Si uite asa iar o sa ne manageuim (asa-i ca asta nu-i cuvant? :D) prost emotiile (adica o sa-ti vina sa musti din volan de nervi) in drum spre un client si ajuns acolo o sa-ti manageuiesti starea de irascibilitate.
Si mai ajungem si acasa, unde pentru ca ne-am manageuit prost emotiile pe drum, o sa ne manageuim defectuos relatia de cuplu (fie ca-i cu un om/oama, fie ca-i cu pisica/catel/peste sau ce-o mai hi p-acolo).
Si pentru ca am rezolvat-o pe asta o sa ne manageuim defectuos si alimentatia, si odihna si a doua zi o luam de la capat cu manageuiala, pe care oricum o facem prost ca "fir-ar sa fie, nimic nu iese cum am planificat" ... asa ca mergem sa mai facem un curs de management de ceva.
... suna cunoscut? Ati jucat/jucati in filmul asta?
Facem management de orice - de la bagat ata in ac la management pe bune, asa cum este el de la mama natura, din capul oamenilor care l-au inventat si de la sfanta Wikipedia, care zice asa (intr-o traducere mai mult decat aproximativa):
"Management-ul, in toate afacerile si activitatile organizationale, este actul adunarii oamenilor impreuna pentru atingerea scopurilor si obiectivelor dorite, utilizand eficient resursele disponibile. Management-ul presupune planificare, organizare, asigurarea personalului, conducerea si controlul unei organizatii (un grup de oameni sau entitati juridice) cu scopul atingerii unui obiectiv.
Cum organizatiile pot fi vazute ca sisteme, management-ul, de asemenea, poate fi definit ca actiunile oamenilor, inclusiv cea de proiectare, menite sa faciliteze producerea de rezultate utile dintr-un sistem.”
Si mai zice Wiki:
"Functiile de baza
Management-ul opereaza prin intermediul unor diferite functii, frecvent categorisite ca planificare, organizare, asigurare personal, conducere, control/monitorizare si motivare.
- Planificare: Hotararea a ceea ce este nevoie sa se intample in viitor (azi, saptamana viitoare, luna viitoare, anul viitor, peste cinci ani, etc) si generarea planurilor de actiune;
- Organizare: (Implementarea) unor modele de relationare intre lucratori, utilizarea optima a resurselor necesare atingerii obiectivelor planificate;
- Asigurarea personalului: analiza pozitiilor, recrutarea si angajarea oamenilor potriviti pentru fiecare post;
- Conducere: Identificarea a ceea ce este necesar sa fie facut si determinarea oamenilor sa o faca;
- Control/monitorizare: Verificarea progreselor facut comparativ cu planificarea / planul;
- Motivarea: este si ea o functie de baza a management-ului, deoarece fara motivare angajatii nu pot lucra eficient.
Roluri de baza
- Interpersonal: roluri care implica coordonarea si interactiunea cu angajatii
- Informational: roluri care presupun colectarea, schimbul si analiza informatiilor
- Decizional: roluri care presupun luarea deciziilor
Competentele manageriale
- Politice: utilizate pentru a pune bazele puterii si stabilirea relatiilor
- Conceptuale: utilizate pentru analizarea situatiilor complexe
- Interpersonale: utilizate in comunicare, motivare, mentorat si delegare
- Diagnosticare: abilitatea de a vizualiza cel mai potrivita reactie la o situatie
- Tehnice: experienta intr-o anumita arie functionala (domeniu)."
Eh, pricipit?
Si eu! Cu greu, caci am avut impresia ca citesc un fragment din cuvantarile de la al nshpelea congres (intr-un alt articol o sa vorbim si despre limba de lemn moderna si despre cea de pe vremea lu’ Nea Nicu).
Ce-ar fi, daca macar din cand in cand, am mai lasa managmentul acolo unde ii e locul si treaba si am discuta pur si simplu despre emotii, timp, relatii, oameni, despre viata in general, fara iluzia ca putem manageui orice, oricand, oricum si mai ales tot timpul?
Comentarii articol (0)