Cu siguranta, foarte multi dintre voi se gasesc in cautarea unui nou job, fie din cauza unor restructurari sau concedieri, fie pentru ca pur si simplu va doriti o noua oportunitate profesionala. Indiferent de motiv, situatia este (sau are potential sa devina) neplacuta iar perioada cautarii pare a fi extrem de lunga, dificila si adesea stresanta.
Interviul HBR pe care vi-l recomandam astazi aduce in discutie cateva aspecte utile tuturor celor care se afla in cautarea unui nou loc de munca, dar nu a oricarui job, ci a unui job potrivit cu asteptarile, abilitatile si zona lor de interes profesional.
Jodi Glickman, invitata HBR, este membru fondator al companiei de comunicare si training Great on the job si vorbeste despre modalitatile de a gasi un job, dar si despre cum sa ai in vedere anumite oportunitati de cariera inainte de a incepe cautarea efectiva.
- Identifica atat punctele tale forte cat si punctele slabe
Este important sa stii ce anume iti place, care este domeniul vizat, care sunt ariile unde excelezi, dar si pentru ce iti cer oamenii sfatul. Descopera atat punctele forte cat si punctele slabe, pune-le in balanta, apoi gandeste-te la nevoile tale financiare reale, dar si la obiectivele profesionale. Este, de asemenea, util sa fii realist si sa ai in vedere asteptarile financiare pentru a gasi oportunitati de cariera care sa te ajute in acest sens.
- Gaseste abilitati transferabile in alte domenii
De cele mai multe ori, oamenii sunt blocati sau setati pe anumite pozitii, insa identificarea si gasirea unor abilitati transferabile de la o industrie la alta pot conduce catre un job potrivit. Se recomanda sa faci un pas inapoi si sa te gandesti ce anume te recomanda pentru jobul dorit si sa descoperi care sunt abilitatile transferabile. De exemplu, o persoana care lucreaza bine cu cifrele, insa este atenta la detalii si a lucrat mult timp ca analist financiar, poate face ceva complet diferit, atata vreme cat include atentia la detalii.
- Viseaza, dar ramai ancorat in realitate
Cautarea unui job dorit implica multe vise si aspiratii, insa acestea trebuie transpuse in realitatea curenta pentru a nu deveni prea expus riscului de a visa prea mult. Autoarea recomanda 50% din timp dedicat partii idealiste si cealalta parte de 50% pentru investirea in oportunitati realiste care sa conduca la atingerea scopului propus.
- Acorda-ti un interval de timp
De cele mai multe ori, situatia este diferita de la caz la caz, insa trebuie sa stii exact unde te gasesti din punct de vedere financiar in momentul cautarii unui job. Acorda-ti o anumita perioada de timp si, daca intr-un interval de 3 luni nu gasesti exact ceea ce cauti, este indicat sa accepti o pozitie conexa cu ceea ce iti doresti, dar si cu ce stii tu sa faci. Astfel, dai o sansa visului tau.
- Anunturile de angajare au doar rol informativ
Din punctul de vedere al intervievatei, rolul anunturilor de angajare pe parcursul procesului de cautare a unui job este unul minimal, deoarece majoritatea pozitiilor vacante “se completeaza” prin intermediul oamenilor pe care ii cunosti si prin networking constant. Anunturile de angajare reprezinta doar o baza teoretica si informativa cu privire la companiile vizate, detalii despre cerintele si calificarile cerute, urmand ca fiecare sa contacteze si sa abordeze direct compania prin trimiterea unui CV.
- Networking-ul este esential
Intra in contact cu oamenii din reteaua ta profesionala, dar si din cercul de prieteni. Afla ce fac oamenii, unde lucreaza, ce le place, fii informat si comporta-te ca un fel de detectiv cand vorbesti cu ei pentru a descoperi lucruri care te intereseaza. Astfel poti afla informatii despre noi pozitii vacante si poti lua legatura cu un om cheie din organizatie pentru mai multe detalii. Este important sa stii ce anume vrei sa afli, sa pui intrebarile potrivite si sa primesti raspunsurile care te intereseaza, pentru a nu pierde timpul unei alte persoane in mod inutil.
- Cauta resurse de cariera
Daca consideri ca ai nevoie de parerea unui consilier in cariera, insa nu iti poti permite financiar, este recomandat sa apelezi la mediul online si sa gasesti foarte multe resurse care te pot ajuta. Pentru ca informatia din spatiul online poate fi adesea coplesitoare, este util sa cauti doar cateva site-uri de cariera sau site-uri de coaching, sa le urmaresti, sa descarci diferite instrumente gratis si sa descoperi si alte informatii utile.
Pentru mai multe recomandari si exemple oferite, va recomandam ascultarea intregului interviu de pe HBR: How to Get the Right Job.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Articolul original il puteti citi AICI.
Comentarii articol (0)