De multe ori, incarcatura emotionala sau lipsa experientei unui candidat pot duce la o evaluare slaba de catre un recrutor. In plus, daca un candidat nu pune intrebari evaluatorului pe parcursul sau la finalul intalnirii, acesta poate demonstra dezinteres pentru postul vacant sau superficialitate in abordare.
Totusi, multi candidati se dovedesc a fi extrem de bine pregatiti atunci cand vine vorba sa afle cat mai multe lucruri despre imaginea/reputatia angajatorului, dar si despre mediul de lucru din companie. Prin natura intrebarilor puse, candidatul ar trebui sa incerce sa-si dea seama de potrivirea cu respectiva cultura organizationala, cu jobul sau cu perspectivele sale in cariera.
Iata cateva intrebari adresate de candidati pe parcursul interviului. Acestea denota adesea un grad ridicat de constientizare a propriului profil de motivatie, valori, performanta si competente precum si un interes real pentru o alegere inspirata a locului de munca:
1. Care sunt motivele pentru care a plecat persoana care a lucrat pe aceasta pozitie?
Candidatul vrea sa stie ce s-a intamplat cu fostul angajat care detinea jobul actualmente vacant, daca acesta a fost concediat sau si-a dat demisia. Modalitatea de expunere si prezentarea raspunsului de catre intervievator vor fi foarte importante, deoarece candidatul isi va forma o parere despre importanta pozitiei vacante dar si despre modul in care se face evaluarea pentru pozitia respectiva, nivel de responsabilitate/libertate in luarea deciziilor/autonomie etc.
2. Exista posibilitatea avansarii in cariera in cadrul companiei?
Candidatii de top isi doresc sa progreseze si, de aceea, este important sa li se explice care sunt pozitiile interne pentru care vor putea aplica in viitor, dar si sa li se ofere un exemplu concret de traseu profesional in interiorul organizatiei al unui angajat actual. In cazul unei organizatii mici, fara o ierarhie a rolurilor in organizatie, este util sa i se explice candidatului posibilitatile de dezvoltare care pot aduce de la sine si (eventualele) mariri de salariu.
3. Care este cultura organizationala a companiei? (dincolo de ceea ce scrie pe afisele oficiale din birouri, candidatul este interesat de “cum se fac lucrurile pe aici”)
Compatibilitatea dintre organizatie si viitorul candidat reprezinta cheia performantei viitoare si intr-o anumita masura ea poate fi observata din timpul interviului. Un candidat de top vrea sa lucreze intr-un mediu organizational pozitiv unde exista valori si respect asemanatoare cu ale lui. Explicati-i intr-un mod onest care sunt valorile dupa care se ghideaza managerii si candidatii, aratand si partile pozitive, dar si pe cele negative.
4. Cum intentionati sa faceti fata schimbarilor constante de pe piata?
Cei mai buni candidati vor fi informati cu privire la punctele tari sau slabe, oportunitatile, cat si amenintarile existente in aria de activitate a business-ului si vor fi interesati sa afle cum va proceda compania in situatii dificile. Este important sa demonstrati ca faceti parte dintr-o companie care se poate adapta schimbarilor si poate actiona strategic pentru a intampina diferite riscuri si slabiciuni, dar si pentru a explora oportunitatile.
Pentru a afla care sunt toate cele sapte intrebari pe care le adreseaza de obicei un candidat de top, puteti parcurge tot articolul de pe Recruiter.com, intitulat 7 Questions Great Candidates Ask.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (0)