La pretul benzinei, de 1,03 euro/l, multe Dacii vor fi trase pe dreapta, sustin observatorii. Firmele de taximetrie vor creste pretul, iar CFR Calatori, RATB si regiile de transport isi cumuleaza pierderile. Scaderea taxelor, o solutie Cum accizele la benzina reprezinta 50% din pretul la pompa, reprezentantii rafinariilor ar recomanda o scadere a impozitelor. "Eu nu recomand, dar dau exemplul Poloniei, care scade nivelul accizei cu 5%. Ar fi singura modalitate de contracarare a cresterii pretului carburantilor", nea declarat Gheorghe Constantinescu, director in PetromOMV. Acesta sustine ca taxele catre stat sunt exorbitante. Petrom a platit doar pe sase luni din 2005 peste 500 milioane de dolari impozite, comparativ cu 400 de milioane in 2004", mai sustine Constantinescu. El nu este, insa, de acord cu previziunile privind evolutia pretului international al titeiului si, deci, a pretului carburantilor in piata romaneasca la 56.00060.000 lei/l, cat se vehiculeaza. In acest haos al evolutiei preturilor si al impactului asupra portofelului consumatorilor, exista operatori care sustin accizarea benzinei si a motorinei la pompa, nu la rafinarie. Surse oficiale neau declarat ca nu se poate accepta o asemenea ipoteza, deoarece prin pompa este cel mai sigur mijloc de a se face accizele pierdute, in defavoarea bugetului de stat. "Cine propune accizarea la pompa, gandeste la un nou siretlic dea fenta bugetul de stat", declara sursele citate. Taximetrul, mai scump cu 1015 la suta In timp ce operatorii de petrol isi burdusesc profiturile cu sute de milioane de euro, multe Dacii, ai caror soferi sunt cei mai saraci clienti, vor fi trase pe dreapta. "Ca actionar al Petrom, sunt multumit de profitul companiei, dar ca sofer plang", nea declarat Dan Barbulescu, analist in cadrul organizatiei BERG
Comentarii articol (0)