Angajatorii care pierd datele din Revisal au posibilitatea, incepand cu 7 iunie, sa le recupereze de la inspectoratele teritoriale de munca unde se afla in evidenta, potrivit unui anunt al Inspectiei Muncii de la inceputul lunii iunie.
AvocatNet.ro a intrebat la cateva ITM-uri din tara ce taxe aplica pentru a transmite angajatorilor datele din Revisal si de asemenea cat dureaza procesul, iar raspunsurile primite au fost diferite. Daca unele inspectorate practica un tarif de 50 de lei pentru recuperarea datelor, altele nu percep taxe, in timp ce la un inspectorat, reprezentantii sustin chiar ca datele din Revisal nu mai pot fi deloc recuperate de angajatori. Mai multe detalii despre sondajul telefonic realizat de AvocatNet.ro puteti citi aici.
Pentru ca practica era neunitara la nivelul ITM-urilor, AvocatNet.ro a solicitat o pozitie oficiala a Inspectiei Muncii, organismul central care are in subordine toate inspectoratele de munca din tara. Reprezentantii institutiei ne-au raspuns ca tarifele sunt unice pentru toate tipurile de angajatori, indiferent de marimea acestora si sunt reglementate de Ordinul nr.1.323/ 2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 3, punctul 10 din actul normativ mentionat, prevede:“Furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii, conform Hotararii Guvernului nr. 161/2006, cu modificarile ulterioare este de 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei pentru fiecare MB suplimentar”.
In privinta duratei procesului de recuperare a datelor din Revisal, reprezentantii Inspectiei Muncii ne-au precizat:
“Raspunsurile, la solicitarile formulate de angajatori, referitoare la recuperarea bazelor de date sunt comunicate solicitantilor in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiilor (cereri, reclamatii, sesizari), conform prevederilor art.8 din Ordonanta Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare”.
Cei de la Inspectia Muncii ne-au mai spus ca, aplicatia informatica care reglementeaza registrul general de evidenta a salariatilor, da posibilitatea angajatorilor sa-si salveze baza de date proprie, operatiune pe care unii angajatori nu o utilizeaza.
Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, iar angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii, potrivit surselor citate.
Daca se intampla ca angajatorul sa isi piarda informatiile din Revisal fie pentru ca nu a salvat baza de date, fie pentru ca a pierdut suporturile pe care salvase datele, poate sa le recupereze de la inspectoratul teritorial de munca de care apartine. Potrivit anuntului facut de Inspectia Muncii, la inceputul lunii iunie, procedura difera in functie de marimea firmelor solicitante, astfel incat, in cazul angajatorilor medii sau mari, baza de date poate fi trimisa in format electronic, in timp ce angajatorii de dimensiuni mici pot primi de la inspectorat un document pe suport hartie, pe care vor fi nevoiti sa il introduca manual in Revisal.
Puteti citi integral raspunsul de la Inspectia Muncii in fisierul atasat.
Comentarii articol (4)