Pentru un mic experiment despre cum poti cunoaste un om, un ziarist american le-a cerut unor lideri de opinie din SUA sa-i trimita fotografii cu bibliotecile acestora. Este vorba despre ziaristul Shane Snow, care colaboreaza frecvent cu doua dintre cele mai cunoscute publicatii de peste Ocean, "Wired" si "Fast Company". El a publicat recent fotografiile cu bibliotecile a 14 dintre cele mai influente personalitati americane, care au fondat sau fac parte din conducerea unor mari companii multinationale sau a caror activitate se desfasoara la nivel global, unele inclusiv in Romania.
Se spune ca ochii sunt poarta catre sufletul unei persoane.
Shane Snow spune ca nu stie sa citeasca sufletul oamenilor privindu-le pupila, dar a descoperit ca poate invata multe despre o persoana dupa cartile pe care le are pe rafturile bibliotecii. De altfel, cand se duce prima data la biroul sau in casa cuiva, ii place sa vada raftul de carti.
El detaliaza ca: "Povestitul este o forta puternica, eu fiind un fan in a le reaminti oamenilor. Povestile, fictionale si non-fictionale, fixeaza ideile, schimba minti si ne modeleaza in moduri, cel mai des, subconstiente. Cred ca mintea unei persoane instruite este in mare masura influentata de cartile din trecutul acesteia. Acum cateva luni, am decis sa conduc un mic experiment. Le-am trimis email-uri catorva prieteni si oameni pe care-i admir si i-am intrebat, daca pot sa vad fotografii cu bibliotecile lor sau ale cartilor stivuite (inainte sau dupa citit) sau cu ecranele Kindle-urilor (dispozitiv digital in care incap, in format electronic, si de pe care pot fi citite sute de carti). Aproape toti au raspuns afirmativ. In scurt timp de la idee, experimentul a intrat in metastaze, dupa ce am inceput sa-i bat la cap sa-mi trimita astfel de fotografii si pe liderii din industriile pe care le urmaresc - tehnologie, publicitate si filantropie, ca sa vad de care carti le pasa suficient de mult inovatorilor incat sa le aloce un spatiu. In curand, am avut mai multe fotografii decat as fi stiut ce sa fac cu ele".
Mai jos sunt cateva dintre instantaneele preferate ale lui Shane Snow din acest experiment. Daca va uitati cu atentie, in aceste fotografii veti intalni cateva carti care se repeta, precum si cartea la care s-a referit Shane Snow mai sus, "Made To Stick", de Chip si Dan Heath, cea in care se scrie ca povestile ajuta la fixarea ideilor.
Hilary Mason, Chief Scientist la bit.ly, un site de prescurtare de link-uri, este considerata una dintre cele mai inteligente femei din industria de tehnologie din SUA.
Fred Wilson, Partner la fondul de investitii Union Square Ventures, a fost responsabil cu investitiile in unele dintre cele mai de succes proiecte online la nivel global - Tumblr, Etsy, CodeAcademy, KickStarter, Meetup, Soundcloud, Twitter, Behance si StackExchange.
Guy Kawasaki este un celebr scriitor de carti de antreprenoriat, printre care Enchantment si APE.
Mike Lazerow este fondatorul Buddy Media, pe care a vandut-o anul trecut celor de la Salesforce pentru 700 de milioane de dolari.
Mitch Kanner, proprietarul 2Degrees, este unul dintre dintre cei mai apreciati rolodex-eri din publicitate de la publicatia Ad Age.
Jonah Berger este autorul "Contagious", o carte foate bine vanduta in SUA.
Claire Ortiz-Diaz, sefa departamentului Social Innovation al retelei Twitter, este considerata unul dintre cei mai creativi oameni din business de "Fast Company".
Dharmesh Shah, CTO-ul Hubspot si fundatorul OnStartups, este unul dintre cei mai modesti lideri pe care-i poti intalni, spune Snow.
Dave Kerpen, un autor bine vandut, care a scris "Likeable Business" si a fondat "Likeable Media".
Cindy Gallop, fondatoarea IfWeRanTheWorld, este un celebru executiv din publicitate.
Adam Grant, autorul cartii bine vandute "Give and Take", este furnizorul unor idei revolutionare despre munca si succes.
Clara Shih, CEO-ul Hearsay Social, este membru in bordul Starbucks, aleasa la 29 de ani.
Jeffrey Walker, filantropist si Chairman-ul JPMorgan Chase Foundation, scrie o care se va intitula "The Generosity Network".
Tim Ferriss, autorul "The 4 Hours Workweek" (Saptamana de lucru de patru ore), este un pasionat de animatie. Snow spune ca acest fapt pare sa fie "arma secreta care il ajuta pe Ferriss sa fie un maestru al limbajului".
Comentarii articol (2)