Potrivit sursei citate, controlul s-a desfasurat in perioada 1.01.2009 – 30.06.2012, personalul ANRMAP fiind verificat daca respecta prevederile legale privind organizarea, functionarea si exercitarea atributiilor.
In urma actiunii de control s-au constatat dupa cum urmeaza:
- "In data de 28.03.2012, Ministerul Afacerilor Europene (MAEur) a transmis presedintelui ANRMAP faptul ca in sistemul EU Pilot a fost introdusa o solicitare de informatii din partea Directiei Generale Piata Interna si Servicii (DGPIS) din cadrul Comisiei Europene, privind legalitatea atribuirii de catre Primaria Sector 3 – Bucuresti, in perioada 2008-2010, a unui numar de 77 de contracte prin procedura “negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare”, solicitandu-se, totodata, transmiterea raspunsului oficial pana la data de 30 aprilie 2012", se arata in comunicatul Guvernului.
Chiar si dupa primirea, in data de 25.04.3012, a variantei oficiale a scrisorii DGPIS, presedintele ANRMAP, Cristina Traila, nu a dat curs solicitarii MAEur si CE, informeaza sursa citata. Abia in data de 13.06.2012, arata Guvernul, dupa ce Ministerul Afacerilor Europene a revenit, presedintele ANRMAP a comunicat MAEur ca actiunea de supraveghere la Primaria Sector 3 a fost inclus in planul de control pentru luna iunie 2012.
In urma efectuarii de catre ANRMAP a procedurii de supraveghere privind verificarea respectarii prevederilor legale in cazul atribuirii de catre Primaria Sector 3- Bucuresti, in perioada 2008-2010, a unui numar de 77 de contracte prin intermediul procedurii “negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare”, a fost intocmit Raportul de control, in care au fost constatate urmatoarele aspecte:
In urma verificarii modului de atribuire a celor 77 de contracte specificate de catre Comisia Europeana, s-a constatat faptul ca 37 de contracte au fost atribuite cu nerespectarea prevederilor legale. Totodata, s-a constatat faptul ca in cazul a 23 de contracte/acte aditionale, anuntul de atribuire a fost publicat cu intarziere, in timp ce alte 10 contracte/acte aditionale, care nu erau mentionate in lista transmisa de Comisia Europeana, au fost atribuite cu incalcarea prevederilor legale.
"Cu toate ca incalcarile prevederilor legale constatate reprezentau contraventii prevazute de legislatia din domeniul achizitiilor publice, acestea nu au putut fi sanctionate cu amenda, deoarece aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale era prescrisa la momentul constatarii faptelor respective", mai arata sursa citata. Mai mult decat atat, Executivul relateaza ca, desi, potrivit Raportului, existau fapte care constituiau contraventie si se sanctioneaza, conform prevederilor OUG 34/2006, cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei, echipa de control din cadrul ANRMAP a aplicat autoritatii sanctiunea “avertisment”.
- "In perioada 2010-2011, conducerea ANRMAP a hotarat, in mod nelegal, prin depasirea atributiilor de serviciu, anularea unor procese-verbale de constatare si sanctionarea a contraventiilor si inlocuirea unor amenzi contraventionale cu avertisment, cu consecinta exonerarii contravenientilor, autoritati contractante potrivit dispozitiilor legale aplicabile in materia achizitiilor publice, de la plata unor amenzi in cuantum total de 385.000 lei, suma cu care a fost prejudiciat bugetul statului", se precizeaza in document.
Conform Executivului, pentru a crea o aparenta de legalitate cu privire la competenta Colegiului consultativ de a solutiona plangeri formulate impotriva proceselor verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, aceste plangeri au fost denumite de catre membrii Colegiului consultativ, in mod necorespunzator adevarului, drept “plangeri prealabile”.
In realitate, puncteaza Guvernul, plangerile in legatura cu care Colegiul consultativ a luat hotarari nelegale au fost plangeri contraventionale a caror solutionare, potrivit legii, intra in competenta exclusiva a instantelor de judecata.
Avand in vedere rezultatele controlului, Corpul de control al primului-ministru, ca organ de control administrativ, va sesiza organele de urmarire penala in legatura cu operatiunile sau actele ilicite constatate. Conform Executivului, organul de urmarire penala sau, dupa caz, instanta de judecata, va putea intruni elementele constitutive ale unei infractiuni, urmand apoi sa hotarasca asupra existentei sau inexistentei infractiunii respective si asupra vinovatiei.
Comentarii articol (0)