Probabil ca este evident pentru toata lumea ca nu exista retete pentru gasirea unui job ideal in cel mai scurt timp, insa articolul pe care il recomandam azi, The Shortest Route To A New Job, de pe Forbes, ne-a atras atentia pentru ca propune o strategie clara care trebuie pregatita din timp atunci cand facem tranzitia catre un alt job.
Decizia de schimbare a locului de munca nu trebuie luata pripit, de aceea va propunem mai intai sa elaborati un plan de actiune in cinci pasi.
1. Faceti o lista cu organizatiile in care doriti sa lucrati.
Este, probabil, pasul cel mai usor de urmat. Cu totii avem companii pe care le admiram sau la care visam sa ajungem. Notati numele organizatiilor in ordinea preferintelor. Cele din top sunt companiile la care ati dori cel mai mult sa lucrati. Cand alegeti aceste companii, trebuie sa tineti cont de experienta pe care o aveti si de modul in care va potriviti specificului si valorilor companiei (macar avand in vedere informatii publice sau cele pe care le-ati putut obtine).
2. Aflati cine conduce departamentul in care doriti sa va angajati si trimiteti-i o scrisoare de intentie.
Documentati-va asupra persoanelor care conduc departamentele in cadrul carora doriti sa lucrati. Dupa ce le-ati indentificat, compuneti cate o scrisoare informala si adaptati-o in functie de specificul companiei si al pozitiei pe care teoretic o vizati. Nu uitasi ca scopul vostru este sa va diferentiati de ceilalti candidati.
3. Puneti accentul pe realizarile profesionale si punctele voastre tari.
Incercati sa va ordonati ideile si sa mentionati inca din primele randuri care sunt competentele voastre cheie. Puneti pe hartie exemple concrete de rezultate obtinute in cariera voastra pentru a va pregati pentru un potential interviu in care va trebui sa argumentati ceea ce ati notat in CV.
4. Asigurati-va ca destinatarii au primit scrisoarea.
Cum? Contactati asistentul persoanei careia i-ati trimis documentul; in acest fel aveti sanse mai mari sa aflati daca scrisoarea de intentie a ajuns sau daca a fost citita. Daca nu primiti niciun raspuns, nu renuntati pana nu obtineti un contact direct.
5. Apelati la reteaua de prieteni si cunostinte.
Cel mai probabil, in cercul vostru de cunostinte sunt si persoane care lucreaza in companiile in care doriti sa incepeti noua cariera. Nu uitati ca cea mai valoroasa retea de contacte este cea care contine persoane din domenii si companii cat mai variate.
Nu este, asadar, suficient sa trimiteti un simplu CV sau o scrisoare de intentie. Incercati sa apelati la metode eficiente pentru a obtine mai repede jobul pe care il doriti. Extinderea cercului profesional de networking atat online, cat si offline sau utilizarea brandului personal pentru o imagine (a se citi “reputatie”) mai buna pe piata muncii sunt metodele care va vor creste sansele de reusita.
Descoperiti si restul pasilor care va pot conduce catre un job nou in articolul The Shortest Route To A New Job.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (1)