Daca ar fi sa raspundem la aceasta intrebare din perspectiva reputatiei proaste pe care recrutorii o au adesea pe piata locala, explicatia ar suna cam asa: "pentru ca nu-i pasa/nu ti-a citit CV-ul/ nu intelege jobul pentru care recruteaza si nu poate sa evalueze corect aplicatiile primite, etc". In realitate (pentru ca sunt si recrutori care nu merita sa fie etichetati negativ), explicatiile pot fi variate si articolul pe care vi-l recomandam azi aminteste de cateva din ele.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
V-ati intrebat vreodata care sunt motivele pentru care un candidat nu primeste raspuns de la recrutor dupa ce si-a trimis aplicatia la un anunt facut public?
Transmiterea aplicatiei este, de fapt, prima etapa a proceselor de recrutare, cea in care compania angajatoare sau firma de recrutare posteaza un anunt si asteapta aplicatii de la candidati care se considera eligibili.
Desi o procedura corecta de recrutare presupune cel putin transmiterea unui raspuns standard de confirmare a primirii aplicatiei, din pacate sunt putine companiile care acorda atentie acestui detaliu (si fac asta, evident, in detrimentul propriei imagini).
Iata, insa, cateva din motivele pentru care este posibil sa asteptati mult timp un raspuns dupa ce ati trimis o aplicatie… iar acesta sa nu mai soseasca niciodata.
1. CV-ul arata foarte urat/dezordonat/plin de informatii inutile etc. (iar prima impresie conteaza foarte mult).
2. Din aplicatie nu reiese foarte repede/usor de ce ar fi candidatul potrivit pentru post.
3. CV-ul si scrisoarea de intentie/formularul de aplicatie sunt pline de greseli.
4. Experienta candidatului este complet irelevanta avand in vedere cerintele postului.
5. Exista diferente mari intre imaginea online a candidatului si ce reiese din CV.
6. Pur si simplu nu pare candidatul potrivit.
Intr-o lume ideala, toti cei care aplica ar trebui sa primeasca un raspuns. Pe de alta parte, daca ar da telefoane tuturor celor 90 de aplicanti pentru a le explica de ce ii respinge, nu ar mai avea timp sa ii intervieveze/evalueze pe cei 10 care intra mai departe in procesul de recrutare, iar eficienta/productivitatea ar scadea foarte mult.
Totusi, efortul de a trimite un mesaj/e-mail de confirmare nu este atat de mare si se justifica daca privim procesul de recrutare in ansamblu, ca pe un vehicul de comunicare a unei imagini a angajatorului (imagine de care are nevoie pentru a atrage candidati valorosi).
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (5)