
3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Plãþile se vor face dintr-un cont deschis la o unitate a unei bãnci, pe
bazã de dispoziþii emise de debitor sau, dupã caz, de administrator, iar în
cursul falimentului, de lichidator."
4. La articolul 4, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (21) cu
urmãtorul cuprins:
"(21) Disponibilitãþile bãneºti vor putea fi pãstrate într-un cont special de
depozit bancar."
5. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II
Participanþii la procedura reorganizãrii judiciare ºi a falimentului"
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Organele care aplicã procedura sunt: instanþele judecãtoreºti,
judecãtorul-sindic, administratorul ºi lichidatorul.
(2) Organele prevãzute la alin. (1) trebuie sã asigure efectuarea cu celeritate
a actelor ºi operaþiunilor prevãzute de prezenta lege, precum ºi realizarea în
condiþiile legii a drepturilor ºi obligaþiilor celorlalþi participanþi la aceste
acte ºi operaþiuni."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Toate procedurile prevãzute de prezenta lege, cu excepþia recursului
prevãzut la art. 7, sunt de competenþa exclusivã a tribunalului în a cãrui razã
teritorialã se aflã sediul debitorului, astfel cum figureazã acesta în registrul
comerþului, respectiv în registrul societãþilor agricole, ºi sunt exercitate de
un judecãtor-sindic desemnat de preºedintele tribunalului în condiþiile art. 8."
8. Alineatul (2) al articolului 61 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prin excepþie, îndeplinirea actelor menþionate la alin. (1) se va face prin
publicitate, în cazurile expres prevãzute de lege."
9. Alineatul (3) al articolului 61 se abrogã.
10. La articolul 7, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu
urmãtorul cuprins:
"(11) Termenul de recurs este de 10 zile de la comunicarea hotãrârii, dacã legea
nu prevede altfel."
11. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 7 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Recursul va fi judecat de completuri specializate, în termen de 30 de zile
de la înregistrarea dosarului la curtea de apel. Citarea pãrþilor se face prin
publicitate. În vederea soluþionãrii recursului, se trimit la curtea de apel în
copie certificatã, sub semnãtura grefierului-ºef al tribunalului, numai actele
care intereseazã rezolvarea recursului.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 300 alin. 2 ºi 3 din Codul de procedurã
civilã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, hotãrârile
judecãtorului-sindic nu vor putea fi suspendate de instanþa de recurs."
12. Dupã alineatul (3) al articolului 7 se introduc alineatele (4) ºi (5) cu
urmãtorul cuprins:
"(4) Prevederile alin. (3) nu se aplicã în cazul judecãrii recursului împotriva
urmãtoarelor hotãrâri ale judecãtorului-sindic:
a) hotãrârea de respingere a contestaþiei debitorului, fãcutã în temeiul art. 31
alin. (5);
b) hotãrârea prin care se decide intrarea în faliment, pronunþatã în condiþiile
art. 77;
c) hotãrârea de soluþionare a contestaþiei la planul de distribuire a fondurilor
obþinute din lichidare ºi din încasarea de creanþe, fãcutã în temeiul art. 107.
(5) Pentru toate cererile de recurs formulate împotriva hotãrârilor pronunþate
de judecãtorul-sindic în cadrul procedurii deschise împotriva unui debitor se
constituie un singur dosar."
13. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã examinarea chestiunilor supuse deliberãrii în ºedinþele de judecatã
prezidate de judecãtorul-sindic nu se poate finaliza într-o singurã zi,
deliberarea va continua de drept în prima zi lucrãtoare urmãtoare, fãrã o nouã
înºtiinþare, procedându-se astfel în continuare pânã la rezolvarea tuturor
chestiunilor."
14. Alineatul (3) al articolului 10 se abrogã.
15. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Hotãrârile judecãtorului-sindic sunt definitive ºi executorii. Ele
pot fi atacate separat cu recurs."
16. Alineatul (1) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Adunarea creditorilor va fi convocatã ºi prezidatã de cãtre
administrator sau, dupã caz, de cãtre lichidator, dacã legea sau
judecãtorul-sindic nu dispune altfel; secretariatul ºedinþelor adunãrilor
creditorilor este în sarcina administratorului sau, dupã caz, a lichidatorului."
17. Alineatele (4) ºi (5) ale articolului 131 vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nu se va þine seama de declaraþiile scrise trimise de creditori, cu
excepþia cazurilor în care legea admite votul prin adeziune. În cazul în care
este permisã votarea prin corespondenþã, creditorii îºi pot transmite votul
printr-un înscris în format electronic cãruia i s-a încorporat, ataºat sau
asociat o semnãturã electronicã extinsã, bazatã pe un certificat calificat
valabil.
(5) La ºedinþele adunãrii creditorilor vor participa 2 delegaþi ai salariaþilor
debitorului, votând pentru creanþele reprezentând salariile ºi alte drepturi
bãneºti."
18. Alineatul (6) al articolului 131 se abrogã.
19. Alineatul (8) al articolului 131 va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Procesul-verbal al adunãrii creditorilor va fi semnat de preºedintele
ºedinþei ºi va cuprinde în rezumat dezbaterile þinute, votul creditorilor pentru
fiecare chestiune ºi deciziile adoptate."
20. Alineatul (3) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Calculul valorii totale a creanþelor prevãzute la alin. (2) împotriva
averii debitorului se va determina prin raportare la urmãtoarele criterii:
a) ulterior afiºãrii tabelului definitiv ºi pânã la confirmarea unui plan de
reorganizare, astfel cum reiese din cuprinsul tabelului definitiv;
b) ulterior confirmãrii planului de reorganizare ºi pânã la afiºarea tabelului
definitiv consolidat, astfel cum reiese din planul de reorganizare confirmat; ºi
c) ulterior afiºãrii tabelului definitiv consolidat, astfel cum reiese din
cuprinsul acestuia."
21. Alineatul (2) al articolului 15 se abrogã.
22. Alineatele (4) ºi (5) ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) În cadrul primei ºedinþe a adunãrii creditorilor, aceºtia vor putea alege
un comitet format din 3-7 creditori dintre cei cu creanþe garantate ºi cei
chirografari, care se oferã voluntar; comitetul astfel desemnat va înlocui
comitetul desemnat anterior de judecãtorul-sindic.
(5) Dacã nu se va obþine majoritatea necesarã, judecãtorul-sindic va putea
desemna comitetul potrivit criteriilor prevãzute la alin. (1) sau va putea
menþine comitetul desemnat anterior."
23. Titlul secþiunii a 31-a din cadrul capitolului II va avea urmãtorul
cuprins:
"Secþiunea a 31-a
Adunarea generalã a membrilor sau asociaþilor/acþionarilor.
Reprezentantul membrilor sau asociaþilor/acþionarilor"
24. Alineatele (3) ºi (4) ale articolului 161 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Prevederile alin. (1) ºi (2) se aplicã în mod corespunzãtor adunãrii
generale a membrilor grupurilor de interes economic ºi, respectiv, ai
societãþilor cooperative; în cazul acestor persoane juridice, procentul prevãzut
la alin. (2) se raporteazã la numãrul membrilor acestora.
(4) Membrilor sau, dupã caz, asociaþilor/acþionarilor li se vor notifica, în
condiþiile legii, în mod obligatoriu:
a) hotãrârea de deschidere a procedurii;
b) propunerea de îndeplinire a unor acte, operaþiuni ºi plãþi care depãºesc
condiþiile obiºnuite de exercitare a activitãþii curente;
c) solicitarea de intrare în faliment, precum ºi hotãrârea judecãtorului-sindic
de intrare în faliment a debitorului;
d) propunerea de vânzare în bloc sau de vânzare a imobilelor;
e) raportul final ºi bilanþul general, întocmite de lichidator;
f) hotãrârea de închidere a procedurii."
25. Articolul 162 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 162. - (1) În cadrul ºedinþelor adunãrii generale a membrilor sau, dupã
caz, a asociaþilor/acþionarilor, aceºtia vor desemna, pe cheltuiala lor, un
reprezentant, persoanã fizicã sau juridicã, care sã le reprezinte interesele ºi
vor avea dreptul sã analizeze situaþia debitorului, rapoartele întocmite de
reprezentantul membrilor ori, dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor, mãsurile
luate de administrator sau de lichidator ºi efectele acestora ºi sã propunã,
motivat, ºi alte mãsuri.
(2) Cu excepþia cazurilor în care legea cere o majoritate specialã, ºedinþele
vor avea loc în prezenþa asociaþilor/acþionarilor reprezentând cel puþin
jumãtate din capitalul social, iar deciziile se adoptã cu majoritate simplã,
raportatã la capitalul social reprezentat. În toate cazurile însã deciziile se
adoptã doar cu votul asociaþilor/acþionarilor reprezentând cel puþin o treime
din capitalul social.
(3) Pentru grupurile de interes economic ºi, respectiv, societãþile cooperative,
procentele prevãzute la alin. (2) se raporteazã la numãrul membrilor acestora.
(4) Comunicarea sau notificarea oricãrui act de procedurã cãtre membri sau, dupã
caz, asociaþi/acþionari se realizeazã la adresa reprezentantului membrilor ori,
dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor, aleasã de acesta.
(5) Reprezentantul membrilor sau, dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor este
împuternicit sã exercite orice drepturi ori atribuþii pe care le poate exercita
debitorul persoanã fizicã, cu excepþia cazurilor în care legea prevede cã
acestea vor fi exercitate de membri sau, dupã caz, asociaþi/acþionari,
individual ori în alte condiþii.
(6) În cazurile prevãzute la art. 161 alin. (4) lit. b), c), d) ºi e),
reprezentantul membrilor sau, dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor va putea
formula obiecþii în condiþiile stabilite de lege, dar nu va participa la
exercitarea votului pentru aprobarea mãsurilor respective, dacã un astfel de vot
este prevãzut de lege."
26. Alineatele (1), (3) ºi (4) ale articolului 163 vor avea urmãtorul
cuprins:
"Art. 163. - (1) Judecãtorul-sindic va desemna un reprezentant dintre primii 3
asociaþi/acþionari titulari ai pãrþilor sociale/acþiunilor cele mai mari, prin
valoare.
(3) În cadrul primei ºedinþe a adunãrii generale a asociaþilor/acþionarilor sau
ulterior, aceºtia vor putea alege, pe cheltuiala lor, un reprezentant, persoanã
fizicã sau juridicã; reprezentantul astfel desemnat va înlocui reprezentantul
desemnat anterior de judecãtorul-sindic.
(4) În cursul activitãþii sale judecãtorul-sindic va putea cere asistenþa
reprezentantului asociaþilor/acþionarilor sau a unui delegat al acestuia."
-----------------
27. La articolul 163, dupã alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu
urmãtorul cuprins:
"(5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplicã, în mod corespunzãtor, în ceea ce
priveºte desemnarea reprezentantului membrilor grupului de interes economic sau,
dupã caz, ai societãþilor cooperative."
28. Articolul 164 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 164. - Reprezentantul membrilor sau, dupã caz, al
asociaþilor/acþionarilor poate îndeplini urmãtoarele atribuþii:
a) propunerea de desemnare a unui administrator;
b) consultarea cu administratorul sau lichidatorul cu privire la desfãºurarea ºi
administrarea procedurii;
c) examinarea actelor sãvârºite de debitor, administrator sau lichidator, a
activitãþii ºi situaþiei financiare a debitorului, precum ºi a posibilitãþii de
continuare a activitãþii acestuia;
d) formularea ºi negocierea unui plan de reorganizare, precum ºi informarea ºi
consilierea membrilor sau, dupã caz, a asociaþilor/acþionarilor cu privire la
conþinutul oricãrui alt plan propus;
e) efectuarea oricãror alte activitãþi necesare pentru protejarea intereselor
membrilor sau, dupã caz, ale asociaþilor/acþionarilor."
29. Alineatele (1)-(4) ale articolului 17 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În cadrul primei ºedinþe a adunãrii creditorilor sau
ulterior, creditorii care deþin cel puþin 50% din valoarea totalã a creanþelor
pot decide desemnarea unui administrator - persoanã fizicã sau societate
comercialã -, stabilindu-i ºi remuneraþia, în conformitate cu criteriile
aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Creditorii nemulþumiþi pot contesta decizia prevãzutã la alin. (1), în
termen de 3 zile, la judecãtorul-sindic, care va soluþiona, de urgenþã ºi
deodatã, toate contestaþiile printr-o încheiere prin care va desemna
administratorul propus de creditori sau, dupã caz, va menþine administratorul
desemnat prin hotãrârea de deschidere a procedurii.
(3) Dacã în termenul stabilit la alin. (2) decizia adunãrii creditorilor nu este
contestatã, judecãtorul-sindic, printr-o încheiere, va desemna administratorul
propus de creditori, dispunând totodatã încetarea atribuþiilor administratorului
pe care l-a desemnat prin hotãrârea de deschidere a procedurii.
(4) Administratorul, persoanã fizicã sau societate comercialã, inclusiv
reprezentantul acesteia, trebuie sã aibã calitatea de practician în reorganizare
ºi lichidare, în condiþiile legii."
30. Alineatul (5) al articolului 17 se abrogã.
31. Literele c) ºi g) ale articolului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"c) conducerea integralã, respectiv în parte, a activitãþii debitorului, cu
precizarea expresã, în acest caz, a atribuþiilor sale ºi a condiþiilor de
efectuare a plãþilor din contul averii debitorului;
............................................................................................
g) verificarea creanþelor ºi, atunci când este cazul, formularea de obiecþiuni
la acestea;"
32. Dupã litera e1) a articolului 18 se introduce o literã nouã, litera e2), cu
urmãtorul cuprins:
"e2) sesizarea de urgenþã a judecãtorului-sindic în cazul în care constatã cã nu
existã bunuri în averea debitorului ori cã acestea sunt insuficiente pentru a
acoperi cheltuielile administrative;"
33. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Administratorul va depune la dosarul cauzei un raport lunar
cuprinzând descrierea modului în care s-a achitat de atribuþiile sale, precum ºi
justificarea cheltuielilor efectuate în condiþiile art. 106 alin. (1) ºi art.
108.
(2) Debitorul persoanã fizicã, reprezentantul membrilor sau al
asociaþilor/acþionarilor, oricare dintre creditori, precum ºi orice altã
persoanã interesatã pot face contestaþie împotriva mãsurilor luate de
administrator.
(3) Contestaþia trebuie sa fie înregistratã în termen de 5 zile de la depunerea
raportului prevãzut la alin. (1).
(4) Judecãtorul-sindic va soluþiona contestaþia, în termen de 10 zile de la
înregistrarea ei, în Camera de consiliu, cu citarea contestatorului ºi a
administratorului, putând, dacã va considera necesar, sã suspende executarea
mãsurii contestate."
34. Alineatul (3) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În orice stadiu al procedurii, pentru motive temeinice,
judecãtorul-sindic poate dispune, prin încheiere, înlocuirea administratorului."
35. Literele b) ºi f) ale articolului 23 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) conducerea activitãþii debitorului;
............................................................................................
f) verificarea creanþelor ºi, atunci când este cazul, formularea de obiecþiuni
la acestea;"
36. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Procedura va începe pe baza unei cereri introduse la
tribunal de cãtre debitor sau de cãtre creditori.
(2) Banca Naþionalã a României, Comisia Naþionalã a Valorilor Mobiliare ºi
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor vor putea introduce cerere împotriva
persoanelor juridice aflate sub supravegherea ºi controlul acestora, care,
potrivit datelor de care autoritãþile respective dispun, îndeplinesc criteriile
prevãzute de dispoziþiile legale speciale pentru pornirea procedurii prevãzute
de prezenta lege."
37. Alineatul (4) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Introducerea prematurã ºi cu rea-credinþã de cãtre debitor a unei
cereri de deschidere a procedurii atrage rãspunderea patrimonialã a debitorului
persoanã fizicã sau a reprezentanþilor legali ai persoanelor juridice debitoare,
pentru prejudiciile pricinuite."
38. La alineatul (1) al articolului 26, dupã litera c) se introduce o literã
nouã, litera c1), cu urmãtorul cuprins:
"c1) o listã cuprinzând plãþile ºi transferurile patrimoniale efectuate de
debitor în cele 120 de zile anterioare formulãrii cererii introductive;"
39. Literele e)-g) ale alineatului (1) al articolului 26 vor avea urmãtorul
cuprins:
"e) o listã a membrilor grupului de interes economic sau, dupã caz, a
asociaþilor cu rãspundere nelimitatã, pentru societãþile în nume colectiv ºi
cele în comanditã;
f) o declaraþie prin care debitorul îºi aratã intenþia de intrare în faliment
sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activitãþii sau prin
lichidarea, în tot sau în parte, a averii, în vederea stingerii datoriilor sale;
dacã aceastã declaraþie nu va fi depusã pânã la expirarea termenului stabilit la
alin. (2), se prezumã cã debitorul este de acord cu începerea falimentului;
g) o declaraþie pe propria rãspundere sau un certificat de la registrul
societãþilor agricole ori, dupã caz, oficiul registrului comerþului în a cãrui
razã teritorialã se aflã domiciliul profesional/sediul social, din care sã
rezulte dacã a mai fost supus procedurii prevãzute de prezenta lege într-un
interval de 5 ani anterior formulãrii cererii introductive."
40. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã debitorul nu dispune, la momentul înregistrãrii cererii, de vreuna
dintre informaþiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-e) ºi g), el va putea
înregistra acea informaþie la tribunal, în termen de 10 zile; dacã nu o va face,
cererea sa va fi respinsã."
41. La articolul 27, dupã alineatul (2) se introduce un alineat nou,
alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prevederile alin. (1) ºi (2) se aplicã, în mod corespunzãtor, în
privinþa cererilor introduse de grupurile de interes economic sau de membrii
acestora."
42. Titlul subsecþiunii 2 din secþiunea 1 a capitolului III va avea urmãtorul
cuprins:
"§ 2. Cererile creditorilor"
43. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Orice creditor care are una sau mai multe creanþe certe,
lichide ºi exigibile poate introduce la tribunal o cerere împotriva unui debitor
care este prezumat în insolvenþã din cauza încetãrii plãþilor faþã de acesta
timp de cel puþin 30 de zile, în urmãtoarele condiþii:
a) dacã creanþele izvorãsc din raporturi de muncã sau raporturi obligaþionale
civile, acestea trebuie sã aibã un cuantum superior valorii însumate a 6 salarii
medii pe economie, stabilite în condiþiile legii ºi calculate la data formulãrii
cererii introductive;
b) în celelalte cazuri, creanþele trebuie sã aibã un cuantum superior
echivalentului în lei al sumei de 3.000 euro, calculat la data formulãrii
cererii introductive;
c) în cazul unui creditor care deþine creanþe din ambele categorii menþionate la
lit. a) ºi b), cuantumul total al creanþelor trebuie sã fie superior valorii
însumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite în condiþiile legii ºi
calculate la data formulãrii cererii introductive.
(2) Dacã între momentul formulãrii cererii de cãtre un creditor ºi cel al
judecãrii acestei cereri de cãtre judecãtorul-sindic sunt formulate cereri de
cãtre alþi creditori, judecãtorul-sindic va dispune conexarea acestora ºi va
stabili îndeplinirea condiþiilor prevãzute la alin. (1) referitoare la cuantumul
minim al creanþelor în raport cu valoarea însumatã a creanþelor tuturor
creditorilor care au formulat cereri.
(3) Dacã s-a deschis o procedurã într-un dosar, celelalte eventuale dosare
aflate pe rol, cu acelaºi obiect, vor fi conexate la primul dosar."
44. Alineatele (1)-(4) ale articolului 31 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Dacã cererea debitorului corespunde condiþiilor stabilite la
art. 25, 26 ºi 28, judecãtorul-sindic va pronunþa o încheiere de deschidere a
procedurii, pe care o va notifica în condiþiile art. 581. În cazul în care
creditorii se opun deschiderii procedurii în termen de 15 zile de la publicarea
notificãrii, judecãtorul-sindic va þine, în termen de 10 zile, o ºedinþã la care
vor fi citaþi debitorul ºi creditorii care se opun deschiderii procedurii, în
urma cãreia va soluþiona, deodatã, printr-o sentinþã, toate opoziþiile.
(2) În termen de 48 de ore de la înregistrarea cererii creditorilor,
judecãtorul-sindic va comunica cererea, în copie, debitorului ºi va dispune
afiºarea unei copii la uºa instanþei.
(3) Dacã, în termen de 5 zile de la primirea copiei, debitorul contestã cã ar fi
în stare de insolvenþã, în condiþiile stabilite la art. 29, judecãtorul-sindic
va þine, în termen de 10 zile, o ºedinþã la care vor fi citaþi debitorul ºi
creditorii care au introdus cererea.
(4) La cererea debitorului, judecãtorul-sindic îi poate obliga pe creditorii
care au introdus cererea sã consemneze, în termen de 15 zile, la o bancã, o
cauþiune de cel mult 10% din valoarea creanþelor. Cauþiunea va fi restituitã
creditorilor, dacã cererea lor va fi admisã. Dacã cererea va fi respinsã,
cauþiunea poate fi folositã pentru a acoperi pagubele suferite de debitor. Dacã
nu este consemnatã în termen cauþiunea, cererea introductivã va fi respinsã."
45. Alineatul (2) al articolului 32 se abrogã.
46. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Dacã debitorul nu a prezentat informaþiile prevãzute la art. 26
alin. (1) lit. b), c), c1), d) ºi g) sau le-a prezentat în mod necorespunzãtor,
administratorul poate, pe cheltuiala averii debitorului, sã angajeze, în
condiþiile legii, unul sau mai mulþi experþi de specialitate care, folosind
bilanþul, registrele contabile ºi documentele contabile ºi extracontabile ale
debitorului, sã le întocmeascã sau, dupã caz, sã le corecteze, cu maximã urgenþã."
47. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Prin hotãrârea de deschidere a procedurii, judecãtorul-sindic va
desemna un administrator, stabilindu-i atribuþiile, potrivit art. 18, precum ºi
remuneraþia, în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a Guvernului."
48. La articolul 351, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul
cuprins:
"Art. 351. - (1) Creditorul titular al unei creanþe garantate cu ipotecã,
gaj sau altã garanþie realã mobiliarã ori drept de retenþie, de orice fel, poate
solicita judecãtorului-sindic ridicarea suspendãrii menþionate la art. 35 cu
privire la creanþa sa ºi valorificarea imediatã, în cadrul procedurii, a bunului
asupra cãruia poartã garanþia sau dreptul de retenþie, în una dintre urmãtoarele
situaþii:"
49. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Dupã ce s-a dispus deschiderea procedurii potrivit art. 31,
este interzis administratorilor debitorilor persoane juridice, sub sancþiunea
nulitãþii, sã înstrãineze, fãrã acordul judecãtorului-sindic, acþiunile ori
pãrþile lor sociale sau de interes, deþinute la debitorul care face obiectul
acestei proceduri.
(2) Judecãtorul-sindic va dispune indisponibilizarea acþiunilor ori a pãrþilor
sociale sau de interes, potrivit alin. (1), în registrele speciale de evidenþã
sau în conturile înregistrate electronic."
50. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Debitorul are obligaþia de a pune la dispoziþie
administratorului sau, dupã caz, lichidatorului toate informaþiile cerute de
acesta cu privire la activitatea ºi averea sa, precum ºi lista cuprinzând
plãþile ºi transferurile patrimoniale fãcute de el în cele 120 de zile
anterioare deschiderii procedurii."
51. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) În afarã de cazurile prevãzute de prezenta lege sau de cele
autorizate de judecãtorul-sindic, toate actele, operaþiunile ºi plãþile
efectuate de debitor, ulterior deschiderii procedurii, sunt nule."
52. Alineatele (5) ºi (6) ale articolului 401 vor avea urmãtorul cuprins:
"(5) Creditorii, comitetul creditorilor ori reprezentantul membrilor sau,
dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor pot oricând adresa judecãtorului-sindic o
cerere de a se ridica debitorului dreptul de administrare, având ca justificare
pierderile continue din averea debitorului sau lipsa probabilitãþii de realizare
a unui plan raþional de activitate.
(6) Judecãtorul-sindic va examina în termen de 15 zile cererea prevãzutã la
alin. (5), într-o ºedinþã la care vor fi citaþi debitorul, creditorii,
administratorul, comitetul creditorilor ºi reprezentantul membrilor sau, dupã
caz, al asociaþilor/acþionarilor."
53. Alineatele (1) ºi (2) ale articolului 402 se abrogã.
54. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 403 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Actele, operaþiunile ºi plãþile care depãºesc condiþiile menþionate la
alin. (1) vor putea fi autorizate de judecãtorul-sindic; acesta va convoca o
ºedinþã în termen de maximum 20 de zile de la data primirii cererii,
înºtiinþându-i pe creditori despre posibilitatea de a depune contestaþii
motivate cu cel puþin 5 zile înainte de data convocãrii.
(3) În cadrul ºedinþei prevãzute la alin. (2), judecãtorul-sindic va soluþiona
toate contestaþiile ºi va decide, prin încheiere, asupra cererii formulate de
debitor/administrator."
55. Dupã articolul 404 se introduc douã articole noi, articolele 405 ºi 406,
cu urmãtorul cuprins:
"Art. 405. - Deschiderea procedurii de insolvenþã nu afecteazã dreptul unui
creditor de a invoca compensarea creanþei sale cu cea a debitorului asupra sa,
atunci când condiþiile prevãzute de lege în materie de compensare legalã sunt
îndeplinite la data deschiderii procedurii.
Art. 406. - Bunurile înstrãinate de administrator sau lichidator, în exerciþiul
atribuþiilor sale prevãzute de prezenta lege, sunt dobândite libere de orice
sarcini, precum ipoteci, garanþii reale mobiliare sau drepturi de retenþie, de
orice fel, ori mãsuri asigurãtorii."
56. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Administratorul va întocmi ºi va supune judecãtorului-sindic,
în termenul stabilit de judecãtorul-sindic, dar care nu va putea depãºi 60 de
zile de la desemnarea administratorului, un raport amãnunþit asupra cauzelor ºi
împrejurãrilor care au dus la apariþia insolvenþei debitorului, cu menþionarea
persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã.
(2) Raportul va indica dacã existã o posibilitate realã de reorganizare efectivã
a activitãþii debitorului ori, dupã caz, motivele care nu permit reorganizarea
ºi, în acest caz, propunerea de intrare în faliment.
(3) Raportul prin care se propune intrarea în faliment a debitorului va fi supus
aprobãrii adunãrii generale a creditorilor la prima ºedinþã a acesteia.
(4) Judecãtorul-sindic va dispune, în termen de 48 de ore de la primirea
raportului prevãzut la alin. (3), publicarea unui anunþ referitor la raport în
Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, ºi în douã ziare cu largã difuzare,
cu indicarea datei ºedinþei adunãrii creditorilor ºi a faptului cã este
admisibilã votarea prin scrisoare, cu legalizarea semnãturii creditorului de
cãtre notarul public, comunicatã prin orice mijloace ºi înregistratã la tribunal
cu cel puþin 3 zile înainte de data fixatã pentru exprimarea votului.
(5) Administratorul va asigura posibilitatea consultãrii raportului la sediul
sãu, pe cheltuiala solicitantului. O copie de pe raport va fi depusã la grefa
tribunalului ºi la registrul comerþului sau, dupã caz, la registrul societãþilor
agricole ºi va fi comunicatã debitorului."
57. Dupã articolul 41 se introduce un articol nou, art. 411, cu urmãtorul
cuprins:
"Art. 411. - (1) În cadrul primei ºedinþe a adunãrii creditorilor,
administratorul îi va informa pe creditorii prezenþi despre voturile valabile
primite în scris cu privire la raportul prin care se propune intrarea în
faliment a debitorului.
(2) Adunarea creditorilor va aproba raportul prevãzut la alin. (1) prin votul
titularilor a cel puþin douã treimi din creanþele prezente la vot.
(3) În baza hotãrârii adunãrii creditorilor de aprobare a raportului prevãzut la
alin. (1), judecãtorul-sindic va decide, prin încheiere, intrarea în faliment a
debitorului în condiþiile art. 77.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplicã în cazul în care, pânã la data primei
ºedinþe a adunãrii creditorilor a fost admis un plan de reorganizare de cãtre
judecãtorul-sindic."
58. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - Acþiunile introduse de administrator în aplicarea dispoziþiilor
prezentei secþiuni sunt scutite de taxele de timbru. Toate acþiunile ºi cererile
introduse de lichidatorul judiciar sunt scutite de plata taxei de timbru."
59. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Administratorul sau, dupã caz, lichidatorul poate introduce la
judecãtorul-sindic acþiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de
debitor în dauna drepturilor creditorilor, în cei 3 ani anteriori deschiderii
procedurii."
60. La articolul 45, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul
cuprins:
"Art. 45. - (1) Administratorul sau, dupã caz, lichidatorul poate introduce
la judecãtorul-sindic acþiuni pentru anularea constituirilor sau transferurilor
de drepturi patrimoniale cãtre terþi ºi pentru restituirea de cãtre aceºtia a
bunurilor transmise ºi a valorii altor prestaþii executate, realizate de debitor
prin urmãtoarele acte:"
61. La articolul 45 alineatul (2), partea introductivã ºi literele a) - c)
vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Urmãtoarele operaþiuni, încheiate în anul anterior deschiderii
procedurii, cu persoane aflate în raporturi juridice cu debitorul, vor putea, de
asemenea, sã fie anulate ºi prestaþiile recuperate, dacã sunt în paguba
creditorilor:
a) cu un asociat comanditat sau cu un asociat deþinând cel puþin 20% din
capitalul societãþii comerciale ori, dupã caz, din drepturile de vot în adunarea
generalã a asociaþilor, atunci când debitorul este respectiva societate în
comanditã, respectiv o societate agricolã, în nume colectiv sau cu rãspundere
limitatã;
b) cu un acþionar deþinând cel puþin 20% din acþiunile debitorului ori, dupã caz,
din drepturile de vot în adunarea generalã a acþionarilor, atunci când debitorul
este respectiva societate pe acþiuni;
c) cu un administrator, director sau un membru al organelor de supraveghere a
debitorului, societate cooperativã, societate pe acþiuni, cu rãspundere limitatã
sau, dupã caz, societate agricolã;"
62. La alineatul (2) al articolului 45, dupã litera a) se introduce litera
a1), cu urmãtorul cuprins:
"a1) cu un membru sau administrator, atunci când debitorul este un grup de
interes economic;"
63. Alineatul (1) al articolului 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Acþiunea pentru anularea unui transfer patrimonial, potrivit
art. 44 sau 45, poate fi introdusã de administrator/lichidator în termen de un
an de la data expirãrii termenului stabilit pentru întocmirea raportului
prevãzut la art. 18 lit. a), dar nu mai târziu de 18 luni de la data deschiderii
procedurii."
64. Alineatul (2) al articolului 48 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Terþul dobânditor, care a restituit averii debitorului bunul sau
valoarea bunului ce-i fusese transferat de cãtre debitor, va avea împotriva
averii o creanþã de aceeaºi valoare, cu condiþia ca terþul sã fi acceptat
transferul cu bunã-credinþã ºi fãrã intenþia de a-i împiedica, întârzia ori
înºela pe creditorii debitorului."
65. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) Cererea pentru anularea unui transfer cu caracter
patrimonial se va nota, din oficiu, în registrele de publicitate aferente.
(2) O persoanã obþinând un titlu sau dobândind o garanþie ori un alt drept real
asupra bunului respectiv, dupã efectuarea unei astfel de notãri, va avea titlul
sau dreptul sãu condiþionat de dreptul de a fi recuperat bunul."
66. Alineatul (3) al articolului 51 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Administratorul/lichidatorul va putea menþine contractele de credit ºi
va putea, cu acordul cocontractanþilor, sã le modifice clauzele, astfel încât
acestea sã asigure echivalenþa viitoarelor prestaþii ale debitorului.
Modificãrile vor fi supuse aprobãrii judecãtorului-sindic, care va avea în
vedere dacã ele sunt atât în folosul averii debitorului, cât ºi în cel al averii
creditorilor."
67. Articolul 58 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Dacã un asociat dintr-o societate agricolã, societate în
nume colectiv, societate în comanditã ori cu rãspundere limitatã sau acþionarul
unei societãþi pe acþiuni este debitor într-o procedurã prevãzutã de prezenta
lege ºi dacã implicarea debitorului într-o astfel de procedurã nu atrage
dizolvarea acelei societãþi, administratorul/lichidatorul poate cere lichidarea
drepturilor debitorului în acea societate, potrivit ultimei situaþii financiare
aprobate, sau poate propune ca debitorul sã fie pãstrat ca asociat, dacã
ceilalþi asociaþi sunt de acord.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã, în mod corespunzãtor, în cazul membrilor
societãþilor cooperative ºi ai grupurilor de interes economic."
68. Alineatul (1) al articolului 581 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 581. - (1) În urma deschiderii procedurii, administratorul va trimite
o notificare tuturor creditorilor menþionaþi în lista depusã de debitor în
conformitate cu art. 26 sau 32 ori, dupã caz, întocmitã în condiþiile art. 33,
debitorului ºi oficiului registrului comerþului sau, dupã caz, registrului
societãþilor agricole unde debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea
menþiunii."
69. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 582 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) ªedinþa de întrunire a adunãrii creditorilor va fi convocatã la un
termen situat în primele 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin.
(1) lit. d).
(3) În funcþie de circumstanþele cauzei ºi pentru motive temeinice,
judecãtorul-sindic va putea hotãrî o majorare a termenelor prevãzute la alin.
(1) lit. b), c) ºi d) cu maximum 30, 15, respectiv 15 zile."
70. Alineatul (1) al articolului 584 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 584. - (1) Cu excepþia salariaþilor ale cãror creanþe vor fi
înregistrate de administrator conform evidenþelor contabile, toþi ceilalþi
creditori, ale cãror creanþe sunt anterioare datei de deschidere a procedurii,
vor depune cererea de admitere a creanþelor în termenul fixat în hotãrârea de
deschidere a procedurii; declaraþiile de creanþe vor fi înregistrate într-un
registru care se va pãstra la grefa tribunalului."
71. La articolul 584, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu
urmãtorul cuprins:
"(11) Prevederile alin. (1) se aplicã, în mod corespunzãtor, titularilor de
acþiuni la purtãtor."
72. Alineatul (3) al articolului 585 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Posesorii de titluri de valoare la ordin sau la purtãtor pot solicita
administratorului restituirea titlurilor originale ºi pãstrarea la dosar a unor
copii certificate de acesta. Administratorul va face menþiunea pe original
despre prezentarea acestora. Originalele vor fi prezentate din nou la orice
repartiþie de sume între creditori, precum ºi la exercitarea votului în adunarea
creditorilor."
73. Alineatele (2) ºi (3) ale articolului 586 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nu sunt supuse acestei proceduri creanþele bugetare rezultând dintr-un
titlu executoriu necontestat în termenele prevãzute de legi speciale.
(3) Prin creanþe bugetare, în sensul prezentei legi, se înþelege creanþele
izvorâte din impozite, taxe, contribuþii, amenzi ºi alte venituri bugetare,
precum ºi accesoriile acestora, respectiv dobânzi, penalitãþi ºi penalitãþi de
întârziere."
74. Alineatul (1) al articolului 587 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 587. - (1) Administratorul va proceda de îndatã la verificarea
fiecãrei cereri ºi a documentelor depuse ºi va putea efectua o cercetare
amãnunþitã pentru a stabili legitimitatea, valoarea exactã ºi prioritatea
fiecãrei creanþe."
75. La articolul 589 se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu urmãtorul
cuprins:
"(2) Creanþele exprimate în valutã vor fi înregistrate la valoarea lor în
lei, la cursul Bãncii Naþionale a României existent la data deschiderii
procedurii."
76. Alineatele (3) ºi (4) ale articolului 5812 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Tabelul preliminar va fi, totodatã, afiºat de grefã la uºa instanþei,
întocmindu-se în acest sens un proces-verbal de afiºare, ºi va fi comunicat
debitorului.
(4) O datã cu afiºarea tabelului, administratorul va trimite imediat notificãri
creditorilor, ale cãror creanþe sau drepturi de preferinþã au fost trecute
parþial în tabelul preliminar sau înlãturate, precizând totodatã ºi motivele."
77. Punctul 3 al alineatului (1) al articolului 5816 va avea urmãtorul
cuprins:
"3. dreptul de a-ºi realiza creanþele împotriva debitorului sau a membrilor
ori asociaþilor cu rãspundere nelimitatã ai persoanei juridice debitoare,
ulterior închiderii procedurii, sub rezerva ca debitorul sã nu fi fost condamnat
pentru bancrutã simplã sau frauduloasã ori sã nu i se fi stabilit rãspunderea
pentru efectuarea de plãþi ori transferuri frauduloase."
78. Litera c) a alineatului (1) al articolului 59 va avea urmãtorul cuprins:
"c) comitetul creditorilor, reprezentantul membrilor sau, dupã caz, al
asociaþilor/acþionarilor, în termen de 30 de zile de la data afiºãrii tabelului
definitiv al creanþelor."
79. Alineatele (11) ºi (12) ale articolului 59 se abrogã.
80. Alineatele (13) ºi (5) ale articolului 59 vor avea urmãtorul cuprins:
"(13) La cererea oricãrei pãrþi interesate, judecãtorul-sindic poate scurta,
pentru motive temeinice, perioadele prevãzute la alin. (1).
............................................................................................
(5) Nerespectarea termenelor prevãzute la alin. (1) conduce la decãderea
pãrþilor respective din dreptul de a depune un plan de reorganizare ºi, ca
urmare, la trecerea, din dispoziþia judecãtorului-sindic, la faliment."
81. Alineatele (1), (2), (3) ºi (6) ale articolului 60 vor avea urmãtorul
cuprins:
"Art. 60. - (1) Planul de reorganizare va indica perspectivele de redresare
în raport cu posibilitãþile ºi specificul activitãþii debitorului, cu mijloacele
financiare disponibile ºi cu cererea pieþei faþã de oferta debitorului ºi va
cuprinde mãsuri concordante cu interesele creditorilor ºi ale membrilor sau
asociaþilor/acþionarilor, precum ºi cu ordinea publicã, inclusiv în ceea ce
priveºte modalitatea de selecþie, desemnare ºi înlocuire a administratorilor ºi
directorilor.
(2) Planul de reorganizare va indica modalitatea ºi termenele la care se face
lichidarea totalã sau parþialã a pasivului pentru fiecare creditor înscris în
tabloul final de creanþe.
(3) Executarea planului de reorganizare nu va putea depãºi 2 ani, socotiþi de la
data confirmãrii.
............................................................................................
(6) Amânãrile, eºalonãrile, scutirile sau reducerile la plata obligaþiilor
bugetare se înscriu în plan în condiþiile prevãzute de legea specialã în materie."
82. Literele c) ºi d) ale alineatului (4) al articolului 60 vor avea
urmãtorul cuprins:
"c) dacã ºi în ce mãsurã debitorul, membrii grupului de interes economic,
asociaþii din societãþile în nume colectiv ºi asociaþii comanditaþi din
societãþile în comanditã vor fi descãrcaþi de rãspundere;
d) ce despãgubiri urmeazã a fi oferite titularilor tuturor categoriilor de
creanþe, în comparaþie cu valoarea estimativã ce ar putea fi primitã prin
distribuire în caz de faliment; valoarea estimativã se va calcula la data
propunerii planului;"
83. La alineatul (5) al articolului 60, literele A, F ºi partea introductivã
a literei I vor avea urmãtorul cuprins:
"A. pãstrarea, în întregime sau în parte, de cãtre debitor a conducerii
activitãþii sale, inclusiv dreptul de dispoziþie asupra bunurilor din averea sa,
cu supravegherea activitãþii sale de cãtre un administrator desemnat în
condiþiile legii;
............................................................................................
F. modificarea sau stingerea garanþiilor reale, cu acordarea obligatorie, în
beneficiul creditorului garantat, a unei garanþii sau protecþii echivalente, în
condiþiile prevãzute de art. 351 alin. (2) lit. c);
............................................................................................
I. emiterea de titluri de valoare de cãtre debitor sau oricare dintre persoanele
menþionate la lit. C ºi D, în condiþiile prevãzute de Legea nr. 31/1990 privind
societãþile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, ºi de Ordonanþa
de urgenþã a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de
investiþii financiare ºi pieþele reglementate, aprobatã ºi modificatã prin Legea
nr. 525/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, prin urmãtoarele
metode:"
84. Alineatul (2) al articolului 603 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nu se considerã modificare a creanþei sau a condiþiilor de realizare a
acesteia situaþia în care planul propus prevede revenirea la condiþiile de
realizare a creanþei anterioare survenirii evenimentelor care au condus la
modificarea condiþiilor respective, cum ar fi neplata uneia sau mai multor rate
scadente ale unui împrumut, la termenele ºi în condiþiile stipulate în contract,
care conduce la accelerarea plãþii întregului rest al împrumutului."
85. Alineatele (1) ºi (3) ale articolului 62 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - (1) Câte o copie de pe planul propus va fi depusã la grefa
tribunalului ºi la registrul comerþului sau, dupã caz, registrul societãþilor
agricole ºi va fi comunicatã debitorului, administratorului, comitetului
creditorilor ºi reprezentantului membrilor sau, dupã caz, al asociaþilor/acþionarilor.
............................................................................................
(3) Judecãtorul-sindic va putea admite un plan propus de pãrþile legal
îndreptãþite, care conþine toate informaþiile ºi care denotã ºanse obiective de
realizare. Judecãtorul-sindic poate sã cearã pãrerea unui expert practician în
reorganizare ºi lichidare autorizat, confirmând posibilitatea de realizare a
planului, înainte de admiterea lui. Plata expertului va fi suportatã din averea
debitorului."
86. Alineatul (3) al articolului 66 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Acþionarii ºi creditorii cu titluri de valoare la purtãtor vor trebui
sã depunã originalele la administrator cu cel puþin 5 zile înainte de data
fixatã pentru exprimarea votului, sub sancþiunea decãderii din dreptul de a vota."
87. Alineatul (2) al articolului 67 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Creditorii cu creanþe subordonate, membrii, asociaþii ºi acþionarii pot
participa la ºedinþã, dar pot vota cu privire la plan doar în cazul în care
acesta le acordã mai puþin decât ar primi în cazul falimentului."
88. Litera b) a alineatului (6) al articolului 67 va avea urmãtorul cuprins:
"b) membrii, asociaþii ºi acþionarii, pentru drepturile reziduale derivând
din calitatea lor."
89. Alineatul (7) al articolului 67 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Un plan va fi socotit acceptat de cãtre o categorie de creanþe dacã în
categoria respectivã planul este acceptat în urmãtoarele condiþii cumulative:
a) de cãtre o majoritate de douã treimi din valoarea creanþelor din acea
categorie;
b) de cãtre cel puþin jumãtate din numãrul titularilor de creanþe din categoria
respectivã."
90. Alineatul (1) al articolului 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - (1) La data stabilitã, un plan va fi confirmat de cãtre
judecãtorul-sindic dacã sunt întrunite cumulativ urmãtoarele condiþii:
A. cel puþin 3 dintre categoriile de creanþe menþionate la art. 67 alin. (5)
acceptã sau sunt socotite cã acceptã planul, cu condiþia ca minimum una dintre
categoriile defavorizate sã accepte planul;
B. fiecare categorie defavorizatã de creanþe care a respins planul va fi supusã
unui tratament corect ºi echitabil prin plan;
C. fiecare creanþã care a respins planul va fi supusã unui tratament corect ºi
echitabil prin plan."
91. La articolul 68, dupã alineatul (1) se introduce un alineat nou,
alineatul (11), cu urmãtorul cuprins:
"(11) Tratament corect ºi echitabil existã atunci când sunt îndeplinite
cumulativ urmãtoarele condiþii:
a) nici una dintre categoriile care resping planul ºi nici o creanþã care
respinge planul nu primesc mai puþin decât ar fi primit în cazul falimentului;
b) nici o categorie sau nici o creanþã aparþinând unei categorii nu primeºte mai
mult decât valoarea totalã a creanþei sale;
c) în cazul în care o categorie defavorizatã respinge planul, nici un membru,
asociat, acþionar sau categorie de creanþe cu rang inferior categoriei
defavorizate neacceptante, astfel cum rezultã din ordinea de prioritate
prevãzutã la art. 108, nu primeºte nimic. Se considerã cã membrii, asociaþii sau
acþionarii nu primesc nimic ºi în cazul în care planul prevede cã aceºtia vor
primi o valoare cel mult egalã cu o nouã contribuþie financiarã pe care au
efectuat-o în favoarea debitorului, pânã la data confirmãrii planului, cu titlu
irevocabil ºi nesupusã vreunei alte condiþii decât cea a confirmãrii planului."
92. Alineatele (1) ºi (2) ale articolului 70 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - (1) În urma confirmãrii unui plan de reorganizare, debitorul îºi
va conduce activitatea sub supravegherea administratorului ºi în conformitate cu
planul confirmat, pânã când judecãtorul-sindic va dispune, motivat, ca
reorganizarea sã înceteze ºi sã se treacã la faliment, în condiþiile art. 77 ºi
urmãtoarele.
(2) În cazul reorganizãrii unei persoane juridice, aceasta va fi condusã de
persoanele legal împuternicite sã o reprezinte, sub supravegherea
administratorului. Acþionarii, asociaþii ºi membrii cu rãspundere limitatã nu au
dreptul de a interveni în conducerea activitãþii ori în administrarea averii
debitoarei, cu excepþia ºi în limita cazurilor expres ºi limitativ prevãzute în
lege ºi planul de reorganizare."
93. Alineatul (1) al articolului 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - (1) Dacã debitorul nu se conformeazã planului sau desfãºurarea
activitãþii aduce pierderi averii sale, administratorul, comitetul creditorilor
sau oricare dintre creditori, precum ºi reprezentantul membrilor ori, dupã caz,
al asociaþilor/acþionarilor poate solicita oricând judecãtorului sã aprobe
intrarea în faliment, în condiþiile art. 77 ºi urmãtoarele."
94. La alineatul (1) al articolului 77, dupã litera C se introduce o literã
nouã, litera D, cu urmãtorul cuprins:
"D. a fost aprobat raportul administratorului prin care se propune intrarea
în faliment a debitorului, potrivit art. 411."
95. Litera b) a alineatului (2) al articolului 77 va avea urmãtorul cuprins:
"b) desemnarea unui lichidator, precum ºi stabilirea atribuþiilor ºi a
remuneraþiei acestuia, în conformitate cu criteriile aprobate prin hotãrâre a
Guvernului;"
96. Alineatul (1) al articolului 771 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 771. - (1) Lichidatorul va trimite o notificare tuturor creditorilor
menþionaþi în lista depusã de debitor/administrator, menþionatã la art. 77 alin.
(2) lit. d), debitorului ºi oficiului registrului comerþului sau, dupã caz,
registrului societãþilor agricole unde debitorul este înmatriculat, pentru
efectuarea menþiunii. Dispoziþiile alin. (2) ºi (3) ale art. 581 se aplicã în
mod corespunzãtor."
97. Articolul 80 se abrogã.
98. Dupã alineatul (2) al articolului 81 se introduc douã alineate noi,
alineatele (21) ºi (22), cu urmãtorul cuprins:
"(21) Când debitorul are bunuri ºi în alte judeþe, judecãtorul-sindic va
trimite notificãri tribunalelor din acele judeþe, în vederea sigilãrii de
urgenþã a bunurilor.
(22) Documentele întocmite de alte tribunale, certificând cã sigiliile au fost
aplicate, vor fi trimise judecãtorului-sindic."
99. Alineatele (2)-(4) ale articolului 100 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cu excepþia cazurilor prevãzute expres de lege, lichidarea va începe de
îndatã dupã finalizarea de cãtre lichidator a inventarierii bunurilor din averea
debitorului. Bunurile vor putea fi vândute în bloc - ca un ansamblu în stare de
funcþionare - sau individual. Dacã bunurile nu se pot vinde prin negociere
directã, acestea vor fi vândute la licitaþie, în condiþiile prevãzute de Codul
de procedurã civilã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(3) Lichidatorul va angaja în numele debitorului un evaluator, persoanã fizicã
sau juridicã, ce va evalua bunurile din averea debitorului, în conformitate cu
standardele internaþionale de evaluare.
(4) În funcþie de circumstanþele cauzei ºi pe cât posibil, bunurile din averea
debitorului vor fi evaluate atât individual, cât ºi în bloc; prin bloc, ca
ansamblu funcþional, se înþelege o parte sau toate bunurile debitorului,
necesare pentru desfãºurarea unei afaceri, pentru care un cumpãrãtor oferã un
preþ nedefalcat pe bunurile componente."
100. La articolul 101, dupã alineatul (1) se introduce un alineat nou,
alineatul (11), cu urmãtorul cuprins:
"(11) Raportul prevãzut la alin. (1) va cuprinde propuneri privind
modalitatea de vânzare în bloc, dupã cum urmeazã:
a) vânzare prin negociere directã cãtre un cumpãrãtor deja identificat, cu
precizarea condiþiilor minime ale contractului, cum ar fi preþul ºi modalitatea
de platã;
b) vânzare prin negociere directã, fãrã cumpãrãtor identificat, cu precizarea
preþului minim propus. În acest caz, lichidatorul poate negocia preþul concret
al vânzãrii bunurilor, iar dacã preþul minim nu se poate obþine, adunarea
creditorilor se va întruni din nou pentru a decide dacã preþul minim iniþial
scade sau urmeazã sã se treacã la vânzarea individualã a bunurilor;
c) vânzare prin licitaþie, în condiþiile prevãzute de Codul de procedurã civilã,
cu modificãrile ºi completãrile ulterioare."
101. Alineatul (2) al articolului 101 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Judecãtorul-sindic va convoca adunarea creditorilor în termen de
maximum 20 de zile de la data primirii sesizãrii lichidatorului, înºtiinþându-i
pe creditori despre posibilitatea studierii raportului."
102. La articolul 101, dupã alineatul (2) se introduce un alineat nou,
alineatul (21), cu urmãtorul cuprins:
"(21) În cazul în care vânzarea în bloc nu este necesarã, iar cumpãrãtorul
nu este identificat în mod ferm prin raport, adunarea creditorilor poate fixa un
preþ minim la care bunurile se pot vinde în bloc. Dacã acest preþ nu este
obþinut, iar adunarea creditorilor nu decide altfel, bunurile vor fi vândute
individual."
103. Alineatul (3) al articolului 101 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã adunarea creditorilor aprobã raportul, judecãtorul-sindic va da,
printr-o încheiere, dispoziþie lichidatorului sã efectueze actele ºi
operaþiunile de lichidare, în condiþiile propuse în raport."
104. Alineatul (3) al articolului 102 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Judecãtorul-sindic va convoca o ºedinþã, în termen de maximum 20 de
zile de la data primirii cererii, notificând propunerea debitorului ºi
creditorilor cu garanþii reale asupra bunului ºi înºtiinþându-i despre
posibilitatea de a depune contestaþii motivate cu cel puþin 5 zile înainte de
data convocãrii."
105. Articolul 104 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 104. - Valorile mobiliare vor fi vândute în condiþiile Ordonanþei de
urgenþã a Guvernului nr. 28/2002, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin
Legea nr. 525/2002, cu modificãrile ulterioare."
106. Alineatul (2) al articolului 106 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care sumele realizate din vânzarea acestor bunuri ar fi
insuficiente pentru plata în întregime a respectivelor creanþe garantate,
creditorii vor avea, pentru diferenþã, creanþe chirografare care vor veni în
concurs cu cele cuprinse în categoria corespunzãtoare, potrivit naturii lor,
prevãzute la art. 108, ºi vor fi supuse dispoziþiilor art. 37. Dacã dupã plata
sumelor prevãzute la alin. (1) rezultã o diferenþã în plus, aceasta va fi depusã,
prin grija lichidatorului, în contul averii debitorului."
107. Articolul 107 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 107. - (1) La fiecare 3 luni, calculate de la data începerii
lichidãrii, lichidatorul va prezenta judecãtorului-sindic un raport asupra
fondurilor obþinute din lichidare ºi din încasarea de creanþe ºi un plan de
distribuire între creditori. Raportul va prevedea ºi plata retribuþiei sale ºi a
celorlalte cheltuieli, menþionate la art. 108 pct. 1.
(2) Pentru motive temeinice, judecãtorul-sindic poate prelungi cu cel mult o
lunã sau poate scurta termenul de prezentare a raportului ºi a planului de
distribuire. Planul de distribuire va fi înregistrat la grefa tribunalului ºi
lichidatorul va notifica aceasta fiecãrui creditor. O copie de pe raport ºi o
copie de pe planul de distribuire vor fi afiºate la uºa tribunalului.
(3) Orice creditor poate formula contestaþii la raport ºi la plan, în termen de
10 zile de la afiºare. O copie de pe contestaþie se comunicã, de urgenþã,
lichidatorului ºi debitorului.
(4) În termen de 20 de zile de la afiºare, judecãtorul-sindic va þine cu
lichidatorul, cu debitorul ºi cu creditorii o ºedinþã în care va soluþiona,
deodatã, prin sentinþã, toate contestaþiile."
108. La articolul 108, punctul 2, litera a) a punctului 10 ºi punctul 11 vor
avea urmãtorul cuprins:
"2. creanþele reprezentând creditele, cu dobânzile ºi cheltuielile aferente,
acordate de instituþii de credit dupã deschiderea procedurii, precum ºi
creanþele rezultând din continuarea activitãþii debitorului dupã deschiderea
procedurii;
............................................................................................
a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de cãtre un asociat sau
acþionar deþinând cel puþin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile
de vot în adunarea generalã a asociaþilor, ori, dupã caz, de cãtre un membru al
grupului de interes economic;
............................................................................................
11. creanþele membrilor, asociaþilor sau acþionarilor persoanei juridice
debitoare, derivând din dreptul rezidual al calitãþii lor, în conformitate cu
prevederile legale ºi statutare."
109. Punctul 5 al articolului 108 se abrogã.
110. Articolul 109 se abrogã.
111. Articolul 112 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 112. - În cazul în care bunurile care alcãtuiesc averea unui grup de
interes economic ori a unei societãþi în nume colectiv sau în comanditã nu sunt
suficiente pentru plata creanþelor înregistrate în tabelul definitiv consolidat
al creanþelor, împotriva grupului sau societãþii, judecãtorul-sindic va autoriza
executarea silitã, în condiþiile legii, împotriva asociaþilor cu rãspundere
nelimitatã sau, dupã caz, membrilor, pronunþând o sentinþã definitivã ºi
executorie, care va fi pusã în executare de lichidator, prin executor
judecãtoresc."
112. Articolul 117 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 117. - În orice stadiu al procedurii prevãzute de prezenta lege,
judecãtorul-sindic va putea da o sentinþã de închidere a procedurii, dacã se
constatã cã nu existã bunuri în averea debitorului ori cã acestea sunt
insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative ºi nici un creditor nu
se oferã sã avanseze sumele corespunzãtoare."
113. Dupã articolul 117 se introduce un articol nou, articolul 1171, cu
urmãtorul cuprins:
"Art. 1171. - (1) O procedurã de reorganizare prin continuarea activitãþii
sau lichidare pe bazã de plan va fi închisã, printr-o sentinþã, în urma
îndeplinirii tuturor obligaþiilor de platã asumate în planul confirmat. Dacã o
procedurã începe ca reorganizare, dar apoi devine faliment, aceasta va fi
închisã în conformitate cu alin. (2).
(2) O procedurã de faliment va fi închisã atunci când judecãtorul-sindic a
aprobat raportul final, când toate fondurile sau bunurile din averea debitorului
au fost distribuite ºi când fondurile nereclamate au fost depuse la bancã. În
urma unei cereri a lichidatorului, judecãtorul-sindic va pronunþa o sentinþã,
închizând procedura, iar în cazul persoanelor juridice dispunând ºi radierea
acestora."
114. Alineatul (1) al articolului 120 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 120. - (1) În cazul procedurii deschise în urma formulãrii cererii
introductive de cãtre debitor, în condiþiile art. 25, dacã judecãtorul-sindic
constatã, la expirarea termenului pentru înregistrarea cererilor de admitere a
creanþelor, cã nu s-a depus nici o cerere, va pronunþa o sentinþã de închidere a
procedurii ºi de revocare a hotãrârii de deschidere a procedurii."
115. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 121. - Sentinþa de închidere a procedurii va fi notificatã de
judecãtorul-sindic debitorului, tuturor creditorilor, membrilor sau, dupã caz,
asociaþilor/acþionarilor, direcþiei teritoriale a finanþelor publice ºi
oficiului registrului comerþului sau, dupã caz, registrului societãþilor
agricole unde debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea menþiunii, ºi se va
afiºa în extras la sediul tribunalului."
116. Alineatul (1) al articolului 124 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 124. - (1) Judecãtorul-sindic poate dispune ca o parte a pasivului
debitorului, persoanã juridicã, ajuns în stare de insolvenþã, sã fie suportatã
de cãtre membrii organelor de conducere - administratori, directori, cenzori ºi
de orice altã persoanã - care au contribuit la ajungerea debitorului în aceastã
situaþie, prin una dintre urmãtoarele fapte:
a) au folosit bunurile sau creditele persoanei juridice în folosul propriu sau
în cel al unei alte persoane;
b) au fãcut acte de comerþ în interes personal, sub acoperirea persoanei
juridice;
c) au dispus, în interes personal, continuarea unei activitãþi care ducea în mod
vãdit persoana juridicã la încetarea de plãþi;
d) au þinut o contabilitate fictivã, au fãcut sã disparã unele documente
contabile sau nu au þinut contabilitatea în conformitate cu legea;
e) au deturnat sau au ascuns o parte din activul persoanei juridice ori au mãrit,
în mod fictiv, pasivul acesteia;
f) au folosit mijloace ruinãtoare pentru a procura persoanei juridice fonduri,
în scopul întârzierii încetãrii de plãþi;
g) în luna precedentã încetãrii plãþilor au plãtit sau au dispus sã se plãteascã
cu preferinþã unui creditor, în dauna celorlalþi creditori."
117. Articolul 126 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 126. - În vederea luãrii mãsurilor prevãzute la art. 124,
judecãtorul-sindic va dispune mãsuri asigurãtorii, din oficiu sau la sesizarea
fãcutã de cãtre administrator/lichidator, de cãtre oricare dintre creditori,
membri sau, dupã caz, asociaþi/acþionari."
118. La articolul 127 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Dupã închiderea procedurii falimentului, sumele rezultate din
executarea silitã vor fi depuse într-un cont bancar distinct la dispoziþia
judecãtorului-sindic pentru distribuirea acestor sume, în condiþiile legii."
119. Articolul 1271 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1271. - (1) Constituie infracþiunea de bancrutã simplã ºi se
pedepseºte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendã neintroducerea sau
introducerea tardivã, de cãtre debitorul persoanã fizicã ori reprezentantul
legal al persoanei juridice debitoare, a cererii de deschidere a procedurii în
termenul prevãzut la art. 25.
(2) Constituie infracþiunea de bancrutã frauduloasã ºi se sancþioneazã cu
pedeapsa prevãzutã la art. 276 din Legea nr. 31/1990 privind societãþile
comerciale, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, fapta
persoanei care:
a) falsificã, sustrage sau distruge evidenþele debitorilor prevãzuþi la art. 1
alin. (1) lit. a) pct. 2 ºi 3, lit. b) ºi c) ori ascunde o parte din activul
averii acestora;
b) înfãþiºeazã datorii inexistente sau prezintã în registrele debitorilor
prevãzuþi la art. 1 alin. (1) lit. a) pct. 2 ºi 3, lit. b) ºi c), în alt act sau
în situaþia financiarã, sume nedatorate, fiecare dintre aceste fapte fiind
sãvârºite în vederea diminuãrii aparente a valorii activelor;
c) înstrãineazã, în frauda creditorilor, în caz de insolvenþã a debitorilor
prevãzuþi la art. 1 alin. (1) lit. a) pct. 2 ºi 3, lit. b) ºi c), o parte
însemnatã din active."
120. Articolul 1275 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1275. - Refuzul debitorului persoanã fizicã sau al administratorului,
directorului, directorului executiv sau reprezentantului legal al debitorului,
persoanã juridicã, de a pune la dispoziþie judecãtorului-sindic,
administratorului sau lichidatorului judiciar, în condiþiile prevãzute la art.
32 alin. (1), documentele ºi informaþiile prevãzute la art. 26 alin. (1) lit.
a)-e) sau împiedicarea acestora, cu rea-credinþã, de a întocmi documentaþia
respectivã se pedepseºte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã."
121. Dupã articolul 1275 se introduce un articol nou, art. 1276, cu urmãtorul
cuprins:
"Art. 1276. - Infracþiunile prevãzute la art. 1271-1275 se judecã în primã
instanþã de tribunal, cu celeritate."
122. Articolul 129 se abrogã.
Art. II. - (1)
În vederea publicãrii citaþiilor, convocãrilor ºi notificãrilor actelor de
procedurã efectuate de instanþele judecãtoreºti dupã deschiderea procedurii
prevãzute de Legea nr. 64/1995, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile
ulterioare, se înfiinþeazã Buletinul procedurilor de reorganizare judiciarã ºi
faliment, publicaþie ce va fi editatã de Oficiul Naþional al Registrului
Comerþului.
(2) Conþinutul, etapele ºi condiþiile de finanþare a publicãrii Buletinului
procedurilor de reorganizare judiciarã ºi faliment, precum ºi de publicare ºi
distribuire a acestuia, inclusiv pe Internet, se stabilesc prin hotãrâre a
Guvernului, în termen de 3 luni de la data publicãrii prezentei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) În vederea editãrii Buletinului procedurilor de reorganizare judiciarã ºi
faliment, prin ordin al ministrului justiþiei, emis în termen de 6 luni de la
data publicãrii prezentei legi ºi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, se va stabili procedura de comunicare a informaþiilor între instanþele
judecãtoreºti, judecãtorii-sindici, administratorii sau lichidatorii numiþi ºi
Oficiul Naþional al Registrului Comerþului.
(4) Publicarea actelor de procedurã sau, dupã caz, a hotãrârilor judecãtoreºti
în Buletinul procedurilor de reorganizare judiciarã ºi faliment înlocuieºte, de
la data publicãrii acestuia, citarea, convocarea ºi notificarea actelor de
procedurã efectuate individual faþã de participanþii la proces, acestea fiind
prezumate a fi îndeplinite la data publicãrii.
(5) Face excepþie de la regula prezumþiei de comunicare a actelor de procedurã
instituitã prin alin. (4) comunicarea citaþiilor, convocãrilor ºi notificãrilor
faþã de participanþii la proces al cãror sediu, domiciliu sau reºedinþã se aflã
în strãinãtate ºi faþã de care comunicarea actelor de procedurã este supusã
dispoziþiilor Codului de procedurã civilã, cu modificãrile ºi completãrile
ulterioare.
(6) Data publicãrii primului numãr al Buletinului procedurilor de reorganizare
judiciarã ºi faliment se stabileºte prin hotãrâre a Guvernului.
(7) Preþul de vânzare a Buletinului procedurilor de reorganizare judiciarã ºi
faliment se va aproba prin hotãrâre a Guvernului, adoptatã pe baza fundamentãrii
economice prezentate de Oficiul Naþional al Registrului Comerþului cu cel puþin
30 de zile înaintea datei apariþiei primului numãr.
Art. III. - Articolele 89 ºi 90 din
Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active
bancare, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24
decembrie 2002, se abrogã.
Art. IV. - Ordonanþa Guvernului nr. 79/1999 privind organizarea activitãþii
practicienilor în reorganizare ºi lichidare, publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 421 din 31 august 1999, aprobatã prin Legea nr.
505/2002, se modificã ºi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 7 se introduce un articol nou, art. 71, cu urmãtorul
cuprins:
"Art. 71. - Atunci când administratorul sau lichidatorul judiciar considerã
necesar, organele de poliþie, jandarmerie sau alþi agenþi ai forþei publice,
dupã caz, sunt obligaþi sã îi acorde concursul la îndeplinirea efectivã a
atribuþiilor sale, stabilite de lege sau de judecãtorul-sindic."
2. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Persoanele juridice strãine, precum ºi persoanele fizice
strãine, care nu au domiciliul în România, pot activa în calitate de practician
în reorganizare ºi lichidare, potrivit prevederilor prezentei ordonanþe, dacã în
statele în care îºi au domiciliul sau, dupã caz, sediul profesional au aceastã
specializare, certificatã de organismele profesionale recunoscute sau, dupã caz,
de autoritãþile publice care le autorizeazã, ºi în condiþiile stabilite prin
convenþii bilaterale încheiate în acest scop de Uniune cu organismele similare
din statele respective.
(2) Persoanele fizice sau juridice care îºi au domiciliul sau, dupã caz, sediul
profesional într-unul dintre statele membre ale Uniunii Europene pot activa în
calitate de practician în reorganizare ºi lichidare, potrivit prevederilor
prezentei ordonanþe, dacã au, în statul domiciliului sau, dupã caz, al sediului
profesional, aceastã specializare, certificatã de organismele profesionale
recunoscute sau, dupã caz, de autoritãþile publice care le autorizeazã."
3. Litera c) a articolului 32 va avea urmãtorul cuprins:
"c) alege ºi revocã preºedintele ºi pe ceilalþi membri ai comitetului de
conducere ºi membrii comisiei de cenzori a filialei;"
4. Dupã articolul 32 se introduce un articol nou, articolul 321, cu urmãtorul
cuprins:
"Art. 321. - Comitetul de conducere a filialei este compus din 3-5 membri,
din care un preºedinte, precum ºi 2 membri supleanþi, desemnaþi de adunarea
generalã a filialei, dintre membrii filialei, pe o perioadã de 4 ani."
Art. V. - Articolul III din Ordonanþa
Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea ºi completarea Legii nr. 64/1995
privind procedura reorganizãrii judiciare ºi a falimentului, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002,
aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 82/2003, se abrogã.
Art. VI. - Articolele 3 ºi 4 din
Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 102/2002 privind unele mãsuri pentru
stimularea cererii de atribuire a folosinþei gratuite ºi a investiþiilor în
imobilele ce fac obiectul Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr.
168/2001 privind punerea în valoare a construcþiilor zootehnice dezafectate,
destinate creºterii, îngrãºãrii ºi exploatãrii animalelor, precum ºi a
fabricilor de nutreþuri combinate dezafectate, publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 673 din 11 septembrie 2002, aprobatã cu modificãri ºi
completãri prin Legea nr. 78/2003, se abrogã.
Art. VII. - Alineatul (12) al
articolului 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea
privatizãrii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
215 din 28 martie 2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se
abrogã.
Art. VIII. - (1) Legea nr. 64/1995
privind procedura reorganizãrii judiciare ºi a falimentului, republicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, cu
modificãrile ulterioare ºi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
(2) Ordonanþa Guvernului nr. 79/1999 privind organizarea activitãþii
practicienilor în reorganizare ºi lichidare, publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 421 din 31 august 1999, aprobatã prin Legea nr.
505/2002, cu modificãrile ºi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi
republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã
numerotare.
Comentarii articol (0)