Herminia Ibarra vorbeste in articolul recent de pe HBR despre cat de important este sa cautam permanent oportunitati de a evolua la locul de munca, de a ne creste/imbogati jobul si, evident, de a ne dezvolta noi abilitati. Cum putem face asta concret? Iata cateva dintre sfaturile oferite de autoare. Ele pot fi aplicate ca atare sau chiar provoca un mod de gandire care sa ne ajute sa ne pozitionam diferit vizavi de job, companie si superiori directi.
1. Fii permanent conectat la mediul tau organizational
Mai concret, asta inseamna ca dezvoltarea nu vine doar din training. Profesionistii care isi doresc sa se dezvolte si sa ajunga in postura de a face fata unor noi oportunitati profesionale trebuie sa inteleaga modul de functionare al organizatiei, oamenii cheie, dar si modul in care succesul este definit in cadrul organizatiei si care este “traseul” de urmat pentru a ajunge la el.
Autoarea subliniaza ideea ca orice angajat trebuie sa fie permanent in alerta, conectat la realitate si sa isi canalizeze activitatea corect, avand in vedere informatiile de care dispune si asteptarile (organizationale dar si personale). In timp, o atitudine constructiva si un interes proactiv pentru organizatie vor da rezultate.
2. Fa-ti timp pentru tine
Nu traim ca sa muncim. Asta inseamna ca trebuie sa invatam sa profitam de cea mai importanta resursa pe care o avem la dispozitie neconditionat: timpul. Tot ceea ce ne ajuta sa intelegem ce suntem dincolo de job este benefic pentru dezvoltarea noastra armonioasa si ne va ajuta sa performam mai bine la locul de munca. Fie ca este vorba de hobby-uri, cursuri de dezvoltare personala, invatarea unei limbi straine, resursele investite in astfel de activitati nu vor fi niciodata o pierdere.
3. Incearca ceva diferit la locul de munca
Desi multi profesionisti se gandesc macar o data sa incerce o abordare diferita la in job, la fel de multi nu stiu exact cum sa procedeze. Herminia Ibarra vorbeste de faptul ca este important modul cum privesti si executi sarcinile primite, dar si ce strategie aplici pentru a gasi o rezolvare a problemelor cu care se confrunta organizatia ta. O gandire strategica care implica sa fii permanent la curent cu noutatile din lumea economica, politica si de business iti va permite sa identifici problemele care au nevoie de solutionare imediata si iti va usura drumul catre gasirea solutiilor.
4. Incearca sa te implici in proiecte din afara organizatiei tale
O alta recomandare facuta de autoare este aceea de a te implica in proiecte din afara propriei organizatii. Acestea au sanse sa te ajute sa inveti si sa practici noi abilitati, sa iesi din zona de confort si astfel sa cresti. Indiferent ca alegi sa mergi la conferinte, sa urmezi un curs online sau sa citesti diferite resurse, aceste activitati isi vor dovedi utilitatea in timp pentru dezvoltarea ta personala si profesionala.
Pentru a afla mai multe informatii despre toate cele sase metode inspirationale prin care ne putem dezvolta pe noi si jobul, va invitam sa cititi intreg articolul intitulat 6 Ways to Grow Your Job.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (0)