Revista de Achizitii Publice organizeaza, in acest an, cea de-a VII-a editie a evenimentului "Conferinta Anuala de Achizitii Publice din Romania", avand ca tema "Riscurile in sistemul achizitilor publice - Identificarea masurilor de control al riscurilor si conflictului de interese in sistemul achiztiilor publice", se arata in documentul de presa.
Conform sursei citate, evenimentul se va desfasura in perioada 23-24 mai 2013, in incinta Centrului de conferinte al Athenee Palace Hilton din Bucuresti, iar moderatorul va fi avocatul Calin Alexe, Mihaila si Asociatii.
Dintre invitatii anuntati de organizatori se numara:
- Daniel Chitoiu – Vicepremier, Ministrul Finantelor Publice (tb conf.)
- Varujan Vosganian – Ministrul Economiei (conf.)
- Lucian Dan Vladescu - Presedinte A.N.R.M.A.P. (tb conf.)
- Horia Georgescu – Presedinte, Agentia Nationala de Integritate – A.N.I. (conf.)
- Mihai Prisacariu - Specialist in achizitii publice, expert P.P.P. (conf.)
- Mircea Fechet – Vicepresedinte A.N.R.M.A.P. (conf.)
- Liviu Dominic Dumitru - Director General U.C.V.A.P. (tb conf.)
- Popa Silviu Cristian – Presedinte complet 1 C.N.S.C. (conf.)
- Septimiu Stoica – Presedinte Bursa Romana de Marfuri. (conf.)
- Cornelia Nagy – Director in cadrul Guvernului Romaniei (conf.)
- Razvan Catalin Dobrea – Prof. Univ. Dr. ASE Bucuresti (conf.)
- Bogdan Dumitrache - Formator la Institutul National al Magistraturii (conf.)
- Marius Tomoiala – Presedinte al Com.de Pregatire Profesionala - AAI Romania (conf.)
- Av. Florin Irimia - Ceparu&Irimia SCA (conf.)
- Av. Adrian Ceparu - Ceparu&Irimia SCA (conf.)
- Iulia Vass – Av. Vass Lawyers (tb conf.)
- Gelu Cazan – Specialist, practician in achizitii publice (conf.)
- Szabo Barna – Specialist, practician in achizitii publice (conf.)
Programul evenimentului
23 mai 2013
Subiecte propuse spre dezbatere:
- Noi modificari legislative si implicatiile asupra sistemului de achizitii publice existent; aplicare unitara a prevederilor legislatiei nationale si a Directivelor Europene;
- Clarificarea modului de estimare a contractului de achizitie publica in conditiile noilor modificari legislative; Clarificarea vs. modificarea documentatiei de atribuire;
- Situatii considerate a fi restrictive si solutionarea lor in desfasurarea procedurilor de achizitii publice; Cazuri practice privind modalitatea de ajustare a pretului contractului;
- Functionarea structurilor cu atributii in verificarea documentatiilor de atribuire (ex-ante) si a modului de atribuire a contractelor de achizitie publica (ex-post);
- Monitorizare mai eficienta a procesului de achizitii publice; metode de colaborare institutionala pentru combaterea fraudelor din sistemul achizitiilor publice; dezvoltarea retelelor de comunicare;
- Situatii de natura sa determine aparitia conflictului de interese si solutionarea lor; Necesitatea si utilizarea sistemului informatic integrat pentru prevenirea si identificarea conflictelor de interese;
- Anticiparea riscurilor, evitarea si controlul acestora in cadrul sistemului de achizitii publice; gestionarea evenimentelor cu risc si identificarea masurilor de control al riscului;
- Impactul Noului Cod de Procedura Civila, asupra competentei instantelor de judecata in domeniul achizitiilor publice; Regimul juridic al contractului de achizitie publica potrivit Noului Cod Civil;
- Metode de flexibilizare a conditiilor de participare a operatorilor economici la procedura de atribuire, in conformitate cu practicile actuale;
- Cerinte si criterii de calificare referitoare la pregatirea profesionala a personalului responsabil pentru indeplinirea contractului de achizitii publice; Experienta, atestare si autorizare tehnico-profesionala;
- Jurisprudenta nationala si a Curtii Europene de Justitie in materia achizitiilor publice.
24 mai 2013
Teme Workshop:
- Specialistii in achiziti publice vor dezbate si OUG nr. 35 adoptata la 23 aprilie 2013, pentru modificarea si completarea OUG nr. 34/2006, privind adoptarea unor masuri necesare accelerarii procedurilor de achizitii, in vederea cresterii eficientei activitatii sectorului public (introducerea de termene limita pentru fiecare etapa a procedurilor principale de achizitie care depind exclusiv de vointa si actiunea autoritatii contractante).
- Masuri necesare pentru asigurarea corectitudinii valorilor cuprinse in bugetele orientative din contractele/acordurile/ ordinele/deciziile de finantare, regularitatea ofertelor prezentate in cadrul procedurilor de achizitii publice utilizate, corectitudinea si rezonabilitatea preturilor cuprinse in contractele de achizitii de lucrari, bunuri si servicii;
- Masuri necesare pentru a evita situatiile de natura sa determine aparitia unui conflict de interese, si anume a situatiei in care exista legaturi intre structurile actionariatului beneficiarului si ofertantii acestuia, intre membrii comisiei de evaluare si ofertanti sau in care ofertantul castigator detine pachetul majoritar de actiuni in doua firme participante pentru acelasi tip de achizitie.
- Corectiile/reducerile financiare aplicabile cheltuielilor aferente proiectelor finantate din fonduri nationale/ europene aferente acestora in caz de nerespectare a reglementarilor privind achizitiile publice;
- Analiza procedurilor de constatare si recuperarea de la debitori a sumelor reprezentand corectii financiare stabilite, ca urmare a identificarii unor nereguli in aplicarea de catre beneficiari a prevederilor legale privind achizitiile publice, inclusiv in scopul evitarii blocajului implementarii proiectelor de investitii;
- Modele privind fisele de date standardizate pentru achizitii cu caracter curent si contracte cu repetabilitate.
Potrivit organizatorilor, inscrierile se fac la adresa de e-mail: office@revista-achizitii.ro, office@eag.ro; sau tel./fax 031/428.37.35; 0234-313320, termenul limita fiind 20 mai 2013.
Comentarii articol (0)